וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בהתרסקות המטוס בגליל המערבי: ראש המנהל האזרחי

תת-אלוף מוניר עמאר מהכפר הדרוזי ג'וליס, שמונה לתפקידו רק בחודש שעבר, הוא הטייס שמטוסו התרסק באזור נחל צלמון. הוא היה בן 47 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. שר הביטחון יעלון: "אבידה עצומה למשפחה, לצה"ל ולעדה הדרוזית"

צילום: אדריאן הרבשטיין

ראש המנהל האזרחי בצה"ל, תת-אלוף מוניר עמאר, הוא ההרוג בהתרסקות המטוס שאירעה היום (שישי) באזור נחל צלמון שבגליל המערבי, בסמוך לכרמיאל. תת-אלוף עמאר המריא מחיפה עם מטוס קל מדגם דיאמונד DA20 ולאחר זמן מה אבד עמו הקשר. כוחות כיבוי והצלה נאלצו לקבוע את מותו. עמאר היה בן 47 והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שני בנים ובת, הבכור מוראד חייל בצה"ל בן 19, מירה בת 16 וסברי בן 14.

תת-אלוף מוניר עמאר, תושב הכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל המערבי, הספיק לכהן כראש המנהל האזרחי במשך פחות מחודשיים בלבד, מאז מינויו שהתרחש בתחילת חודש פברואר. הוא החליף את תת-אלוף דוד מנחם, שכיהן בתפקיד במהלך כשנתיים וחצי. לפני תפקיד זה שימש תא"ל עאמר כמפקד גדוד חרב הדרוזי, מפקד חטיבת החרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.

שר הביטחון משה יעלון אמר על תא"ל עמאר: "בחודש וחצי האחרון, מאז מונה לתפקיד ראש המנהל האזרחי, פגשתי בכמה הזדמנויות את תא"ל עמאר, שנהרג היום בהתרסקות המטוס הקל. בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, עמאר עשה זאת על הצד הטוב ביותר, באופן מעורר הערכה".

עוד בוואלה! NEWS:
הוארך מעצרו של החייל שירה למוות במחבל המנוטרל בחברון
מחבלת ניסתה לדקור שוטרים במזרח ירושלים - ונעצרה
המתקפה בבריסל: נעצר החשוד שתועד לצד המחבל המתאבד במטרו

תת אלוף מוניר עמאר, הטייס שנהרג בהתרסקות מטוס קל בגליל התחתון. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
תא"ל מוניר/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

"עמאר היה מלח הארץ - לוחם ומפקד מעולה עם מסלול שירות מרשים, ששירת שנים ארוכות במקומות שבהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם האתגרים. סמל לברית החיים עם העדה הדרוזית ומופת לצעירי העדה המתגייסים לצה"ל. מאותם מובחרים ומובחרות אשר פורצים את הדרך לבני ובנות העדה בכל תחומי החיים", הוסיף יעלון. לדבריו, "מותו של עמאר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו, לחבריו ולעדה הדרוזית. הוא גם אבידה גדולה לצה"ל ולמדינת ישראל".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הביע צער עמוק על מותו של תא"ל עמאר. "מוניר היה קצין בולט, שמילא בהצלחה שורה של תפקידים מרכזיים בצה"ל והותיר את חותמו הרב בהם. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

עשרות רבות של בני משפחה, מכרים וחברים החלו להתגודד בבית העם ביישובו כדי לנחם את משפחתו של תא"ל עמאר. כמיליה קוואס, חברת המשפחה מהכפר ג'וליס, סיפרה: "עמאר היה בחור זהב, הוא היה גאווה לעדה הדרוזית. איש נעים הליכות, צנוע אהב מאוד לעזור לזולת גם בכפר וגם בצבא. איש לא אמר עליו מילה רעה, כל התושבים בכפר כיבדו אותו ואהבו אותו. מדובר באובדן גדול מאוד לכפר ולעדה הדרוזית בישראל כולה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חלקי המטוס שהתרסק בגליל המערבי ממזרח לכרמיאל, 25 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
מטוסו שהתרסק/אדריאן הרבשטיין

עם כניסתו לתפקיד בחודש שעבר ראש המנהל האזרחי אמר עמאר: "תחילת כהונתי כראש המנהל האזרחי בתקופה מורכבת זו מעצימה את האתגר מולו אנו ניצבים. אנו נמצאים בעיצומה של מערכה אזורית, שבה צומחים ארגוני טרור, היוצרים איומים ישנים וחדשים. הדבר מחייב אותנו לשמור על ערנות, חדות ולהיות מוכנים לשינויים ולתפניות במאפייני המערכה".

ממועצת יש"ע נמסר בהודעה רשמית: "מועצת יש"ע כואבת יחד עם כל עם ישראל את מותו של תא"ל מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי. עמאר, קצין בכיר ומוערך וישר דרך, תרם רבות לבטחון ישראל ומותו ללא עת הוא אבידה קשה למדינה. רק לאחרונה החל עמאר את תפקידו כראש המנהל האזרחי, תפקיד משמעותי וחשוב להתיישבות, וכבר יצר קשרים טובים עם ראשי ההתיישבות. אנו מביעים את תנחומינו למשפחתו ולעדה הדרוזית כולה. יהי זכרו ברוך".

סמי חמזה, קרוב משפחה סיפר כי "מדובר באבידה עצומה למשפחה, לכפר, לעדה ולכל המדינה". לדבריו, "הוא היה אדם מיוחד ואוהב שגם היה אהוב על כולם. איש משכבו ומעלה, מודל חיקוי לכל צעיר בעדה. רק לפני שלושה חודשים הוא חגג עם כל משפחתו את קבלת דרגת תא"ל והיה הראשון בכפר שהגיע לדרגה כ" כ בכירה בצה"ל. אך הגורל קטע את השמחה באבל מפתיע שנפל כרעם ביום בהיר על כל הכפר וכלל העדה".

מטוסו של מוניר עמאר התרסק באזור נחל צלמון. דוברות כב"ה צפון, מערכת וואלה! NEWS
צוותי כיבוי והצלה שהגיעו למטוס לאחר ההתרסקות, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה צפון

חירבאווי עבדאללה, חבר ילדות, סיפר: "עברנו כברת דרך ביחד. בילדות, בבית הספר, בצבא. לאחרונה שמחנו שהוא קיבל קידום בצבא והיום התבשרנו לצערנו שאבד לנו חבר. התחביב שלו לטוס התחיל לפני 15 שנה. הוא עשה קורס טייס. היה לו עוד תחביב - היינו רוכבים ביחד על אופניים. הוא הצליח בצורה מאוד אינטליגנטית וצנועה. הוא תכנן לצאת לאזרחות לפני התפקיד האחרון ואז הוצע לו הקידום בתפקיד והוא החליט להישאר בצבא. לא היו לו אף פעם חששות להיפגע בצבא. הוא תמיד אהב את תפקידיו בצבא ועשה אותם על הצד הטוב ביותר. הוא רצה לעשות את התפקיד הנוכחי כראש המנהל".

לדברי שובאש פאדל, שכן: "עמאר היה מאוד צנוע, מאוד חכם, בחור זהב. הוא אהב להתקדם בחיים, כשהוא סימן מטרה הוא הגיע אליה בכל דרך". יוסף שובאש, חבר ילדות: "עמאר היה חבר טוב, אנושי, בעל מוטיבציה מאוד גבוהה. זה אסון, קשה לתאר מה עובר עלינו מאז קבלת הבשורה. שיחקנו הרבה בילדות. הוא גר מולי. הוא בן משפחה למופת. אבא למופת. דיברתי איתו לפני יומיים וקבענו שניפגש היום. לצערי לא הספקנו. האסון הנורא הזה קטף אותו. בילדות הוא רצה להיות קצין בכיר והוא השיג את מטרתו. כשבני התגייס לפני שנתיים וחצי הוא מאוד עזר ותמך. הוא אחד האנשים הטובים בכפר. כשהוא קיבל דרגת תא"ל אמרתי לו, 'אני מכיר אותך וכולנו רוצים ומאמינים שאתה תהיה האלוף הדרוזי הראשון בצה"ל'. הוא הגיב בחיוך מבוייש, בצניעות. זה היה עמאר".

תת אלוף מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי, שנהרג בהתרסקות מטוס קל בגליל המערבי. מנהל פעולות הממשלה בשטחים, מערכת וואלה! NEWS
"כשהוא סימן מטרה הוא הגיע אליה". תת-אלוף מוניר עמאר/מערכת וואלה! NEWS, מנהל פעולות הממשלה בשטחים
מטוסו של מוניר עמאר התרסק באזור נחל צלמון. דוברות כב"ה צפון, מערכת וואלה! NEWS
מטוסו של עמאר שהתרסק באזור נחל צלמון, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully