וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהאשים את דיכטר ב"רצח" עראפת: ועדת האתיקה נזפה בעודה

21.3.2016 / 20:13

הועדה הסתפקה בנזיפה חמורה ליו"ר הרשימה המשותפת בשל קובלנות שהוגשו על דבריו שלפיהם "חברי כנסת הורו לרצוח מנהיגים פלסטינים". דיכטר טען כי מדובר ב"החלטה אומללה", וכי "הוועדה מעלה בתפקידה כשומרת הסף של כבוד הח"כים"

צילום: באדיבות חדשות 2

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) להטיל נזיפה חמורה על יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. זאת, לאחר שבדיון במליאה בחודש שעבר אמר כי "יושבים כאן אנשים שרצחו ערבים במו ידיהם, ישנם חברים בפרלמנט הזה שנתנו הוראה לרצוח את מנהיגי העם הפלסטיני". מאוחר יותר באותו היום, אמר בריאיון טלוויזיוני כי "אבי דיכטר שלח אנשים שרצחו את ערפאת ואת השייח יאסין".

ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת מטעם הליכוד אבי דיכטר הגיש קובלנה לוועדת האתיקה, יחד עם ראש שב"כ לשעבר נוסף, ח"כ יעקב פרי. נוסף לקובלנות של פרי ודיכטר, הגישו חברי כנסת נוספים, בהם עמר בר-לב (המחנה הציוני) וצחי הנגבי (הליכוד), כמו גם אזרחים פרטיים, תנועת אומ"ץ, הפועלת לקידום מנהל תקין, וראשי רשויות מקומיות.

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר הרשימה המשותפת: "החזרת גופות היא מעשה מוסרי"
חוק ההשעיה אושר לקריאה ראשונה; ח"כ עודה: "אשקול להתפטר"
"קדוש פוליטי": המגזין האמריקני היוקרתי שמפרגן לאיימן עודה

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"לפעמים כדי להעביר מסר או מחאה יש לומר דברים קשים". עודה/נועם מושקוביץ

דיכטר כתב לוועדה כי "האמירה של עודה, ולפיה בתפקידו כראש שב"כ שלח רוצחים לרצוח מנהיגים פלסטיניים, כמוה כאמירה שהוא רוצח". לדבריו, "מדובר באמירות מזעזעות ובלתי מתקבלות על הדעת, לא כשהן נאמרות על ידי אזרח, וקל וחומר כאשר נאמרות על ידי נבחר ציבור".

עודה הוזמן להופיע בפני הוועדה, ואמר בתגובה כי דבריו חוסים תחת חופש הביטוי הרחב הניתן לחברי הכנסת. לשאלת חברי ועדת האתיקה אם יסכים להתנצל בפני דיכטר, השיב עודה בשלילה, ואמר כי "לפעמים כדי להעביר מסר או מחאה יש לומר דברים קשים". ועדת האתיקה כתבה בהחלטתה, שהתקבלה בדעת רוב, כי דבריו של עודה מהווים האשמה אישית חמורה כלפי דיכטר, וכי לא ניתן להתייחס לכך בתור אמירה פוליטית בלבד. בהחלטתם ציינו חברי ועדת האתיקה כי "הואיל ומדובר בפעם הראשונה שהוועדה מקבלת החלטה מסוג זה בעניינו של ח"כ עודה", הם הסתפקו בהטלת נזיפה חמורה כלפיו.

דיכטר הגיב ל"החלטה האומללה", להגדרתו, ומסר כי "החלטת ועדת האתיקה לנזוף קלות באיימן עודה היא החלטה של גוף ללא אומץ ציבורי. הבחירה ב'נזיפה חינוכית' לחבר כנסת שמוציא דיבת המדינה בהאשמות שווא ומתיר דמם של משרתי המדינה, כמוני ואחרים, מוכיחה כי ועדת האתיקה מעלה בתפקידה כשומרת הסף של כבוד חברי הכנסת. הטיעון כי לנוכח אי טיפול בקובלנות דומות החליטו בוועדה לא לטפל גם בקובלנה זו אינו מתקבל על הדעת ואין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אבי דיכטר בתרגיל חירום לאומי נקודת מפנה 6 בדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
"אין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום". דיכטר/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully