וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגג יום הולדת 40, טיילה לכבוד הפנסיה: אלו 3 ההרוגים מהפיגוע בטורקיה

דנה ירקצי, יניר יגנה ואבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

20.3.2016 / 7:24

יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר, טס לטורקיה עם אשתו, ענבל, שנפצעה ועברה ניתוח במדינה. אברהם גולדמן, בן 69 מהרצליה, התלבט אם לטוס בשל המצב הביטחוני, ו"בחר בחיים". שמחה דמרי טסה עם בעלה לאחר שיצא לגמלאות - ונהרגה בפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אברהם גולדמן, בן 69 מהרצליה, הוא הישראלי השלישי שנהרג בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול – כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. גולדמן הוא אב לשלושה ילדים. בתו הגדולה יצאה אמש לטורקיה על מנת לזהות את גופת אביה. אשתו, ניצה, שנפצעה בפיגוע, צפויה לטוס חזרה לארץ יחד עם הפצועים האחרים לאחר ניתוח.

עמית, חבר של משפחת גודלמן, סיפר לוואלה! NEWS, כי אברהם היה נשוי, אבל לשלושה וסב לשמונה נכדים. "הוא עסק בשנים האחרונות בהדרכת תיירים. מדי שבוע הוא היה כמה ימים בירושלים", סיפר עמית. "הוא היה מדריך טיולים מצטיין, בעל אזרחות אמריקנית. הוא הדריך את כל האח"מים שהגיעו לארץ, החל ממייקל בלומברג ועד לתיירות עסקית ופוליטית. הוא קיבל מכתבי הוקרה מדהימים שכתבו לו. הם טענו שהוא השגריר הכי טוב שהם יכלו לפגוש".

עוד באותו נושא:
חמישה ישראלים שנפצעו בפיגוע נחתו בנתב"ג: "טוב להגיע ארצה"
הטיול הקולינרי לאיסטנבול נגמר באסון: "אבא רצה לבלות עם אימא בפנסיה"
דאווטאולו כתב לנתניהו: "שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים"

אברהם גולדמן, נהרג בפיגוע באיסטנבול טורקיה. באדיבות המשפחה
"העוגן, היציבות, הדבק שמחבר את החבורה". גולדמן/באדיבות המשפחה

"הוא נסע עם אשתו, היה לה יום הולדת לפני כמה ימים", הוסיף חבר המשפחה. "הוא סיפר לי שהוא נוסע, דיברנו על החשש. אבי הוא אדם מאוד אחראי, לא הייתה אזהרת מסע, מצד שני, בתור אחד שמסתובב בארץ ויודע שהדברים כפי שהם נראים ונשמעים בחול הם לא תמיד משקפים את המציאות, הוא לא ביטל את הנסיעה, למרבה הצער. הברירה היא היום היא בין להישאר בבית או לא. והם בחרו בחיים", הוא הוסיף וסיפר על גולדמן כי הוא היה "העוגן, היציבות, הדבק שמחבר את החבורה. הוא היה הרוח החיה שתמיד פונים אליו ומתייעצים איתו. לכן זו מכה אנושה גם למשפחה וגם לחברה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יונתן שור, הרוג בפיגוע באיסטנבול, טורקיה.. פייסבוק, צילום מסך
"הנין הראשון של הקיבוץ". יונתן שור/צילום מסך, פייסבוק

מוקדם יותר פורסמו פרטיו של הישראלי השני שנרצח בפיגוע ההתאבדות, יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר. ההרוגה הנוספת היא שמחה דמרי, בת 60 מדימונה. שור נסע לטורקיה יחד עם אשתו, ענבל, שנפצעה בפיגוע ועברה אמש ניתוח במדינה, על מנת לחגוג את יום הולדתו. "מודיעים באבל כבד על מותו של אהובנו יונתן (יוני) שור. יוני, בן זוגה של ענבל מרום-שור ואב אוהב לשני ילדים, שהה עם ענבל בחופשה לרגל יום הולדתו ה-40", נמסר בהודעה ממשפחתו ומקיבוץ קבוצת שילר.

הוא גדל והתחנך בקבוצת שילר, ולפי הודעת הקיבוץ הוא היה "הנין הראשון של הקיבוץ". בבגרותו הוא שירת במשטרה הצבאית, סיים תואר ראשון במשפטים ועבד בתחום ההיי-טק. בני הזוג התגוררו עם שני ילדיהם בתל אביב. במשפחה הודו לאנשי משרד החוץ ולצוות הרפואי של מד"א על הסיוע שהוענק להם. "מתפללים לשלומה של ענבל", נמסר בהודעה.

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
"מתפללים לשלומה של ענבל". זירת הפיגוע באיסטנבול/רויטרס

דמרי הותירה אחריה שלושה בנים ובת ונכדים. בעלה אברהם נפצע באורח בינוני בפיגוע ומאושפז באחד מבתי החולים בעיר הטורקית. נדב ובן, בניהם, הגיעו הלילה לאיסטנבול כדי לזהות את גופת אמם, ולאחר מכן בכוונתם לבקר את אביהם.

בעוד כשבועיים הייתה דמרי אמורה לחגוג את יום הולדתה, ובעלה תכנן לה מסיבת הפתעה גדולה. שוקי, אחיו של אבי, סיפר: "הוא אמר לאחותי - 'אני מארגן יום הולדת ענקית לשמחה בחודש הבא, ואל תספרי לה כלום כי אני עושה משהו ענק'".

בזמן הפיגוע אברהם יצא לצלם משהו כדי לשלוח למשפחתו ואז אירע הפיצוץ. "יהיה לאבי מאוד קשה לחיות בלעדיה", העיד שוקי. לדבריו, היא היוותה מרכז חייו. "אני לא יודע אם אבי כבר יודע, אבל איך אמר מישהו אתמול בלילה - 'אבי לא טיפש, אם היא לא התקשרה אליו אז הוא יודע'". הוא סיפר כי אבי שוחח אתמול ביום חמישי. "יותר מדי טוב, חם ונעים בטורקיה. ממש כיף", חלק אבי עם אחיו. "שמחה מאוד אהבה את טורקיה", העיד. כשאבי ינחת עוד מספר שעות בישראל הוא יתאשפז בבית החולים סורוקה. בני משפחתו מתכוונים לערוך את הלוויה לשמחה בשעה 16:30.

פרחים ודגלים זירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, טורקיה. 20 במרץ 2016.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
זירת הפיגוע בטורקיה, הבוקר/אבי אשכנזי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

חמישה ישראלים שנפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול שבטורקיה נחתו הלילה בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהגיעו בטיסה אזרחית. הפצועים הם רן ופנינה גרינפילד, בני 59, ענת קמה, בת 45 וכן גבר כבן 60 ואישה בת 45. אמבולנסים של מד"א המתינו להם ופינו את הזוג גרינפילד וקמה לבית החולים שיבא בתל השומר ואת האחרים לבית החולים איכילוב בתל אביב.

בעיר הטורקית ממתינים עוד חמישה פצועים ישראלים להטסתם לארץ, בהם שניים במצב קשה ושלושה במצב בינוני. כמו כן, מטוס מסוג שמשון של חיל האוויר המריא הבוקר לטורקיה כדי להטיס לארץ את גופותיהם של שלושת הישראלים שנהרגו בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול.

צוות מתנדבי זק"א בפיקודו של מתי גולדשטיין ובפיקוחם וסיועם של הרב מנדי חיטריק, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה. והרב יצחק איברהים זדה, נשיא הקהילה היהודית בטורקיה סיימו הלילה את מלאכת הזיהוי, איסוף הממצאים והטיפול בגופות ההרוגים הישראלים בפיגוע בטורקיה. עם סיום הטיפול ארזו המתנדבים את גופות ההרוגים בארונות קבור, ואלה יועברו לקבורה בישראל באמצעות מטוס חיל האוויר הישראלי שהגיע לטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully