וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא האגודה הסוציולוגית קורא להחרים את אריאל: "הכיבוש לא לגיטימי"

14.3.2016 / 13:48

פרופ' אורי רם, העומד בראש הגוף המאגד מאות סוציולוגים ישראליים, טוען כי אין בכוונתו לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל. "הגיע הזמן להניף דגל שחור על השטחים הכבושים", ציין. עם זאת, דרוש אישור הנהלת האגודה להחלטה. בנט: "חרם הוא לא חינוך"

פרופסור אורי רם, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אתר רשמי
מעריך שהסיכוי לכך שההנהלה תאשר את החלטתו גבוה. פרופ' רם/אתר רשמי, באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

נשיאה החדש של "האגודה הסוציולוגית הישראלית", עמותה המאגדת תחתיה מאות סוציולוגים, הודיע לאחרונה על כוונתו להחרים את אוניברסיטת אריאל, בשל מיקומה מחוץ לגבולות הקו הירוק. "יש לנו כוונה לא לשתף פעולה עם המוסד הקרוי אריאל", הסביר פרופ' אורי רם, סוציולוג מאוניברסיטת בן גוריון, שנכנס בשבועות האחרונים לתפקיד נשיא האגודה, בשיחה עם וואלה! NEWS. ההחלטה עדיין טעונה את אישורם של חברי הנהלת האגודה.

"הוא לא בשטחי ישראל ולא הוקם על ידי המועצה להשכלה גבוהה", הסביר פרופ' רם את החלטתו. "הגיע הזמן להניף דגל שחור על השטחים הכבושים. אנשים שם חיים ללא זכויות, והאגודה לא יכולה לטמון את הראש בחול, זה לא יהיה מוסרי מצדה". פרופ' רם אמר כי בכוונתו לפעול על מנת להפוך את החלטתו לרשמית, והוסיף כי הוא מעריך שהסיכוי לכך שההנהלה תאשר אותה גבוה. "יש החלטה קודמת מלפני שנים אחדות ברוח זו", הסביר.

אכן, כבר ב-2010 התקבלה החלטה בהנהלת האגודה, שלפיה "אין בכוונת האגודה לקיים כנסים, ימי עיון או מפגשים לימודיים במרכז האוניברסיטאי באריאל". בהחלטה הודגש כי מאחר שהחברות באגודה היא על בסיס אישי ולא מוסדי, "מרצי המרכז האוניברסיטאי באריאל יוכלו להיות חברים באגודה".

עוד על חרם אקדמי:
בלעדי: היוזמה המפתיעה של האוניברסיטאות למאבק בחרם על ישראל
איגוד האוניברסיטאות האמריקניות הצהיר כי הוא מתנגד לחרם על ישראל
ועד ראשי האוניברסיטאות: החרם על ישראל יופנה גם כלפי מדינות אחרות

לטענת פרופ' רם, לא מדובר בצעד דרמטי כלל "אחרי 50 שנות כיבוש". הוא ביקש להדגיש את ההבחנה בין החרם שהוא מציע לבין החרם האקדמי בעולם על מוסדות ישראליים. "אני רוצה להבדיל בינו לבין החרם על האקדמיה בישראל שאינני שותף לו. ישראל היא מדינה לגיטימית, אך הכיבוש אינו לגיטימי ואינו מוסרי", ציין.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב על ההחלטה ואמר כי הוא רואה את החרם הפנימי בחומרה רבה. "חרם הוא לא חינוך, הוא ההיפך מחינוך. חרם הוא לא פלורליזם, הוא ההיפך מפלורליזם, ויטופל בהתאם", אמר בנט. "אבסורד כי הלוחמים למען החופש האקדמי לוקחים לידיהם את הזכות להבחין בין מוסד למוסד. משלמי המסים בישראל מממנים בעשרה מיליארד שקלים בשנה את ההשכלה הגבוהה, ואין לנו כוונה לאפשר חרמות". הוא הוסיף כי פנה ליו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה והציג בפניו את הצעדים למניעת החרם.

(עדכון ראשון: 9:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully