וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: "דם ילדינו לא יהיה הפקר"; יעלון: "נגיב בעוצמה"

12.3.2016 / 17:34

לאחר ששני ילדים נהרגו ברצועת עזה ממתקפת התגובה של צה"ל לירי הרקטות אתמול, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה רשמית ובה איימה כי התקיפה לא תעבור בשתיקה. "יש גבול לסבלנות שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, התייחסה היום (שבת) למותם של שני ילדים ברצועת עזה כתוצאה מתקיפת צה"ל במהלך הלילה בתגובה לירי ארבע רקטות אל יישובי עוטף עזה. "דם הילדים לא יהיה הפקר", נכתב בהודעה רשמית. "יש גבול לסבלנות שלנו".

לפי הדיווחים ברצועה, בתקיפת צה"ל נהרג יאסין אבו חוסה בן העשר, יחד עם אחותו איסרא בת השש, שנפצעה באורח קשה מאוד וכעבור כמה שעות מתה מפצעיה. קרוב משפחתם נפצע באורח קל.

דובר צה"ל הודיע כי הצבא תקף באמצעות כלי טיס ארבעה יעדים בצפון רצועת עזה, "המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". דובר צה"ל הוסיף כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות, וכי צה"ל "רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".

עוד בנושא:
לתושבי עוטף עזה נמאס: "כל אזעקה מחזירה אותנו לחרדות"
הונאת מחוסרי בית וגביית מסים מופרכים: כך עושק חמאס את העזתים
הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יגיב להרס מנהרות בידי צה"ל

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
איום לא מרומז. לוחמי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

שר הביטחון משה יעלון התייחס לירי הרקטות לעבר עוטף עזה בדברים שנשא באירוע הוקרה לפצועי חיל השריון, בטרם ימריא לביקור עבודה בארצות הברית. "אמש קיבלנו עדות נוספת לניסיונות של מדינות, ארגונים וישויות, ששמו להם למטרה לפגוע בנו רק משום מי שאנחנו", אמר. "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את השקט בדרומה של מדינת ישראל, ואת הניסיונות לשבש את חייהם של תושבי עוטף עזה. לכן הגבנו בלילה בתקיפות וביד קשה כלפי נכסים של החמאס, ונדע להכות בעוצמה גדולה יותר אם הניסיונות הללו יימשכו. חמאס הוא הריבון ברצועת עזה, והוא אחראי מבחינתנו לכל מה שמתרחש שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות הבית בעזה שבו מת פלסטיני בן 10 מנפילת רקטה. רויטרס
הבית שבו נהרגו הילדים לפי הדיווחים/רויטרס

ארבע הרקטות ששוגרו אמש לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. קודם לכן נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובי המועצה ובשדרות. לא היו נפגעים או נזק כתוצאה מהנפילות.

מדובר היה בירי הראשון מהרצועה אחרי כחודש של שקט. הפעם האחרונה שבוצע ירי לשטח ישראל הייתה ב-25 בינואר, אז נורתה רקטה ונחתה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב. בתגובה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מתחם צבאי השייך לחמאס במרכז רצעות עזה.

הריסות הבית בעזה שבו מת פלסטיני בן 10 מנפילת רקטה. רויטרס
ההריסות בבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully