וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אפטר מהאופניים החשמליים": התקנות החדשות לא מרתיעות התלמידים

11.3.2016 / 0:05

למרות הכוונה להעלות את גיל הרכיבה המינימלי ל-16, חניון האופניים החשמליים בתיכון ברמת גן מלא עד אפס מקום. התלמידים לא מאמינים שהחוקים ייאכפו, ואין בכוונתם לוותר על כלי התחבורה הנוח. "המשטרה גם ככה גרועה בהכול, התקנות לא יזיזו לאיש"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

גם לאחר שוועדת הכלכלה אישרה שלשום (רביעי) תקנות חדשות המעלות את גיל הרכיבה המינימלי על אופניים חשמליים מ-14 ל-16, נראה כי המגבלות החדשות לא מרתיעות את תלמידי בית הספר בליך ברמת גן. חניוני האופניים שבחצר בית הספר מלאים עד אפס מקום. במקומות המיועדים לחניית אופניים חשמליים עומדים מאות זוגות אופניים, ועל פי התלמידים, המקומות הללו הם מצרך מבוקש מאוד. הרוכבים הצעירים, רובם מתחת לגיל 16, רכשו את האופניים החשמליים שלהם לפני יותר משנה, וכעת הם מודיעים כי התקנות החדשות לא יגרמו להם להשאיר אותן בבית.

טליה ועמית, בני 15 מרמת גן, יוצאים דרך שער בית הספר כשהם רכובים על האופניים החשמליים שלהם. "מגיל 13 יש לי את האופניים החשמליים, בהתחלה הם היו של אבא שלי – ואז הם עברו אליי", סיפרה טליה. לדבריה, היא שמעה על התקנות החדשות, והתגובות היו מעורבות: "חלק אמרו שאף אחד לא יקשיב להן, חלק אמרו 'מה נעשה עכשיו? נצטרך לקחת אוטובוסים', וחלק אמרו שהתקנות לא באמת יצאו לפועל".

לקריאה נוספת:
מאמנו של שון שנהרג בדרך לאימון ספד לו: "חבריו קיבלו את זה קשה"
ארדן הכריע: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי אופניים חשמליים

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
"זה לא רק הגיל - זה גם העלאת המהירות". תלמידים עם אופניים חשמליים ברמת גן/ניב אהרונסון

להערכתה של טליה, התקנות החדשות לא ייושמו. "תסתכלי כמה אופניים יש פה בחצר, זה מטורף", אמרה. "יש מלא אופניים חשמליים, ומה, עכשיו בגלל החוק יזרקו את האופניים? משטרת ישראל גרועה בכול, הם לא יצליחו לאכוף את התקנה הזאת ממילא, יש פה מלא תלמידים. זה לא רק הגיל, זה גם העלאת המהירות - יש פה ילדים שהעלו להם את המהירות ל-50 קמ"ש בחנויות. את זה צריך לאכוף, את החנויות שבשביל בצע כסף עושות את הדברים האלה".

לדבריה הצטרף עמית, שהוסיף: "אני צריך להגיע לאימונים עם האופניים, מה שיקרה זה שנצטרך לברוח מהשוטרים. לא ישימו עליהם בכלל. אני לא אפטר מהאופניים, הם עלו לי 4,000 שקלים, זה הרבה כסף. יש כאלה ששילמו 8,000 שקלים".

תלמיד נוסף בבית הספר, אורי בן ה-14, יוצא מהשיעור עם האופניים ומראה לנו אותם. "קניתי אותם בסוף החופש הגדול, אלו אופני 'מגנום' 36 ואט. רק בכיתה שלי יש עשרה ילדים עם אופניים חשמליים", סיפר. לדבריו, הוא שמע על התקנות החדשות. "מה יש לי לעשות? אם יאכפו את החוק, אז אני אעבור לאופניים רגילים. אבל אם לא, אני אמשיך לנסוע עליהם. זה מבאס שבגלל ילדים לא זהירים אחרים אני צריך להיפגע מזה. זה כמו שאמרו שבאופניים רגילים צריך קסדה, אבל אף אחד לא אוכף את זה, אז מה זה משנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
"התקנה הזו היא סתם. הם רוצים להרוס". תלמידים ברמת גן/ניב אהרונסון

לאחר מכן, מגיע דניאל בן ה-15 עם שלושה חברים נוספים – כולם רכובים על אופניים חשמליים. גם הוא לא מתרשם מהתקנות, ולא חושב שהן "יזיזו למישהו". "עד שהם יאכפו אותן, אני אהיה בן 16 ואני לא אעזוב את האופניים החשמליים. אני צריך להגיע לאימון, לחברים אחר הצהריים ולבית הספר. יש פה חניון מלא באופניים, ו-20% מהם שייכים לתלמידים מתחת לגיל 15". הוא מסביר כי הנסיעה באופניים החשמליים חוסכת טרחה מהוריהם של הנערים, שלא תמיד יכולים להסיעם ממקום למקום. "התקנה הזאת היא סתם, הם סתם רוצים להרוס. אני מקווה שהשוטרים לא יאכפו אותה, אבל זה לא הוגן, זה כלי התחבורה הכי נוח לנו ובמצב הביטחוני בארץ, עדיף לנסוע על אופניים חשמליים מאשר באוטובוס".

"זה לא ישנה, כי הם אף פעם לא אוכפים את זה", מצטרף לטענות נגד התקנות החדשות גונן בן ה-15. "אין אכיפה אמיתית, אנחנו נמשיך לרכב על האופניים החשמליים. למה להפסיק? זה לא משנה לאף אחד, אני מבין שהרבה ילדים עושים שטויות בכביש, אבל יש כאלה שבאמת צריכים את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד, העובד בשכונת רמת חן בעיר, סיפר על כמות התלמידים מתחת לגל 16 הרוכבים באזור על אופניים חשמליים, והסביר כי גם התקנות הקיימות כיום, על פיהן אסור לרכב עד גיל 14 בשבילי האופניים, לא נאכפות. "בסוף היום, כשאני הולך הביתה בסביבות השעה 17:30, אני רואה ילדים מכיתות ו' עד י"ב נוסעים על אופניים חשמליים, על המדרכה ועל הכביש, נגד כיוון התנועה", אמר.

כמו התלמידים שעמם דיברנו בבית הספר בליך, גם לדברי דוד התקנות לא ישנו דבר בהיעדר אכיפה נאותה. לשיטתו, "התקנות החדשות לא ישנו כלום, כי אין אכיפה לדברים האלה. אני לא רואה שמישהו מזהיר אותם, עוצר אותם, פקח או שוטר שיגיע להורים ויקנוס אותם. הם עושים מה שהם רוצים; נוסעים במהירות על הכביש נגד כיוון התנועה ומרכיבים חברים וחברות. זה לא יעזור, צריך לשים מספר רישוי על האופניים כדי שיהיה אפשר לזהות - אחרת הם יברחו לשוטרים".

מעמותת "אור ירוק" נמסר בתגובה: "ההחלטה להעלות את גיל הרכיבה על אופניים חשמליים מ-14 ל-16 יכולה לצמצם את כמות הפגיעות הגבוהה של בני הנוער בתאונות אופניים חשמליים, אך חייבים לוודא כי המשטרה ומשרד התחבורה יאכפו את התקנות והחוקים. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית, ובמקביל חייבים לתת לפקחים העירוניים סמכויות אכיפה. אסור לנו להשלים עם המצב המסוכן שנוצר ברחובות הערים ואסור לנו לחכות לתאונה הבאה".

(עדכון ראשון: 20:03)

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully