וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל האינתיפאדה החדש? כלי הנשק המאולתרים של המחבלים הבודדים

דב גיל-הר

10.3.2016 / 16:20

לא מעט מחבלים השתמשו בכלי נשק מסוג "קרלו", שהוא יצור עצמי של התת-מקלע המקורי קרל גוסטב. מומחה מז"פ הסביר באולפן וואלה! NEWS כי זהו נשק קל לייצור ולא נופל ביכולותיו מהמקור: "אולי הוא פחות מדויק, אבל יכול להוביל לאובדן חיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אחת המגמות שבהן ניתן להבחין בגל הטרור של החודשים האחרונים הוא שימוש המחבלים בכלי נשק מאולתר מסוג "קרלו". כך למשל, בפיגוע הירי שאירע ביום שלישי האחרון בשער שכם שבירושלים פתח המחבל באש לעבר שני שוטרים באמצעות אותו כלי נשק - שהוא למעשה העתק של הנשק המקורי "קרל גוסטב" השוודי בייצור עצמי - ופצע אותם קשה ובינוני.

"בתעשיית הנשק הבלתי-חוקי משתמשים בתת-המקלע הזה כבר שנים", סיפר לוואלה! NEWS רב-פקד בדימוס ליאור נדיבי, לשעבר מומחה מעבדת זיהוי פלילי (מז"פ). "בהתחלה מחבלים היו משתמשים בקרל גוסטב המקורי, שהוא תת-מקלע מתוצרת שוודיה, וכשהחלו לייצר את הנשק הזה, שהוא דומה באופן חלקי לקרל גוסטב, כינו אותו 'קרלו'".

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל ביטל את מינוי תא"ל בוכריס החשוד באונס לראש חטיבת המבצעים
לא רק אל-אקצא והסתה: רבים מהמחבלים פעלו בגלל מצוקה נפשית
תכנית הבראה בחיל הרפואה: חוזרים לשתף פעולה עם קופות החולים

רפ"ק ליאור נדיבי על אקדח הקרלו לאולפן וואלה. מערכת וואלה!
"אפשר לייצר בבתי חרושת קטנים". המקור קרל גוסטב/מערכת וואלה!

"קל מאוד לייצר תת-מקלע", הסביר נדיבי. "הוא מתכונן לייצור המוני. גם ההגנה ייצרו בעצמם נשק מצינורות השקיה. כך גם היום אפשר לייצר נשק בבתי חרושת קטנים בעזרת מחרטה, מכונה לכיפוף פח ורתכת. יש הרבה מאוד הברחות של הנשק הזה למגזר העברייני בישראל".

לדברי נדיבי, העובדה שמדובר בנשק מאולתר לא פוגמת ביכולת שלו להיות קטלני. "ברגע שהקליע פוגע באדם, הוא קטלני בדיוק באותה מידה כמו כל כלי נשק", טען והוסיף: "הוא אולי פחות מדויק מנשק שיוצר בבית חרושת מסודר, אבל הוא יכול להוביל לאובדן חיי אדם".

אחד הפיגועים הזכורים ביותר בגל הנוכחי שנעשו באמצעות נשק מאולתר הוא אירוע הירי שבו נהרגה שוטרת מג"ב, רב-שוטר הדר כהן. הלוחמת, בת 19 במותה, נורתה בפיגוע המשולב בשער שכם ב-3 בפברואר. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה. כהן התגייסה רק חודשיים קודם לכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשק שנמצא ברכב ממנו בוצעו הפיגועים בירושלים היום. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
"נשק האינתיפאדה". כלי נשק מאולתרים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully