וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הבראה בחיל הרפואה: חוזרים לשתף פעולה עם קופות החולים

10.3.2016 / 0:55

בניסיון להתמודד עם הביקוש הגדול לשירותי רפואה, הוחלט בצה"ל על שורת צעדים שיצאו בחלקם לפועל. התכנית: גיוס רופאים בגמלאות, מכרז חדש לקופות החולים ואפשרות להתייעץ עם רופא בשיחת וידאו

תרגיל של חיל הרפואה, צה"ל. דצמבר 2013. דובר צה"ל
רופאים במילואים יגויסו גם בשגרה. תרגיל של חיל הרפואה ב-2013/דובר צה"ל

תכנית רב-שנתית בשם "לבן וחאקי" שבימים אלה יצאה לדרך בצה"ל, באישור המטה הכללי, נועדה להעניק מענה לפערים שונים בשירות שניתן מטעם חיל הרפואה לחיילי החובה והקבע בזמינות מרפאות, רפואה דחופה ורפואת מומחים. הצעדים, שבחלקם כבר נמצאים בשלב הפיילוט, מעבירים את שירותי הרפואה של משרתי הקבע למיקור חוץ בקופות החולים ומהדקים את שיתוף הפעולה עם חברת "ביקורופא", שמעניקה שירותים לכלל החיילים מחוץ לשעות הפעילות של המרפאות בבסיסים.

בצה"ל הוחלט, בין היתר, לגייס רופאים במילואים גם בשגרה. כמו כן, נערכה פנייה לרופאים בגמלאות בהצעה להתנדב בצבא. עד כה, על פי צה"ל נענו להצעה כ-200 רופאים המוגדרים ותיקים, דהיינו בני 65 ומעלה, שיגויסו לשירות מילואים בנוסף למשרתים הפעילים. בנוסף צפויים לקלוט בחודשים הקרובים בצה"ל את 50 בוגרי פרויקט "צמרת", שהחלו את לימודי הרפואה במסגרת צה"ל לפני שבע שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מלאך ששיחק אותה בן אדם": משפחת איש השב"כ שנהרג מתקשה לעכל
תא"ל בוכריס עבר בדיקת פוליגרף נוספת והמשיך להכחיש את החשדות לאונס
מג"ד שניהל רומן עם קצינה שלו הודח בשל "דיווחים לא אמינים"

תרגיל חובשות ופראמדיקיות של חיל הרפואה. אורי לנץ
מחסור גם בחובשים ובפרמדיקים. תרגיל של חיל הרפואה/אורי לנץ
"טיפול במשרתי הקבע בקופות החולים יפחית את העומס על מרפאות המומחים בצבא ב-20%, ויאפשר לטפל טוב יותר בחיילי הסדיר"

בצה"ל גם החלו בפיילוט שיאפשר לקבל חלק מהשירותים באמצעות שיחות וידאו, לדוגמה בעת אבחון פסיכיאטרי או בדיקת עור, כשהחייל מלווה בצדה השני של המצלמה בידי חובשים. כמו כן, הוקם בתור פיילוט אתר אינטרנט שנועד למנוע הגעה מיותרת למרפאות השונות, באמצעות מענה לשאלות בנושאים רפואיים ובירוקרטיים שונים.

קופות החולים צפויות לשוב להעניק שירותים לצבא, עקב מכרז אזרחי שהוחלט כי יאפשר להן להעניק טיפול למשרתי הקבע בשגרה. שירותים אלו יוענקו, על פי התכנית, כבר החל מינואר 2017. קצין בכיר בחיל הרפואה אמר: "מהלך זה יפחית את העומס על מרפאות המומחים בצבא ב-20%, ויאפשר לטפל טוב יותר בחיילי הסדיר". עוד הוחלט, בתיאום עם החברה האזרחית "ביקורופא", היחידה שעדיין עובדת עם הצבא, כי ארבע מרפאות נוספות ייפתחו לשירות החיילים באזור הצפון ובמצפה רמון בטווח הזמן המידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
התרגיל המסכם לקורס הרופאים שקיים חיל הרפואה. דובר צה"ל
600 אלף חיילים פנו בשנת 2015 למוקד המידע של חיל הרפואה/דובר צה"ל

בדיקה שערכו בצבא לגבי השנה האחרונה מצאה פער של 27 רופאים בתחום רפואה ראשונית לעומת התקן הרצוי ופער של 25 רופאים ברפואת מומחים. כמו כן, נמצא כי קיים מחסור בפרמדיקים ובאחיות. מלבד זאת, צוין כי ברחבי הארץ קיימים רק 14 סניפים של רשת "ביקורופא", וכי התיקים הרפואיים הממוחשבים מנוהלים ללא בקרה על ימי מחלה ומרשמי תרופות.

עוד נמצא כי בשנת 2015 לבדה נערכו 350 פגישות בין חיילי צה"ל לרופאים, אך רק 75% מהחיילים מימשו את מרשמי התרופות שקיבלו בפגישות אלו. באותה שנה פנו 600 אלף חיילים למוקד המידע של חיל הרפואה, מה שמעיד לשיטת צה"ל על העומס על מערכת הבריאות הצבאית והיקף השירותים שנדרש ממנה.

מהבדיקה עלה בנוסף כי בתקופה שבה הוענק לחיילים שירות מטעם קופות החולים, קיבלו חיילי החובה מהרופאים האזרחיים פי שישה ימי מחלה מאשר במרפאות הצבאיות, בעוד משרתי הקבע קיבלו פי 1.5. השירות שנתנו הקופות לחיילים בשגרה נפסק לאחרונה לבקשת הקופות – שהסבירו כי אין בכך כדאיות כלכלית.

בתוך כך, סיימה לאחרונה ועדה מיוחדת בחיל הרפואה לבדוק את נסיבות מותו של שלו חזן, שאושפז בסוף השנה שעברה במצב קשה עקב תגובה אלרגית לאגוזים בגרנולה. בין היתר, המליצה הוועדה להוריד את הפרופיל של כל מועמד לשירות ביטחון הסובל מאלרגיה חמורה ל-21. לאותו מועמד תישמר האפשרות להתנדב לשירות צבאי.

כמו כן, המליצה הוועדה לקיים הסברה נרחבת בצבא בנושא האלרגיות ולהעניק מזרק "אפיפן" לכל חייל הסובל מרגישות למרכיבים אלרגניים. המזרקים יוגדרו בתור "מצילי חיים", ולמרפאות יינתנו הקצאות עבור קבלתם.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully