וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה ביפו: הרוג ועשרה פצועים בשתי זירות בעיר

מחבל דקר 10 עוברי אורח בנמל יפו ובטיילת, בהם שלושה קשה, ונורה למוות על ידי שוטרים. הפצועים פונו לבתי החולים שיבא, איכלוב ו-וולפסון, שם נקבע מות אחד הפצועים - תייר אמריקני. המפכ"ל: "אין קשר בין שלושת הפיגועים". תיעוד המרדף

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

- מחבל מגיע לנמל יפו ודוקר ארבעה בני אדם
- המחבל נמלט מהזירה לכיוון תל אביב
- במהלך מנוסתו הוא דוקר עוד עוברי אורח
- שוטרים המוזעקים לזירה יורים למוות במחבל
- מהזירות פונו 11 פצועים, אחד מהם מת בבית החולים

תייר אמריקני בן 29 נהרג ועשרה בני אדם נפצעו היום (שלישי) בפיגוע דקירה שהתרחש בשתי זירות שונות ביפו. המחבל, בשאר מצאלחה, שוהה בלתי חוקי בן 22 מקלקיליה, נורה ונהרג על ידי שוטרים. הפיגוע אירע כשעה וחצי אחרי שהתרחשו בפתח תקווה ובירושלים שני פיגועים. במקביל לאירוע ביפו, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השתתף באותו הזמן באירוע במרכז פרס הסמוך לאזור.

בשעה 18:23 נמסר למרחב דן על פיגוע הדקירה ביפו. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו תחילה ב-11 פצועים, בהם ארבעה קשה, ארבעה בינוני ושלושה באורח קל. לבית החולים וולפסון פונה תחילה הפצוע הקשה, שעם הגיעו לשם נקבע מותו. שניים מהפצועים באורח קשה הם זוג תיירים מרוסיה ופצועה נוספת בהריון. בבית החולים איכילוב מטופלים שלושה פצועים במצב קשה ושניים במצב בינוני. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים פצוע בינוני ושלושה במצב קל, ובבית החולים וולפסון מאושפז פצוע אחד שמצבו בינוני.

בחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי המחבל הגיע לנמל יפו והחל לדקור עוברי אורח שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו ארבעה בני אדם. לאחר מכן נמלט המחבל לכיוון תל אביב, ובחוף "עלמה ביץ'" דקר בני אדם נוספים. שוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו בו וירו בו למוות. כוחות גדולים של משטרה סורקים את האזור כדי לשלול הימצאות של מחבל נוסף, אולם במשטרה הדגישו כי בשלב זה לא ידוע דבר על כך.

לקריאה נוספת:
"השביל לטיילת היה מלא דם": עדי ראייה משחזרים את מסע הדקירות ביפו
סגן נשיא ארה"ב שהה בסמוך לזירת הפיגוע ביפו, כוחות נשלחו לפנותו

פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
זירת אחת הדקירות/יותם רונן

הפיגוע ביפו אירע כשעה וחצי אחרי רצף הפיגועים שהתרחשו בירושלים ובפתח תקווה. בירושלים נפצעו קשה ומאוד ובינוני שני שוטרים מירי של מחבל רכוב על אופנוע. כוח שהיה במקום ירה לעברו ובתום מרדף הוא נורה למוות. כמה דקות לפני כן דקר פלסטיני גבר חרדי בשוק העירוני בפתח תקווה.

חובש רפואת חירום במד"א חגי נתני, שהגיע ראשון לזירה בטיילת ביפו, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי אישה כבת 30 במצב קשה כשהיא דקורה בפלג גופה העליון. בסמוך אליה שכב גבר כבן 30 שנפצע גם הוא. הענקנו לשניהם טיפול רפואי ראשוני בשטח והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבית חולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016/יותם רונן

חובש בכיר נוסף במד"א, ענאן בדארנה, שטיפל בפצועים בזירה ברחוב נחום גולדמן, סמוך לחוף "עלמה ביץ'": "כשהגעתי לזירה ראיתי שני גברים כבני 30. הם שכבו על הכביש כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירה בפלג גופם העליון. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישה ועצירת דימומים ופיניתי אותם במהירות לבית החולים איכילוב כשמצבם מוגדר בינוני". באזור מורגשת כעת תנועה ערה של רכבי חירום והצלה, ונהגים מתבקשים להשתמש בדרכים חלופיות.

המפכ"ל אלשיך: "אין קשר בין שלושת הפיגועים"

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי "הפיגוע היום ביפו מצטרף לפיגוע בפתח תקווה ולפיגוע בירושלים. אנחנו נתונים זה זמן ממושך תחת מתקפת טרור אכזרית שאינה נפסקת. המפגע היה שוהה בלתי חוקי, האוכלוסייה ביפו מגנה את הפיגוע הזה ואנחנו לא ניתן לטרור הרצחני לנצח אותנו".

המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, שביקר מוקדם יותר בזירת הפיגוע בירושלים, אמר בזירה ביפו ואמר כי "אין קשר בין שלושת הפיגועים שחווינו בשעות האחרונות. אנחנו בדרכנו להערכת מצב, המטרה שלנו זה להחזיר את כל הזירות לשגרה ולהבין אם יש משהו חדש". לדבריו, "זה חלק מגל הטרור שאנחנו חווים בחודשים האחרונים".

גם מפקד מחוז תל אביב-יפו, ניצב משה אדרי, התייחס לפיגוע ביפו ואמר כי מחר יתוגברו הכוחות בעיר. "אנחנו לומדים מהיכן המחבל הגיע, מה עשה בתל אביב. אנחנו בודקים את כל אזור תל אביב כדי להחזיר את החיים למסלולם".

(עדכון ראשון: 18:14)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקיים הערכת מצב. המפכ"ל רוני אלשיך בזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016/תצפית TPS, איתן אלחדז
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016/תצפית TPS, איתן אלחדז
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שבה השתמש המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע דקירה ביפו, 8 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת פיגוע דקירה ביפו, 8 במרץ 2016/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully