וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הפרלמנט המצרי שנפגש עם שגריר ישראל התנצל: "נהגתי בתום לב"

אילן זלאיט

4.3.2016 / 16:37

תאופיק עוכאשה שהודח השבוע מתפקידו משום שנפגש עם השגריר חיים קורן הכה על חטא, וניסה להיכנס לאולם הפרלמנט תוך שהוא קורא: "אני צריך להתנצל באופן רשמי". ואולם, ניסיונותיו היו לשווא והוא נותר מחוץ להיכל

ספק 500

חבר הפרלמנט המצרי תאופיק עוכאשה, שהודח השבוע מתפקידו לאחר שעורר סערה משום שנפגש עם שגריר ישראל במצרים חיים קורן, הביע התנצלות על מעשיו. בסרטון ששודר אמש (חמישי) בערוץ הטלוויזיה המצרי ONtv, נראה עוכאשה מנסה להיכנס לאולם הפרלמנט, כשהוא מכריז בפני הנוכחים שהוא מתנצל על המחווה הידידותית כלפי השגריר הישראלי ומבקש שיניחו לו להיכנס, אך לשווא.

"אני צריך להתנצל באופן רשמי, זה נעשה בתום לב", קרא עוכאשה, ואמר כי הוא מביע חרטה על האירוע, שבו אירח לארוחת ערב בביתו את קורן לאחר שהזמין אותו בשידור חי בטלוויזיה. על אף הסכם השלום בין המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל.

עוד בנושא:
סערה בפרלמנט המצרי: השדרן שנפגש עם שגריר ישראל הותקף בנעל
מצרים: הודח חבר הפרלמנט שנפגש עם שגריר ישראל
שגריר ישראל במצרים: המדינות שומרות על קשריהן לטובת אתגרים משותפים

פגישת שגריר ישראל במצרים חיים קורן וחבר הפרלמנט תוופיק עוכאשה, 25 בפברואר 2016. שגרירות ישראל בקהיר, אתר רשמי
חבר הפרלמנט הודח בעקבות פגישתם. עוכאשה וקורן/אתר רשמי, שגרירות ישראל בקהיר

467 מחברי הפרלמנט תמכו שלשום בהצעה להדיח את עוכאשה – הרבה מעבר לרף הנדרש של שלושה רבעים מתוך 595 הנציגים. כמו כן, 17 חברי פרלמנט התנגדו להצעה ו-70 נעדרו מההצבעה. הדיון לקראת ההצבעה היה מתוח וטעון במיוחד, ומגישיה נימקו אותה בכך שעוכאשה, הידוע בהתבטאויותיו המעוררות המחלוקת, מעל בתפקידו ופעל בניגוד לתקנות הפרלמנט. ואולם, עוכאשה הבהיר כי הפגישה נעשתה מתוך רצון לשמור על האינטרסים המצריים בלבד וכי עדכן את שירותי המודיעין במדינה לפני שנערכה.

לפני ההצבעה אף נערכה ישיבה של ועדת האתיקה של הפרלמנט המצרי, שדנה ב"עבירה האתית" שביצע השדרן בפגישתו עם השגריר. מוקדם יותר, ביום ראשון, הותקף עוכאשה בפרלמנט על ידי אחד מעמיתיו, כמאל אחמד, שפגע בו בנעל. יו"ר הפרלמנט הרחיק את עוכאשה ואת התוקף, שיחד עם מחוקקים אחרים דרש את השעייתו של מגיש הטלוויזיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

חיים קורן: "ההנהגה המצרים דוגלת בשמירת הקשרים עם ישראל"

על רקע הסערה התראיין אתמול חיים קורן לרשת BBC בערבית, ואמר כי "האויב הגדול ביותר של מצרים הוא הטרור, ובכלל זה לא רק תנועת האחים המוסלמים, אלא גם חמאס". עוד הוסיף קורן כי יציבותה וביטחונה של מצרים משמעותן גם ביטחון ישראל, וכי ההנהגה המצרית הנוכחית דוגלת בשמירת הקשרים עם ישראל על מנת להתמודד עם האתגרים הגדולים המשותפים לשתיהן נוכח ההתפתחויות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully