וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מנהרה קרסה ברצועת עזה: פעיל חמאס נהרג וחמישה נפצעו

שמעון סימן-טוב

3.3.2016 / 19:45

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס שבדרום הרצועה. בתחילת השבוע נפצעו חמישה מאנשי הארגון בהתמוטטות מנהרה אחרת בדרום העיר עזה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אדם אחד נהרג וחמישה נוספים נפצעו בקריסת מנהרה בחאן יונס שבדרום רצועת עזה - כך מסר הערב (חמישי) משרד הבריאות הפלסטיני. על פי ההודעה, ההרוג הוא פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מוחמד מוסא אלאסטל, בן 31.

בשבועות האחרונים דווח על כמה מקרים של קריסת מנהרות ברצועה, האחרון שבהם היה ביום ראשון. חמישה אנשי הזרוע הצבאית של חמאס נפצעו באורח קל בהתמוטטות מנהרה של הארגון בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה.

לקריאה נוספת:
גיבורי המנהרות: למרות הלחץ ובגלל הייאוש - חמאס זוכה לתמיכה בעזה
כך מנצלת ישראל את הערפל סביב קריסת המנהרות להרתעת חמאס
לא רק חמאס: ארגון נוסף ברצועה פרסם תיעוד לוחמיו במנהרה התקפית

מוחמד מוסא אלאסטל, הרוג פלסטיני בקריסת מנהרה בחאן יונס. מרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
מוחמד מוסא אלאסטל/צילום מסך, טוויטר

בתחילת החודש שעבר קרסה מנהרה אחרת של חמאס, גם היא בשכונת זייתון. באירוע זה לא היו נפגעים. בנוסף לכך, יום קודם לכן נהרגו שני פעילי חמאס ונפצעו שבעה נוספים בקריסת מנהרה באזור נצרים שבמרכז הרצועה. שבוע קודם לכן שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
איסמעיל הניה מסמל את אות הניצחון – עזה, אוגוסט 2014. AP
"מלחמה חדשה בעזה לא נראית באופק". הניה/AP

עם סיום מבצע "צוק איתן", הטילה הזרוע הצבאית של חמאס איפול מוחלט על כל סוגיית המנהרות, עד לפני כחודש וחצי, עם מותם של שבעת הפעילים בקריסת המנהרה בא-תופאח. חמאס מיהר לסגור את הרחובות המובילים אל המנהרה ומנע מסקרנים להתקרב, עד לאיתור הגופות ובירור נסיבות הקריסה. החשאיות נשמרה עד להתבטאויות של שני בכירי הארגון, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ומחמוד א-זהאר, שטענו כי חלק מהמנהרות כבר מגיעות לישראל.

לפני כשבוע וחצי אמר הניה כי נמצא מכשיר מתחת לאדמה הכולל חיישנים ומצלמות, שנועד לדבריו לחשוף את מנהרות הטרור שחופר הארגון. עם זאת, הוסיף כי "מלחמה חדשה בעזה לא נראית באופק". כמו כן, לאחרונה נצפו כלי עבודה כבדים הפועלים באזור גדר המערכת, ככל הנראה למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully