וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמה שעות בעלטה: החשמל בסוריה החל לחזור לכמה אזורים במדינה

זרם החשמל נותק במדינה במפתיע, אולם משרד האנרגיה הודיע כי הוא שב בהדרגה. עוד נמסר כי התבררה הסיבה לתקלה, אך לא פורט מהי. זאת על רקע הפסקת האש במדינה בשבוע האחרון, שנשמרת ברובה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(תקיפות אוויריות ברחבי סוריה, השבוע)

לאחר כמה שעות של נתק מחשמל ברחבי סוריה, משרד האנרגיה של המדינה הודיע כי הזרם החל לחזור לכמה אזורים. השיפורים חלו, לפי בעמוד הפייסבוק של המשרד, "בעקבות התקדמות פעולות התיקון". עוד נכתב כי אנשי המשרד גילו את הסיבה שגרמה לניתוק החשמל בכל שטח סוריה, אך לא פירטו מהי.

כמו כן, משרד ההסברה הודיע מוקדם יותר גם על תקלה ברשת האינטרנט וברשת הדור השלישי הסלולרית ברוב האזורים בבירה דמשק. עם זאת, תושבי העיר דיווחו כי תשתית האינטרנט שבה לפעול. כמו כן, תושבים בעיר מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רשת החשמל נפלה החל משעה 11:00 (שעון מקומי). עם זאת, ברשתות החברתיות נמסרו דיווחים מועטים על כך שהודעת הרשויות אינה נכונה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד: "הפסקת האש היא שביב של תקווה, אך הכל תלוי במורדים"
הפסקת האש בסוריה: רוסיה מאשימה את טורקיה בהפצצת הכורדים
הסורים מתקשים להתרגל ליום שקט: "לאנשים נמאס מהלחימה"

הריסול בג'ובאר, פרבר של דמשק, 2 בפברואר 2016. רויטרס
"נמשיך להפעיל לחץ עד להעברת סיוע הומניטרי". הריסות בג'ובאר, פרבר של דמשק, אתמול/רויטרס

לפני כשבוע נכנסה לתוקפה הפסקת אש כוללת במדינה. השליח המיוחד של האו"ם לשיחות לפתרון המשבר בסוריה, סטפן דה מיסטורה, מסר היום כי "הפסקת האש נשמרת ברובה", אולם הודה כי נרשמו הפרות נקודתיות במחוזות חומס, חמאת, לטקיה ודמשק. "נמשיך להפעיל לחץ עד להעברת סיוע הומניטרי", הבהיר.

הפסקות חשמל במדינה אינן נדירות מאז החלה מלחמת האזרחים לפני קרוב לחמש שנים. מחקר של אוניברסיטת ווהאן הסינית שפורסם בשנה שעברה ב"ניו יורק טיימס" מעלה כי כ-83% מאספקת החשמל במדינה נקטעה במהלך הלחימה. האזורים שנפגעו באופן החמור ביותר הם אלה שנפלו לידי דאעש, כמו א-רקה וחאלב.

(עדכון ראשון: 14:01)

תחנת כוח בסוריה. "סאנ"א", צילום מסך
תחנת כוח בסוריה/צילום מסך, "סאנ"א"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully