וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחלת יצחק" בשייח ג'ראח: שמות עבריים חדשים לרחובות במזרח הבירה

4.3.2016 / 0:14

כחצי שנה לאחר החלטת העירייה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, החלה הצבת השלטים החדשים בשכונות מזרח ירושלים. תושב סילוואן: "אפילו במשטרה לא יודעים לקרוא להם בשמות העבריים". חבר מועצת העיר: "כך תהיה שם נוכחות יהודית"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה:

(ראש הממשלה נתניהו עוקץ את דיוויד קמרון, לפני כשבוע: "שכח כמה עובדות יסודיות לגבי ירושלים")

עיריית ירושלים החלה השבוע, כחצי שנה לאחר אישור המהלך שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, להציב שלטי רחוב בעלי שמות עבריים ברחובות השכונות הערביות של מזרח העיר. ההחלטה התקבלה למגינת לבם של התושבים ובניגוד לעמדת הוועדה המייעצת לשמות רחובות בבירה, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, שהמליצה "לשקול מחדש אם ראוי בעיתוי הנוכחי, לאור המצב המורכב והעדין במזרח העיר, לקרוא לרחובות בשמות אלו במיקומים שבהם הם מוצעים".

בין השלטים עם השמות החדשים: "קדמת ציון" ברחוב בראס אל-עמוד, "הר המשחה" ו"מערת הנביאים" בהר הזיתים ו"נחלת שמעון" ו"נחלת יצחק" בשכונת שייח ג'ראח. בשכונת סילוואן ניתנו שמות עבריים ללא פחות משבעה רחובות, ובהם "שיר למעלות", "מעלות מעיין הגיחון", "העשור", "ערוגת הבושם", פרדס רימונים", "גינת אגוז" ו"מעלות עיר דוד".

עוד בוואלה! NEWS:
הח"כים הערבים: שמות עבריים במזרח ירושלים - "החלטה פירומנית"
סערת השמות העבריים בבירה: "אין לערבים היסטוריה של אלפי שנים כאן"

שלט רחוב קדמת ציון, מזרח ירושלים. מרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
"לא מבינים או יודעים לבטא מה כתוב". רחוב בראס אל-עמוד/צילום מסך, פייסבוק
תושב סילוואן: "'מלכי צדק'? מה זה 'מלכי צדק'? זאת פוליטיקה שעובדת רק לטובת הצד השני"

אחמד קראעין אבו חמיד, תושב סילוואן, סיפר כי בשכונה לא מכירים את השמות ואף לא יודעים לבטא אותם. "אפילו במשטרה לא יודעים לקרוא להם בשמות העבריים", סיפר. "'מלכי צדק'? מה זה 'מלכי צדק'? זאת פוליטיקה שעובדת רק לטובת הצד השני. לאנשים נמאס, אבל שום דבר לא עוצר את העירייה. פעם אנשים היו מאמינים שיש חוק, היום כבר לא". עם זאת, אבו חמיד התקשה להעריך אם השמות החדשים יבעירו עוד יותר את השטח.

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, מסר: "למרות ניסיונות ממשלת ישראל לחלק הלכה למעשה את ירושלים, סיעת ירושלים מאוחדת בראשותי קידמה הליך של קריאת שמות רחובות עבריים. זאת, מתוך אמונה שבעקבות כך גם תהיה שם שכונה עברית ונוכחות יהודית, וכך נשנה את המצב שבשכונות מסוימות כיום אין יהודים". קינג הוסיף כי "ריבונות היא לא רק נוכחות של בני אדם, היא גם מודעות בשמות רחובות וזה חלק מהמאבק על התודעה והזהות היהודית של ירושלים".

(עדכון ראשון: 20:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully