וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "אם העליון לא יאשר גירוש פליטים - נצטרך מתקן שהייה נוסף"

2.3.2016 / 13:45

בדיון בוועדת הפנים של הכנסת אמר שר הפנים כי "מתקן 'חולות' לא מספיק לנו", וכי הוא מקווה שבית המשפט העליון יאשר גירושם של מבקשי מקלט למדינות שלישיות. "מעדיף להגיע להסכמים מסודרים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(תנאי המחייה של השוהים במתקן "חולות")

שר הפנים אריה דרעי אמר היום (רביעי) במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת כי אם בית המשפט העליון לא יאשר למדינה לגרש מבקשי מקלט למדינות שלישיות, יהיה צורך בהקמת מתקן שהייה שני, נוסף למתקן "חולות" שבדרום. עם זאת, דרעי הדגיש כי זהו מצב קיצון שאליו הוא לא מעוניין להגיע, וכי יעדיף להסדיר את גירוש הפליטים.

לדברי דרעי, "מתקן 'חולות' לא מספיק לנו ונצטרך לבנות עוד מתקן גדול. אני מעדיף שלא להגיע לזה, ולהוציא לפועל בצורה מסודרת הסכמים שיש לנו עם מדינות שלישיות".

לקריאה נוספת:
2.2 מטר לאדם: כך נראים חייהם של מבקשי המקלט במתקני הכליאה
אושר סופית: שהות מבקשי המקלט במתקן חולות תוגבל לשנה בלבד

מבקשי מקלט במתקן חולות.. המוקד לפליטים ומהגרים, מערכת וואלה! NEWS
תנאי המחייה קשים כבר עכשיו. מבקשי מקלט ב"חולות"/מערכת וואלה! NEWS, המוקד לפליטים ומהגרים

מנתוני דוח המעקב של המוקד לפליטים ולמהגרים שפורסם השבוע, עולה כי כבר היום תנאי המחייה במתקני הכליאה בארץ, שבהם כ-5,000 מבקשי מקלט, קשים מאוד. על פי הדוח, שמבוסס על 72 ראיונות, קיימים ליקויים חמורים בתנאי הכליאה של העצורים, רובם מסודאן ומאריתריאה, קיימים ליקויים משמעותיים במזון, בטיפול הרפואי ובצפיפות במתקנים. במתקן "חולות", המוכר ביותר מבין מתקני הכליאה בארץ, שוהים כעת בממוצע עשרה אנשים בחדר.

בישראל ארבעה מתקני כליאה שבהם נמצאים מבקשי המקלט וכן מהגרי עבודה ותיירים שנעצרו ללא אשרת שהייה בתוקף. המתקנים הם כלא "סהרונים" ומתקן "חולות", שניהם בחולות חלוצה שמדרום-מזרח לרצועת עזה, כלא "גבעון" ברמלה ומתקן "יהלו"ם" הסמוך לנתב"ג.

ערב לכבוד 11 חודשים לפטירת הרב עובדיה יוסף בבנייני האומה בירושלים. נועם מושקוביץ
מעדיף להגיע לסידור עם מדינות שלישיות. דרעי/נועם מושקוביץ

לפני כשלושה שבועות אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון הרביעי לחוק למניעת הסתננות, שבמסגרתו נקבע כי זמן השהייה המרבי במתקן "חולות" יקוצר לשנה אחת. זאת, במקום הוראת החוק הקודמת שעמדה על 20 חודשי שהייה ונפסלה בידי בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully