וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד יגיע לכנס של שדולת ארץ ישראל: "לבנות בגושים כמו משוגע"

29.2.2016 / 17:15

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר יש עתיד אישר השתתפותו באירוע שתקיים שדולת ארץ ישראל שבו היא צפויה לקרוא להפסקת הקפאת הבנייה במעלה אדומים. בהקלטה מכנס אחר קרא לפיד לחדש את הבנייה בגושי ההתנחלויות

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(ליברמן ולפיד יזמו "כנס חירום": "אין מדיניות חוץ, המצב הוא הפקרות")

שדולת ארץ ישראל בכנסת צפויה לקבל אורח מפתיע בישיבתה הקרובה: לוואלה! NEWS נודע היום (שני) כי יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אישר את השתתפותו באירוע שתקיים השדולה, שבראשה עומדים חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויואב קיש (הליכוד). הישיבה, שתיערך ביום שני הבא בכנסת, תעסוק בהקפאת הבנייה במעלה אדומים, וישתתפו בה חברי כנסת, שרים וראש העירייה, בני כשריאל. במהלך הכנס צפויה השדולה לקרוא להפסקת הקפאת הבנייה והתכנון בעיר.

לפיד ביקר במעלה אדומים לפני כשלושה שבועות, אז אמר כי הוא מעוניין "לבנות כמו משוגע" בתוך גושי ההתנחלויות. בהקלטה מכנס סגור שפורסמה בגל"צ אמר לפיד: "הרי מה שקורה באמת במעלה אדומים זה שהיא הפכה להיות בת ערובה של יצהר ותפוח".

עוד בוואלה! NEWS:
הרב הצבאי לשעבר על סערת גילוח הזקנים: "שחיילים יסרבו פקודה"
נתניהו נפגש עם שגריר מצרים הנכנס ודן עמו על המגעים בין ישראל לטורקיה
"נתניהו מנסה להשמיד את שירות החוץ": צפו בכנס שמאתגר את ראש הממשלה

יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"צריך להקפיא את הבנייה מחוץ לגושים, ולבנות בתוכם". לפיד/ראובן קסטרו

בהתייחסו להקפאת הבנייה, אמר: "מה אני עושה מחר עם נשיא ארצות הברית? אני אומר לו 'תקשיב, אנחנו הולכים להקפאת בנייה רשמית מחוץ לגושים, ואני רוצה לבנות כמו משוגע בתוך הגושים'. פה יש תכניות בניין-עיר למאה אלף איש. הסיבה שלא בונים פה היום היא כי ממשלת ישראל לא רוצה להגיד 'אני מקפיאה שם ובונה פה'".

בנאום שנשא בחודש שעבר במעלה אדומים בפני 700 תושבים, אמר לפיד כי עבור מפלגתו ועבור המרכז הישראלי, מעלה אדומים היא חלק ממדינת ישראל. "התשובה חדה ולא מסובכת: היא תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל, אין הסדר עתידי שבו היא לא חלק ממנה".

לדבריו, "זה החלק הקל, מפני שאם מעלה אדומים היא חלק ממדינת ישראל, למה יש פה הקפאת בנייה? בלי הקפאת הבניה הזו, במקום 40 אלף תושבים, מעלה אדומים כבר היתה מונה כ-60 אלף תושבים, עם מספר יעד של מאה אלף תושבים. זה התכנון, זה הפוטנציאל". לטענתו, הדבר לא קורה משום שמעלה אדומים משלמת מחיר על כך שישראל מסרבת להבדיל בין גושי ההתנחלויות ובין ההתנחלויות הנמצאות מחוץ לגושים. "מסיבות פוליטיות פנימיות, הממשלה לא מוכנה להגיד 'אני בונה במעלה אדומים כי זה בגושים, אבל לא בונה ביצהר ותפוח, כי זה לא בגושים'. אם הממשלה היתה מוכנה לזה, האמריקנים והעולם היו מסירים את התנגדותם לבנייה, ומעלה אדומים היתה זוכה לתנופת הפיתוח שהיא זכאית לה".

מראשי השדולה, ח"כ קיש וח"כ סמוטריץ', נמסר בתגובה: "המציאות שבה עיר ואם בישראל, הנמצאת בלב יבו של הקונצנזוס הישראלי, אינה יכולה להתפתח בגלל הקפאת בנייה מדינית היא אבסורדית ולא מתקבלת על הדעת במדינה ריבונית. הגיע הזמן לומר די למציאות הזאת, ולדרוש מהממשלה, במיוחד בימים אלו, לחזור לבנות במלא הכוח. אנחנו יחד עם החברים בשדולת ארץ ישראל נעלה את הנושא שוב לדיון ציבורי בשבוע הבא ונמשיך לפעול עד שההקפאה תופשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully