וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש בסוריה: רוסיה מאשימה את טורקיה בהפצצת הכורדים

אחרי יממה שקטה, הארגון הסורי לזכויות אדם מדווח על תקיפות אוויריות במחוז חאלב. באופוזיציה מאשימים את מוסקבה, שמצדה טוענת כי טורקיה אפשרה ללוחמי דאעש לחדור לעיירה כורדית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטוסי קרב תקפו היום (ראשון) יעדים של האופוזיציה הסורית במחוז חאלב שבצפון המדינה - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי המורדים, כלי טיס רוסיים אחראיים להפצצות, אך לפי הארגון שמקום מושבו בבריטניה זהות המטוסים אינה ברורה. זאת ביום השני להפסקת האש, שנכנסה אתמול לתוקפה.

ברוסיה מאשימים את טורקיה בכך שאפשרה אתמול מתקפה משטחה נגד הכורדים בצפון סוריה וכי היא הפגיזה יעדים שלהם. מרכז התיאום להפסקת האש שהקים הקרמלין בבסיס חיל האוויר בלטקיה פנה לוושינגטון כדי לקבל הבהרות בנושא ומסר כי הא תיעד תשע הפרות של הפסקת האש אתמול. עם זאת, ראש המרכז סרגיי קורלנקו, ציין כי "באופן כללי" ההסכם כובד.

גם באופוזיציה טענו כי משטר אסד ומוסקבה הפרו את ההסכם אתמול והיום, אך הבהירו כי הם נותרו מחויבים לו. "ההחלטה היא לשמור על השקט ולא לעשות שום דבר. אני מאמין שהם ייצמדו להפוגה", אמר סלים אל-מוסלט, דובר מטעם הוועד העליון למשא ומתן, גוף המאגד את רוב האופוזיציה הפוליטית והצבאית. "אתמול היה היום הראשון שבו אנשים באמת היו יכולים להסתובב ברחובות".

לקריאה נוספת בנושא
הסורים מתקשים להתרגל ליום שקט: "לאנשים נמאס מהלחימה"
לאחר 4 שעות בלבד: מורדים דיווחו על "הפרה בוטה" של הפסקת האש בסוריה

עשן מיתמר מהעיירה תל אבייד שבגבול סוריה-טורקיה במהלך קרבות בין הכורדים לדאעש, 27 בפברואר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מעיירת הגבול תל אבייד, אתמול/רויטרס

במסגרת ההסכם שהושג בין ארצות הברית לבין רוסיה, הודיעו משטרו של בשאר ואסד ועוד כמאה ארגוני מורדים על מחויבותם ל"הפסקת פעולות האיבה", שתביא לחידוש שיחות השלום בהמשך החודש. עם זאת, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ג'בהת א-נוסרה וארגוני טרור נוספים לא נכללו בהסכם, סעיף שהעלה חשש בקרב המורדים מכך שהוא ישמש תירוץ להתקפות נגדם מצד מוסקבה ודמשק - כפי שאירע עד כה.

אתמול נשמרה ברובה הפסקת האש במרבית החזיתות, פרט לשורת תקריות בודדות, בהן ירי רקטות לעבר אזור מגורים בעיר הבירה. בצפון המדינה, לעומת זאת, נמשכו הקרבות העזים בין הכורדים לבין דאעש. הארגון הקיצוני הוציא לפועל מתקפה נרחבת בעיירת הגבול תל אבייד, שאותה איבד בשנה שעברה. המיליציה הכורדית (YPG) הדפה את דאעש בעזרת סיוע של הקואליציה האמריקנית והאשימה את טורקיה בכך שחלק מלוחמי הארגון חדרו לעיירה דרך שטחה.

(עדכון ראשון: 11:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully