וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות

את פניהם של הנוסעים ברכבת התחתית בבירת בריטניה קידמו כרזות שיוצאות נגד חברות ש"תומכות באפרטהייד כלפי העם הפלסטיני". אלא שרשות התחבורה של לונדון הבהירה כי הן "לא מאושרות ויוסרו באופן מיידי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק
"תרומה עוצמתית למאבק הפלסטיני לחירות ולצדק"

בצל ההנחיות החדשות של הממשלה הבריטית האוסרות על הטלת סנקציות נגד ישראל, נפתח היום (שני) בבריטניה "שבוע האפרטהייד הישראלי", הגדול ביותר מאז החלה פעילות תנועת BDS לפני כ-12 שנים. בתום השבוע הבריטי, שיצוין ב-25 אוניברסיטאות במדינה ובאירועים נוספים, "שבוע האפרטהייד" יעבור בחודשיים הקרובים למדינות אירופה, הגדה המערבית ורצועת עזה, דרום אפריקה, מדינות ערב, ארצות הברית וקנדה ואמריקה הדרומית.

לדברי המארגנים, השבוע נועד "להעלות מודעות למפעל ההתנחלויות הישראלי ולמדיניות האפרטהייד כלפי העם הפלסטיני", והאירועים "שואבים השראה מההתקוממות העממית הנמשכת בשטחה של פלסטין ההיסטורית". האירועים השונים כוללים חוגי דיון, הרצאות, הקרנות סרטים ופעולות נוספות, ותנועת ה-BDS "מקווה לתת תרומה עוצמתית למאבק הפלסטיני לחירות ולצדק".

עוד בוואלה! NEWS:
"מגנים את החרם": עיריית פריז אסרה על פעילות תנועת ה-BDS
בלעדי: היוזמה המפתיעה של האוניברסיטאות למאבק בחרם על ישראל
עיתון שהתחזה ל"ניו יורק טיימס" עם ידיעות נגד ישראל חולק בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאבטחת את האפרטהייד הישראלי". כרזה נגד חברת האבטחה הפרטית G4S/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר נתלו ברכבת התחתית בלונדון שלטים המפצירים בציבור הבריטי לתמוך בתנועת החרם והסנקציות נגד ישראל. אחת מהכרזות יוצאת נגד חברת האבטחה הפרטית G4S, שבסיסה בלונדון. "יותר מ-500 ילדים פלסטינים מוחזקים ללא משפט בבתי כלא ישראלים של G4S בכל שנה", נכתב, "שם הפלסטינים נתונים להתעללות מינית, עינויים והודאה בכפייה. האם עלינו לבטוח בחברות אבטחה פרטיות שישמרו על ביטחוננו?".

כרזה נוספת מתארות את הריסות הבתים במזרח ירושלים, לצד הכיתוב: "זו לא עזה. זו ירושלים". כרזה אחרת תוהה "מדוע רשת BBC מדווחת לטובת ישראל באופן מוטה?", לצד ציטוט מפי כתב ה-BBC לשעבר במזרח התיכון, טים לוולין, שאמר: "התרגלנו לעובדה שבמערכת ה-BBC, חיים ישראליים שווים אין ספור חיים פלסטיניים". לצד זאת, צוין כי 142 פלסטינים נהרגו ו-15,620 נפגעו מכוחות הביטחון הישראליים מאז חודש אוקטובר האחרון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא דווח: מוות בפלסטין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יותר ממאה חברות בריטיות ממשיכות לספק ציוד צבאי לישראל", צוין בכרזה נוספת, על רקע תמונה של מחסום צמוד לגדר ההפרדה והכיתוב: "אפרטהייד הוא נהדר", במשחק מילים עם שמה של בריטניה. חברות אלה, על פי הכרזה, "מרוויחות באופן ישיר מהאפרטהייד הישראלי ותורמות לעונש הקולקטיבי שמושת על פלסטינים".

רשות התחבורה של לונדון מסרה כי הכרזות שנתלו הבוקר הן "פרסומות לא מאושרות". על פי ההודעה, שהועברה על ידי שגרירות בריטניה בישראל, "הן נתלו בניגוד לחוק ובהתאם לכך מהוות מקרה של ונדליזם. אנשי הרשות ועובדים המועסקים על ידה פועלים באופן מיידי להסרת כל הכרזות".

נתניהו: "מי שטוען שאנחנו לא פועלים – אינו דובר אמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי הוא פועל להסרת הכרזות. "שוחחתי מוקדם יותר עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד שנמצא עכשיו בלונדון וביקשתי ממנו שיפנה לממשלת בריטניה וידרוש את הסרת העלונים והכתובות נגד מדינת ישראל שהופיעו ברכבת התחתית בלונדון, אמר". נתניהו אף ביקש להבהיר כי "מי שטוען שאנחנו לא פועלים – אינו דובר אמת".

דברי נתניהו נאמרו ככל הנראה בעקבות דבריו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שטען מוקדם יותר היום כי ביקש מראש עיריית לונדון שיורה להוריד את הכרזות. "היות וממשלת ישראל לא עשתה, כרגיל, שום דבר בעניין, פנית לראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון, שהוא ידיד ישראל גדול, והסברתי לו שמדינת ישראל לא תסבול את הדברים האלה ואנחנו מבקשים ממנו להתערב", סיפר. עוד אמר כי "ג'ונסון מיד התערב והלך לבדוק את העניין, ואז התברר שהמודעות נתלו בלי אישור. הוא נתן הוראה והן יורדו. מסתבר שאפשר לנצח – רק צריך לעשות משהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו לא עזה. זו ירושלים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין האירועים השונים, באוניברסיטת ססקס הבריטית, למשל, יוצע לסטודנטים מפגש שנקרא "אפרטהייד 101", שנועד ל"מי שרוצה ללמוד מהו אפרטהייד, וכיצד ניתן ליישם את המונח למערכת הישראלית". מלבד בריטניה, "שבוע האפרטהייד הישראלי" ייערך ב-24 מדינות נוספות, מארצות הברית וקנדה עד ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה, ומהודו ומלזיה עד לדרום אפריקה ובוטסואנה. זאת, בנוסף ל-12 מדינות באירופה, כולל פינלנד, נורבגיה, שבדיה, אירלנד, גרמניה, אוסטריה, צרפת וספרד.

בשבוע שעבר, בעת ביקורו של שר הקבינט הבריטי מתיו הנקוק בישראל, הוא התייחס בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים ליוזמתו שתקשה להטיל סנקציות על ישראל ואמר כי האפליה נגד ישראל אינה חוקית. "אנו מפרסמים הנחיות חדשות לרשויות ציבוריות בבריטניה שמבהירות שאפליה נגד חברות ארגון הסחר העולמי ובהן ישראל היא שגויה, היא בלתי חוקית והיא חייבת להיפסק", אמר. "אנו עושים זאת מכיוון שאנו מאמינם במסחר פתוח וחופשי, ואנו מאמינים שאפליה אינה ראויה ויש להתנגד לה".

(עדכון ראשון: 14:27)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפרטהייד הוא נהדר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המאבקים מתאחדים". הכרזה הרשמית של "שבוע האפרטהייד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully