וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רושם מוטעה של אחדות": מרוקו ביטלה את אירוח פסגת הליגה הערבית

20.2.2016 / 17:02

ברקע המשבר בין הסונים לשיעים, הודיעה הממלכה כי היא אינה מעוניינת לקיים את הוועידה שהייתה אמורה להיפתח באפריל בעיר מרקש. "יהיה זה עוד אירוע שבו יינשאו נאומים לא מועילים"

מוחמד השישי מלך מרוקו , פברואר 2016. AP
מסרב לארח את הפסגה. מוחמד השישי מלך מרוקו/AP

מרוקו הודיעה אתמול (שישי) כי היא החליטה שלא לארח את פסגת הליגה הערבית הקרובה - זאת לדבריה כדי לא לתת את הרושם המוטעה על אחדות בעולם הערבי. הוועידה השנתית, שתהיה ה-27 במספר, הייתה אמורה להיפתח ב-29 במרץ בעיר הנופש מרקש, אך כבר נדחתה ל-7 באפריל לבקשת ערב הסעודית.

"בשל החוסר בהחלטות חשובות וביוזמות מהותיות, הפסגה הזאת תהיה עוד אירוע שבו יאושרו החלטות רגילות ויינשאו נאומים שיעניקו את הרושם המוטעה של אחדות", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ של הממלכה. "מנהיגי ערב לא יכולים עוד להסתפק בניתוח המצב העגום של הפילוג והפיצול מבלי לתת תגובה הולמת לכך".

החלטתה של רבאט מגיעה ברקע המתיחות העמוקה בין הסונים לשיעים בקרב מדינות ערב ומדינות האזור. אתמול הודיעה ערב הסעודית כי היא מקפיאה את חבילת הסיוע הצבאית בסך שלושה מיליארד דולר ללבנון, בשל השפעתו הגדולה של חיזבאללה השיעי על ענייני המדינה, שלא גינתה את המתקפה של מפגינים סוערים על השגרירות הסעודית בטהראן בתחילת ינואר.

לקריאה נוספת בנושא
האופוזיציה הסורית: מוכנים להפסקת אש – אם רוסיה תפסיק לתקוף
סעודיה ביטלה סיוע צבאי נגד דאעש בשווי מיליארדי דולרים שהובטח לבנון
עשרות לוחמי דאעש נהרגו במתקפה אווירית של ארה"ב בלוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully