וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההשעיה הוחמר: ניתן יהיה להדיח ח"כ גם בשל התבטאויות

15.2.2016 / 16:28

החוק יאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל. מחר יעלה הנוסח לדיון בוועדת החוקה

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

(הנהלת הקואליציה אישרה את חוק הבזק של נתניהו, בשבוע שעבר)

אחרי סערת חברי הכנסת של בל"ד, מגיעה ההחמרה ב"חוק ההשעיה": הייעוץ המשפטי של ועדת החוקה של הכנסת סיימו היום (שני) לנסח את החוק, שיאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת. על פי הנוסח, שיעלה מחר לדיון בוועדת החוקה של הכנסת, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל. על פי ההצעה, ניתן יהיה להדיח ח"כים גם בשל התבטאויות בנוסח זה, ולא רק בעקבות מעשים כפי שכתוב בחוק בסעיף 7א לחוק כיום.

לפי ההצעה, לאחר ש-61 חברי כנסת יבקשו להשעות ח"כ מסוים, תתכנס ועדת הכנסת לישיבה שבה יוכל חבר הכנסת המועמד להשעיה להשמיע את טיעוניו. במידה שהוועדה החליטה על השעיה, תתכנס המליאה להצביע על כך, ויידרש רוב של 90 ח"כים כדי לאשר את המהלך.

כעבור עשרה ימים מאותו הרגע שבו אישרו 90 חברי כנסת להשעות את חברותו של אותו ח"כ, ייכנס במקומו של אותו ח"כ הבא בתור ברשימה לכנסת. לחבר הכנסת תינתן האפשרות לערער על המהלך לבית המשפט העליון.

עוד בוואלה! NEWS:
אולמרט נכנס לכלא: "יום כואב עבורי, עשיתי גם טעויות"
אגד מגבה את נהג האוטובוס שהורשע בעבר: "שילם חובו לחברה"
מבט ראשון מבפנים: זה האגף שבו שוהה רה"מ לשעבר אולמרט בכלא

חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
שלושת חברי הכנסת של בל"ד שעוררו את הסערה/נועם מושקוביץ

ההצעה עלתה לאחרונה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע פגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים, והיא אושרה בשבוע שעבר על ידי הנהלת הקואליציה. ועדת הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנושא, שבמהלכו דנו בצעדים אפשריים נגד שלושת הח"כים.

זחאלקה התייחס לסערה בישיבת סיעתו שהתקיימה לפני שבוע ואמר כי ישראל פועלת בצביעות. "כל הגופות בגדה המערבית הוחזרו. יעלון מחזיר - ארדן לא. אין מי שידבר בשמם של האנשים ירושלים המזרחית, ישראל לא מוכנה לדבר עם הרשות ואבו מאזן. הם דיברו רק דרך עורך דין, ואפילו לא כולם", אמר.

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"חייבים לשמור על סייגים וכללי התנהגות בסיסיים". נתניהו/נועם מושקוביץ

זחאלקה הוסיף כי "המטרה של הפגישה הייתה למצוא פתרון מהיר לבעיה של החזרת הגופות. זו חובתנו, זו זכותנו, ואפילו השר ארדן אומר שמגעים להחזרת גופות זה דבר לגיטימי. לא עשינו שום דבר לא לגיטימי, מילאנו את חובתנו הפרלמנטרית".

נתניהו בירך על ההחלטה בישיבת סיעת הליכוד. "יו"ר הקואליציה צחי הנגבי עדכן אותי שהקואליציה אימצה פה אחד את הצעת החוק להשעות ח"כ ברוב של 90 ח"כים", אמר. "חייבים לשמור על סייגים וכללי התנהגות בסיסיים. כדי שדמוקרטיה לא תהפוך לחוזה התאבדות, היא חייבת להגן על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully