וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: שני פיתוחים לחיסון נגד זיקה "בשלב מתקדם"

עוזרת מנכ"לית הארגון מסרה כי התגובה להתפרצות הנגיף "מתקדמת במהירות", אולם החיסון יהיה מוכן לניסוי רק בעוד שנה וחצי - לכל הפחות. טרם נקבע קשר ישיר למומים המולדים, אולם האפשרות "יותר ויותר סבירה", והמחקר יושלם תוך כמה שבועות

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

חיסונים לנגיף זיקה יהיו מוכנים לניסוי רפואי בקנה מידה נרחב רק בעוד שנה וחצי לפחות – כך אמרה היום (שישי) העוזרת למנכ"לית ארגון הבריאות העולמי לענייני מערכות בריאות וחדשנות, מארי-פול קייני, שציינה כי יש שני פיתוחים "שנראים בשלב מתקדם יותר" מבחינת מציאת חיסון. במסיבת עיתונאים שכינסה בז'נבה, הבהירה קייני כי התגובה של ארגון הבריאות של האו"ם "מתקדמת במהירות".

עד כה, 15 חברות מסחריות וארגונים הגישו הצעות מעשיות לפיתוח חיסונים או טיפולים במטרה להתמודד עם התפרצות הנגיף, בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה. הטיפולים המובילים הם הצעה אמריקנית לחיסון שישפיע על הדנ"א של המטופלים, והצעה הודית לחיסון "קלאסי".

עוד בוואלה! NEWS:
נגיף הזיקה נמצא ברוק: "חשבו פעמיים לפני שאתן מתנשקות עם זר"
למרות קשיי המימון והחשש מזיקה: הקרנבל בברזיל נפתח כמעט במלואו
וואלה, הבנתי: הדברים שאתם לא יודעים על הנגיף שמסכן עוברים

עוזרת למנכ"לית ארגון הבריאות העולמי לענייני מערכות בריאות וחדשנות, מארי-פול קייני, ז'נבה, 12 בפברואר 2016. רויטרס
בוחנים כיצד הנגיף הצליח להתשפט בצורה כה נרחבת. קייני, היום/רויטרס

לדברי קייני, ההערכה שלפיה הנגיף, שמועבר באמצעות יתושי אדס, גורם למיקרוצפליה – מום מולד שמוביל לראש קטן מהרגיל – "יותר ויותר סבירה". עם זאת, היא הבהירה כי הבדיקה בנושא נמשכת, ויעברו "כמה שבועות נוספים" עד שניתן יהיה לקבוע קשר ברור בין השניים. קייני דחתה את הטענות כי חיסון שנעשה בו שימוש נרחב בברזיל הוא הגורם לכך, והוסיפה כי תעקוב אחר כמה מקרים של נשים הרות בקולומביה שנדבקו בזיקה ואמורות ללדת בימים הקרובים.

עד כה, ארגון הבריאות העולמי לא זיהה מקרי מוות של מבוגרים שקשורים ישירות לנגיף זיקה, וקייני הוסיפה כי על בסיס המידע שקיים על נגיפים דומים, זיקה נשאר בגוף למשך כמה שבועות בלבד ולא לטווח ארוך. עם זאת, החוקרים מזהים התפתחות של הנגיף בתקופה האחרונה, ובוחנים כעת מה אפשר לו להתפשט בצורה כה נרחבת ומהירה בתקופה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הבריאות של ברזיל, מרסלו קסטרו, אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי תוך שנה ברזיל תפתח חיסון נגד זיקה. השניים הודיעו כי החל שיתוף פעולה עם אוניברסיטת טקסס והוקצה לצורך העניין 1.9 מיליון דולר. ברזיל היא אחת הנפגעות החמורות מהנגיף, שנפוץ בעיקר בצפון-מזרח המדינה, הנחשב עני יותר מדרומה.

באוסטרליה אובחנו השבוע שתי נשים בהיריון כנשאיות זיקה לדברי שרת הבריאות של מדינת ויקטוריה, ג'יל הנסי, אחת מהן אובחנה לאחר ששבה מדרום אמריקה. הרשויות בסין הודיעו ביום רביעי האחרון כי מקרה ראשון של זיקה אובחן במדינה. על פי ההודעה, הנשא חזר לאחרונה מוונצואלה.

ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016. רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016/רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016. רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully