וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנון שונה בחשאי: לפיד האריך את כהונתו כיו"ר "יש עתיד" עד 2027

12.2.2016 / 0:20

כשהקים את המפלגה, הצהיר לפיד כי תוך שתי קדנציות יאפשר לכל מי שיחפוץ בכך להתמודד על ההנהגה. אלא שתקנון המפלגה שונה, והעניק ללפיד שתי כהונות נוספות - ללא בחירות. המפלגה: "השינוי נעשה על פי התקנון"

ח"כ יאיר לפיד, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
בא לשנות? לפיד/יואב דודקביץ'

כהונתו של יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד הוארכה, לאחר ששונה סעיף 56 לתקנון המפלגה, שיאפשר ללפיד להמשיך ולעמוד בראש המפלגה עד שנת 2023. העיתונאי רביב דרוקר פרסם אמש (חמישי) בחדשות 10 כי התקנון שונה, ללא כל דיווח לתקשורת. במקום הנוסח המקורי של הסעיף, לפיו "היו"ר המייסד יכהן עד תום תקופת כהונתה של הכנסת ה-20", נכתב "הכנסת ה-21", ולפיד זכה לארבע שנים נוספות של כהונה ללא בחירות.

בהמשך התברר כי מאז, לפיד האריך את כהונתו פעם נוספת, וכי לפני כשלושה חודשים הוא הוסיף לעצמו עוד תקופת כהונה. כך שבסך הכול, הוא יכהן ארבע קדנציות בלי שניתן יהיה להדיח אותו, עד 2027 לכל המאוחר.

כשהקים לפיד את המפלגה בשנת 2012, הוא הצהיר כי תוך שתי קדנציות יאפשר לכל מי שיחפוץ בכך להתמודד מולו על ההנהגה. את הטענות על כך שמדובר בצעד לא דמוקרטי הדף לפיד באמרו כי מפלגות צעירות הן טרף קל לקבלני קולות, וכי לאחר שהמפלגה תתבסס ותצבור די חברים, הוא יסכים לפתוח את השורות.

ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה כי "מדובר על שינוי שנעשה על פי התקנון בצורה מסודרת ועל פי החלטת הנהלת המפלגה". עוד אמרו גורמים במפלגה, כי התקנון שונה כבר בתקופת הכנסת ה-19.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לפוליטיקה? לפיד והרצוג בירכו על סגירת התיק נגד גבי אשכנזי
לפיד: "'שוברים שתיקה' חצו את הגבול"; גלאון: "התרת את דמם"
צפו: לפיד נגע בכתפו של ליצמן - ש"ניקה" את החליפה עם היד

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully