וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "כניסה קרקעית של כוחות זרים לסוריה תוביל למלחמת עולם"

ראש הממשלה מדבדב העביר בריאיון לעיתון גרמני מסר חריף לארה"ב ולערב הסעודית, שהבהירה כי ההחלטה לשלוח כוחות לסוריה נגד דאעש היא סופית. קרי ולברוב נפגשו במינכן במאמץ נוסף להחיות את שיחות השלום: "לאפשר גישה הומניטרית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הזהיר אתמול (חמישי) כי התערבות צבאית אמריקנית או ערבית בסוריה תוביל ל"מלחמת עולם". בריאיון לעיתון הגרמני "הנדלסבלט", טען מדבדב כי אם לא יצליחו המדינות המעורבות להגיע במשא ומתן להסכם לסיום המשבר בסוריה, הן מסתכנות במצב תמידי של מלחמה.

בתגובה לטענות ערב הסעודית על התכניות לשליחת כוחות קרקעיים שיצטרפו למאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, לצד הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, טען מדבדב: "זה רע, מכיוון שמבצע קרקעי הופך את המלחמה למתמשכת. רק צריך להסתכל על מה שקרה באפגניסטן ובמדינות רבות אחרות. אני לא צריך להזכיר מה קרה ללוב המסכנה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחד מכל עשרה סורים נפגע או נהרג כתוצאה ממלחמת האזרחים במדינה
"מצב קריטי": תושבי חאלב נאלצים לבחור בין מצור למנוסה דרך שדה הקרב
ראש ממשלת טורקיה: "סוריה ורוסיה עושות טיהור אתני בחאלב"

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, מוסקבה, 10 בפברואר 2016. רויטרס
"זה יהיה בלתי אפשרי לסיים מלחמה כזאת במהירות, במיוחד בעולם הערבי". מדבדב, בראש ישיבת ממשלה במוסקבה, שלשום/רויטרס

"שותפינו האמריקנים והערבים חייבים לחשוב היטב: האם הם רוצים מלחמה ממושכת?", הוסיף מדבדב. לדבריו, "זה יהיה בלתי אפשרי לסיים מלחמה כזאת במהירות, במיוחד בעולם הערבי, שם כולם נלחמים בכולם". הוא הבהיר: "יש לחייב את כל הצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן, במקום להצית מלחמת עולם חדשה".

דובר צבא ערב הסעודית אחמד אל-אסירי הבהיר אתמול כי ההחלטה לשלוח כוחות לסוריה במסגרת הרחבת המאבק בדאעש היא סופית ובלתי הפיכה. לדבריו, ריאד מוכנה להצטרף לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית כדי להביס את הארגון. נוסף על כך, העביר מסר לאיראן, שלפיו אם הם מעוניינים להילחם בדאעש, עליהם להפסיק לתמוך בטרור בתימן ובסוריה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פגישת שרי החוץ לפתרון המשבר בסוריה, מינכן, גרמניה, 11 בפברואר 2016. רויטרס
ישיבת שרי החוץ של המדינות השותפות למגעים לפתרון המשבר בסוריה, אתמול במינכן/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, נפגשו במינכן שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב, בפתח ועידת מינכן לביטחון. זאת, על רקע המתקפות האוויריות האינטנסיביות של צבא אסד ושל רוסיה באזור חאלב שבצפון-מערב סוריה, ובמאמץ נוסף להחיות את שיחות השלום לפתרון המשבר בסוריה. לדברי קרי, השניים "הבהירו את הצורך בהתקדמות מידית בנושא הגישה ההומניטרית והפסקת האש".

כמו כן, מסר לברוב כי מוסקבה הגישה הצעות ליישום הפסקות אש באזורים שונים של סוריה, וכעת היא ממתינה לתגובותיהן של מדינות אחרות המעורבות בלחימה. במקביל, שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר קרא לבעלות בריתה של ארצות הברית להגביר את המבצע הצבאי נגד דאעש, ללא קשר למאמצים הדיפלומטיים לסיום המשבר בסוריה.

שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון, שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ומזכ"ל נאט"ו, בריסל, 11 בפברואר 2016. רויטרס
"דאעש יובס, לא משנה מה יקרה עם מלחמת האזרחים". קרטר/רויטרס

קרטר נפגש אתמול בבריסל עם שורה ארוכה של שרי הגנה, כולל מקבילו הסעודי מוחמד בן סלמאן אל-סעוד. "המיקוד שלנו הולך להיות על המאבק בדאעש, והמבצע הזה ימשיך כי חייבים להביס את דאעש", מסר קרטר. "הארגון יובס, לא משנה מה יקרה עם מלחמת האזרחים הסורית. אולם זה בטוח יסייע להוציא את הרוח מהמפרשים של הקיצונים אם המלחמה תסתיים".

(עודכן לראשונה: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully