וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משורר מואשם שגייס אלפי שקלים ל"בתו החולה" לכיסוי השקעות

9.2.2016 / 19:50

המודעה שפרסם לפני כשנתיים המשורר בנימין וולמן הביאה אליו תורמים רבים, שביקשו לסייע ל"שני בת השבע, שנולדה עם פגם חמור בלב". "ראיתי שיש לנו מכרים משותפים, ולכן תרמתי, עד שאמרו לי שהתמונה היא בכלל מלפני כמה שנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה - של אחייניתו של המשורר. ההודעה שפרסם וולמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים פרסם המשורר הירושלמי בנימין וולמן מודעה קורעת לב, ובה ביקש תרומות כספיות עבור בתו בת השבע ש"חולה במחלה קשה". ההודעה שפרסם בפייסבוק זכתה ליותר מ-2,000 שיתופים ודווחה באתרי חדשות רבים, ובזכות החשיפה הצליח וולמן לגייס כ-22 אלף שקלים מתורמים פרטיים.

אלא שהשבוע, לאחר שלמשטרה התברר בתום בירור קפדני כי מדובר בהודעה כוזבת, וולמן זומן לחקירה במשטרת ירושלים והוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בעיר. לחוקרים התברר כי התמונה היא של אחייניתו, וכי וולמן אף פרסם מסמך רפואי מזויף. בחקירתו, הודה כי הכסף שאסף נועד לכסות השקעות כושלות בבורסה. חלק מהתורמים, שסברו כי הם מעניקים כסף למטרה נעלה אך למעשה הונו, קיבלו את כספם בחזרה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק שוד מתוחכם: חשד לקבלת כספים במרמה בבית אריאלה
חשד: מאבטח במועדון ברחובות אנס נערה שיכורה שפנתה אליו לעזרה
נתוני משרד החינוך חושפים: עלייה מדאיגה באלימות הקשה בבתי הספר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרופאים אמרו שהיא זקוקה לניתוח לב מסובך במיוחד". וולמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתי שני נולדה לפני שבע שנים בירושלים", כתב וולמן בהודעה שפרסם, "ילדה דקת גזרה, היא מחוננת באופן יחסי לגילה, מתעניינת בציבור. למרבה הטרגדיה, היא נולדה עם פגם חמור בלב. הרופאים אמרו שהיא זקוקה לניתוח לב מסובך במיוחד, כאשר סיכויי הצלחה הם נמוכים, 20% לערך. שלחתי את כל הממצאים לבית חולים שהכרתי מהעבר, בעיר בוסטון. העלות היא גבוהה להחריד של 70 אלף דולר".

"נתקלתי בפוסט של וולמן בפייסבוק", סיפרה אביטל בן נון, אחת התורמות שנעקצה לכאורה על ידיו. "ראיתי שיש לנו מכרים משותפים, פעילים למען זכויות בעלי חיים, שערבו, ברמה כזו או אחרת, ליושרו. לפיכך, תרמתי לאיש כסף באמצעות העברה בנקאית ואף הפצתי את הפוסט. זמן מה לאחר מכן קיבלתי שיחת טלפון מאדם שאמר לי שהילדה המצולמת היא בכלל בת של שכניו בישוב בצפון הארץ, ושזו תמונה שלה מלפני מספר שנים".

"התחלתי בבדיקה ואכן גיליתי שמדובר במרמה", הבהירה. לדבריה, בתחילה וולמן טען כי הייתה לו בת אך היא נפטרה מסרטן, ולאחר מכן הודה שבדה כליל את דבר קיומה של הילדה. "הבנתי כי אנשים רבים תרמו לו כסף בסכומים לא מבוטלים", הוסיפה בן נון, שהגישה נגדו תלונה במשטרה. "לא רק שחשתי מרומה אלא הרגשתי שוולמן עשה שימוש ציני בטבעונות ובחברים הטבעונים על מנת להוציא במרמה כספים מאנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully