וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הוציא להורג מפקד שטח בכיר: "מסר מידע לישראל על מוחמד דף"

שמעון סימן-טוב

8.2.2016 / 12:24

מחמוד רושדי אשתאווי, ששימש מפקד גדוד בזרוע הצבאית של הארגון, נעצר לאחר מבצע "צוק איתן" בחשד שהעביר לצה"ל מידע על מפקד הזרוע, שהוביל לניסיון ההתנקשות בו. זאת על אף שלמשפחתו הובטח שישוחרר

צילום מסך

(תיעוד מהפצצת ביתו של מוחמד דיף במבצע "צוק איתן")

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הלילה (שני) על הוצאתו להורג של מחמוד רושדי אשתאווי, אחד מלוחמיה, עקב "עבירות צבאיות ומוסריות" - ביטוי הרומז לשיתוף פעולה עם ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, אשתאווי היה מפקד גדוד בזרוע הצבאית ופיקד על "גדוד זייתון". עוד דווח כי הוא נעצר בחשאיות לאחר מבצע "צוק איתן", בחשד שהסגיר לידי ישראל את מקום מחבואו של מפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף.

המקום הופצץ, אך דף שרד את ההתנקשות שבה נהרגו אשתו ובנו. בני משפחתו של אשתאווי הפגינו כמה פעמים מול ביתו של בכיר הארגון איסמעיל הניה במחאה על היעלמותו. בחמאס טענו כי דף התקשר אל אשתאווי בזמן המבצע, והזמין אותו להסתיר את משפחתו בבית שבו הוא מסתתר. מפקד הגדוד, כך נטען, מסר את המידע בטלפון לצה"ל ואז העביר את אשתו וילדיו של דף למקום המחבוא. הוא עזב את המקום לפני שהופצץ. עוד נמסר כי אשתאווי נחשב למפקד שטח בכיר בחמאס וכי הסיווג שלו בארגון היה גבוה מאוד.

לפי הדיווח, הוא נחשף עקב פרשה אחרת. אנשי מנגנון המודיעין של חמאס גילו כי הוא מכר טילים לאנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. כאשר נחקר בנושא אמר כי שיגר אותם לעבר ישראל במהלך "צוק איתן". עם זאת, דווח כי גרסתו לא הייתה אמינו והוא נשבר בחקירתו, אז גילה גם כי שיתף פעולה עם ישראל.

בני משפחתו של אשתאווי טענו כי הוא הוצא להורג עקב סכסוך עם מפקדו הישיר בארגון. "מאז שנעצר לא שמענו ממנו דבר ולא קיבלנו שום מידע", אמרו. הם טענו כי נפגשו אתמול עם מפקדים בארגון, שהבטיחו להם כי הוא ישוחרר בתוך ימים ספורים, אך במקום זאת הגיע ההודעה על הוצאתו להורג.

לקריאה נוספת בנושא
"חגור את חגורת הנפץ": השיר החדש של חמאס קורא לפיגועים
שטייניץ: ישראל לא יודעת על כל מנהרה שחמאס חופר

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
הלוויית בתו ואשתו של מוחמד דף ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully