וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: נעצרו פעילי דאעש שתכננו פיגוע בלב ברלין

4.2.2016 / 14:06

המשטרה עצרה ארבעה בני אדם הקשורים לארגון, שלפי החשד רצו להוציא לפועל מתקפות טרור. הבילד דיווח כי הם ניסו להוציא לפועל מתקפה באלכסנדרפלאץ, אחד מאזורי התיירות הגדולים ביותר בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת גרמניה פשטה היום (חמישי) על כמה מוקדים בבירה ברלין ובאזורים נוספים בצפון המדינה במהלך חיפושים אחרי ארבעה אנשים החשודים בקשרים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שייתכן שתכננו מתקפת טרור במדינה - כך נמסר מהמשטרה. לפי דיווח בתקשורת המקומית, חלק מהם רצו להוציא לפועל פיגוע בלב ברלין.

עוד נמסר מהמשטרה כי בשיתוף פעולה עם שירות ביטחון הפנים, נעצרו שלושה חשודים - שני גברים ואישה - שנגדם הוצא צו מעצר בשל חשדות אחרות. אחד מהם מבוקש על ידי הרשויות באלג'יריה, שסבורות כי הוא חבר בארגון הקיצוני. לפי משטרת ברלין, הוא חשוד שהתאמן עם דאעש בסוריה.

העיתון "בילד" דיווח כי יש אינדיקציות לכך שהחשודים תכננו לתקוף את אלכסנדרפלאץ שבמרכז ברלין, בסמוך למגדל הטלוויזיה, אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר. לפי הדיווח, שניים מהחשודים פעלו לאחרונה במקום כדי לאסוף מידע עבור התכנית שלהם. הרשויות בברלין סירבו להגיב לדיווח.

לקריאה נוספת בנושא
בערב השנה החדשה: משטרת מינכן התריעה על פיגוע של דאעש בעיר
אצטדיון בגרמניה פונה מחשש לפיגוע: "לא נמצאו מטעני נפץ"

חשוד בקשרים עם דאעש נעצר על ידי משטרת ברלין, גרמניה, 4 בפברואר 2016. רויטרס
שוטרים מובילים את החשודים שנעצר בברלין, היום/רויטרס

במבצע שהתקיים היום, שבו לקחו חלק גם כוחות מיוחדים, פשטה המשטרה על ארבע דירות ושני משרדים בברלין כמו גם על נכסים במדינות המחוז סקסוניה תחתית ונורדריין-וסטפאליה. נתפסו מחשבים, טלפונים סלולריים ותרשימים.

משטרת העיר דורטמונד מסרה כי היא ערכה פשיטות בעיירה הקטנה אטנדורן שבצפון מדינת נורדריין-וסטפאליה, אך היא לא מסרה פרטים נוספים. התקשורת המקומית דיווחה כי החשוד המרכזי נלכד במחסה לפליטים בעיירה.

החשש מפיגועים על אדמת גרמניה גבר לאחר מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, אז נהרגו 130 בני אדם בשורת פיגועים מתוזמנים של דאעש. הרשויות בגרמניה מזהירות זה זמן רב מפני מתקפות טרור בתחומי המדינה. הן ביטלו בסוף השנה החולפת משחק כדורגל של הנבחרת המקומית בעיר האנובר וסגרו תחנות רכב במינכן בשל חשש ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully