וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הדיווחים על חפירת מנהרות, חמאס מבהיר: "לא רוצים מלחמה"

4.2.2016 / 6:30

בשבועות האחרונים הארגון אמנם מאיים כי הוא מחדש את מערך המנהרות שלו, אך בכיר חמאס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ברצועה "לא מעוניינים בהסלמה, זה לא על השולחן". עם זאת, הוא מזהיר: "אם ישראל תנקוט צעדים נגדנו, יהיה לכך מחיר כבד"

עריכה: ניר חן

גורם בכיר בחמאס העביר מסר מרגיע לישראל, ואמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אין בכוונת הארגון ליזום מהלך התקפי או מלחמה נגדה. זאת, על רקע הדיווחים על הקמתן מחדש של המנהרות ההתקפיות בגבול הרצועה. "העמדה שלנו ברורה: לא רוצים הסלמה ולא רוצים מלחמה" אמר הבכיר והוסיף: "אין לנו כוונה בזמן הנוכחי או בעתיד לפתוח במלחמה ומבחינתנו האופציה הזו אינה על השולחן".

כמו כן, הבכיר חשף כי חמאס אמר את אותם הדברים גם בשיחות עם מתווכים טורקיים וקטאריים, וכן עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, שנפגש עם צמרת חמאס ברצועה. "אמרנו לכל אותם הגורמים, בצורה הכי ברורה שיכולה להיות - אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אנו מעוניינים בתהדיה ובשקט".

הגורם התייחס גם לירי הרקטות לעבר ישראל, שמבוצע על ידי ארגונים סלפים, והדגיש כי חמאס מפגין שליטה בשטח. "נכון שמדי פעם יש ירי, אבל הוא מצומצם מאוד ובסך הכול יש שליטה במצב מצדנו".

עוד כתבות בנושא:
לאחר מותם של שני פעילים: מנהרה נוספת של חמאס קרסה בעזה
כחלון לתושבי עוטף עזה: "תקציב לא יהווה חסם לביטחונכם"
חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
"לא רוצים הסלמה". לוחמי חמאס במנהרה/רויטרס

הגורם התייחס גם לדברים האחרונים שאמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, לפיהם נחפרות מנהרות ונערכים ניסויים בירי רקטות, וציין כי הם נאמרו רק לרגל הלוויות שבעת אנשי הזרוע הצבאית, שנהרגו עקב קריסת אחת המנהרות. "גם הנייה כבר אמר יותר מפעם אחת כי הוא אינו מעוניין בהסלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חמאס מאותת לישראל: רוצים הפסקת אש לטווח ארוך. רויטרס
"אמר יותר מפעם אחת שאינו מעונין בהסלמה". הניה/רויטרס

על אף דברי ההרגעה, הגורם הבכיר הדגיש כי לחמאס יש ספקות בכל הנוגע לכוונתה של ישראל לשמור על השקט. "יש לנו חששות באשר לכוונות ישראל, והתחושה שלנו היא שבמציאות הנוכחית הדברים יכולים להשתנות בן רגע, מאחר שהתפיסה שלה עלולה להשתנות במהירות", אמר והוסיף: "לכן, אנחנו אומרים בצורה הכי מפורשת שיכולה להיות: אנחנו נערכים ומוכנים להגן על עצמנו"

"יש לנו יכולת להמשיך בלחימה אם תתחיל", הדגיש. "אנו נדבוק במשימה. אם ישראל מתכננת לנקוט צעדים נגד רצועת עזה, יהיה לכך מחיר כבד".

אלוף מרדכי: "אלוהים יודע" אם ישראל אחראית לקריסת המנהרות

אמש מסרו מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS כי מנהרה נוספת של חמאס קרסה בשכונת א-זייתון שבדרום העיר עזה. טרם ידוע אם יש נפגעים בקריסה. מוקדם יותר אתמול הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי שניים מאנשיה נהרגו בקריסת המנהרה אמש באזור נצרים שבמרכז רצועה. לפחות שבעה פעילים נוספים נפצעו בתקרית, שאירעה לטענת הארגון במסגרת "הכנות למערכה מול ישראל".

כאמור, בשבוע שעבר שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. לפני כשבוע וחצי דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

שר האוצר משה כחלון בסיור בעוטף עזה. לירון מולדובן
"תקציב לא יהווה חסם לביטחון התושבים". כחלון בסיור בעוטף עזה/לירון מולדובן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התייחס אתמול לדיווח על אודות קריסת המנהרות, והאשים את חמאס בבניית "מנהרות מוות" על חשבון האוכלוסייה. לדבריו, חמאס מנצל את תשומות הבנייה המוכנסות לרצועה עבור בניית מנהרות, במקום לשם בניית ושיקום בתים הרוסים של תושבים. לשאלה של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אם לישראל יד בקריסת המנהרות, השיב מרדכי: "אלוהים יודע".

אתמול ביקר שר האוצר משה כחלון בעוטף עזה, והבטיח לתושבים: "תקציב לא יהווה חסם לביטחון תושבי העוטף". על אף שכחלון לא נקב בפרויקט ספציפי שאותו הוא מתכוון לקדם, על פי הערכות הוא רמז בדבריו להקמת מכשול בגבול הרצועה שימנע את המשך חפירת המנהרות לתוך שטח ישראל. "יש כסף לכל משימה ולכל מטרה", אמר כחלון. "הכסף קיים ונמצא ואני אומר את זה אחרי שיחות עם שר הביטחון, ראש הממשלה ואנשי הצבא. צריך להסיר את העניין הכספי מסדר היום. כל זמן שאני שר האוצר לא יחסר כסף לביטחון תושבי עוטף עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully