וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מותם של שני פעילים: מנהרה נוספת של חמאס קרסה בעזה

4.2.2016 / 1:11

מקורות פלסטיניים מסרו כי המנהרה קרסה בשכונת א-זייתון שבדרום העיר עזה, וטרם ידוע אם יש נפגעים במקרה. אלוף מרדכי נשאל אם לישראל יד בקריסת המנהרות וענה: "אלוהים יודע"

עריכה: ניר חן

מנהרה נוספת של חמאס קרסה היום (רביעי) בשכונת א-זייתון שבדרום העיר עזה – כך מסרו מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS. טרם ידוע אם יש נפגעים בקריסת המנהרה, וכוחות של חמאס מקיפים את האזור.

הבוקר הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי שניים מאנשיה נהרגו בקריסת המנהרה אמש באזור נצרים שבמרכז רצועה. ההרוגים הם פואד אבו עטווי, מפקד שטח, ואחמד א-זהאר, לוחם. לפחות שבעה פעילים נוספים נפצעו בתקרית, שאירעה לטענת הארגון במסגרת "הכנות למערכה מול ישראל".

האירוע התרחש שבוע לאחר ששבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. לפני כשבוע וחצי דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה
כחלון לתושבי עוטף עזה: "תקציב לא יהווה חסם לביטחונכם"
אלמנת קצין שנהרג בחדירה ממנהרה: "דבר לא השתנה מאז 'צוק איתן'"

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
טרם ידוע אם יש נפגעים. לוחמי חמאס במנהרה/רויטרס

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התייחס לדיווח על אודות קריסת המנהרות והאשים את חמאס בבניית "מנהרות מוות" על חשבון האוכלוסייה. לדבריו, חמאס מנצל את חומרי הבנייה המוכנסות לרצועה עבור בניית מנהרות, במקום לשם בניית ושיקום בתים הרוסים של תושבים. לשאלת סוכנות הידיעות "מען" אם לישראל יד בקריסת המנהרות, השיב מרדכי: "אלוהים יודע".

מוקדם יותר אתמול, סייר שר האוצר משה כחלון בעלומים, בניר עוז ובניר עם שבעוטף עזה, כשהוא מלווה בראשי המועצות האזוריות, והבטיח לתושבים: "תקציב לא יהווה חסם לביטחון תושבי העוטף". על אף שכחלון לא נקב בפרויקט ספציפי שאותו הוא מתכוון לקדם, על פי הערכות הוא רמז בדבריו להקמת מכשול בגבול הרצועה שימנע את המשך חפירת המנהרות לתוך שטח ישראל.

לדברי השר, "יש כסף לכל משימה ולכל מטרה. הכסף קיים ונמצא ואני אומר את זה אחרי שיחות עם שר הביטחון, ראש הממשלה ואנשי הצבא. צריך להסיר את העניין הכספי מסדר היום. כל זמן שאני שר האוצר לא יחסר כסף לביטחון תושבי עוטף עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר האוצר משה כחלון בסיור בעוטף עזה. לירון מולדובן
"תקציב לא יהווה חסם לביטחון התושבים". כחלון בעוטף עזה/לירון מולדובן

בתחילת השבוע הגיעה ועדת ביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לסיור בנתיב העשרה, ודנה בכך שאין עדיין מכשול בעוטף עזה שיקשה על חדירת מחבלים. "זה לא זבנג וגמרנו", אמר נציג משרד הביטחון בדיון. "ייקח זמן והנושא נמצא בתהליך, ובסופו יינתן פתרון לסוגיות הביטחוניות".

במהלך הסיור, חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון: "אין היום מדיניות לממשלת ישראל, לא משמידים את המנהרות הידועות ולא מקדימים את בניית המכשול", אמר ילין והוסיף, "ראש הממשלה מוכיח הערב פעם נוספת שהוא נגרר ולא מוביל. במקום להכות בטרור וליזום הוא מחכה להיות מותקף ולהגיב. נתניהו, תושבי העוטף אינם ברווזים במטווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully