וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: נתניהו כינס דיון ביטחוני; כוחות מכתרים את קבטיה

3.2.2016 / 20:45

כוחות מכתרים את העיירה שממנה יצאו שלושת המחבלים שרצחו היום את שוטרת מג"ב הדר כהן ופצעו באורח בינוני-קשה שוטרת נוספת. אחד מהם כתב לפני כחודש בפייסבוק: "התהילה כורעת ברך לשאהידים"

צילום: דוברות משטרת ירושלים, מדברים תקשורת, דוברות איחוד הצלה; עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) דיון ביטחוני עם ראשי מערכת הביטחון עקב הפיגוע המשולב בירושלים שבו נרצחה הדר כהן ונפצעה לוחמת נוספת באורח בינוני עד קשה. בדיון משתתפים שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתוך כך, בעקבות הפיגוע כוחות החלו לכתר הערב את העיירה קבטיה שממנה הגיעו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו. הוחלט לכתר את העיירה קבטיה שממנה יצאו שלושת המחבלים שחוסלו בזמן הפיגוע. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בהם עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

עוד בנושא:
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"
כבר לא "נוער שוליים" או דתיים קיצוניים: המחבלים החדשים של גל הטרור

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר

כבר לפני כחודש, כתב אחד המחבלים, אחמד זכארנה, בעמוד הפייסבוק שלו כי "התהילה כורעת ברך לשאהידים". "ניצחון יצמח כדי שעוד יסופר. התהילה כורעת ברך לשאהידים,
זו האמת ואין בלתה", כתב. "הו אלוהי האלוהים שוכן במרומים, זעזע את היהודים ואלו המשתתפים עמם, ואת הקומוניסטים ומי שמשתתף עמם ואת הנוצרים ומי שנוצר אותם. אחמד שב אליך שיבה יפה. הכנס אותו לגן עדנך, זכה אותו במות הקדושים (שהאדה) בדרכך, אמן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פוסט של המחבל מהפיגוע בשער שכם בירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
פוסט של המחבל מהפיגוע בשער שכם בירושלים. פברואר 2016/צילום מסך, פייסבוק

אחד משוטרי מג"ב שהיה במקום וירה במחבלים שחזר בפני המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, את השתלשלות האירועים בפיגוע. "זיהיתי שני אנשים לבושים במעיל. הם נראו לי מפוחדים. אמרתי להם 'שלום, תביאו לי תעודות זהות'. הוא קם, פתח את המעיל שלו, הוציא קרל קוסטב ודפק לי אותו בראש", שחזר. לאחר מכן, פעל במהירות וירה במחבל עוד לפני שהספיק לפגוע בו. "הלכתי טיפה אחורה, ראיתי שהוא מכוון עליי את הקרל גוסטב ובא ללחוץ על ההדק. נתתי לו מכה על הנשק, התרחקתי שני צעדים, דרכתי את האקדח ונתתי בו כדור. אחר כך הסתובבתי וראיתי את השני עם סכין יפני והוא דקר אותה, לקחתי את האקדח דפקתי בו כדור". לאחר מכן, לדבריו, שמע יריות וראה כי מחבל נוסף עומד מאחוריו ויורה.

"אני שומע צעקות 'אירוע'", סיפר שוטר אחר, שנטרל את המחבל השלישי. "אני רץ עם האנשים ומבחין בבחור שלובש חולצה שחורה, שזה המחבל. הוא מוציא נשק מאולתר שנראה כמו קרל גוסטב, אני מוציא את הנשק, מצמצם טווח, מוציא כדור, הוא ממשיך לרוץ. צמצמנו טווח שלושה צדדים, ירינו בו עד שהוא נפל על הרצפה".

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"שמעתי צעקות 'אירוע!'"/תצפית TPS, הלל מאיר
זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
נשק מסוג קרל גוסטב, ששימש את המחבלים בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
הרובה שבו ירה אחד המחבלים/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully