וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי סגל אוניברסיטת תל אביב נגד הלוגו החדש: "מכוער ומסורבל"

3.2.2016 / 0:24

המוסד האקדמי החליט לשנות את הסמל שנקבע לפני יותר מ-50 שנה – וקומם עליו עשרות מרצים. בעצומה שעליה חתמו יותר ממאה מחברי סגל נכתב: "פרסומאים הגו את הלוגו וחשבו במושגי 'מיתוג' הזרים לאקדמיה". האוניברסיטה: ההליך הבחירה נעשה בשיתוף עם כלל הגורמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיפור בשלושה שלבים". הלוגו החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוניברסיטת תל אביב עדכנה באחרונה את הלוגו שלה, שנקבע ב-1962, אלא שחברי סגל במוסד אינם מרוצים מהשינוי וקוראים להנהלת האוניברסיטה "להחזיר את הסמל הקודם שאתו היא מזוהה מאז הקמתה, ולבטל את הסמל החדש שנכפה עלינו". בעצומה שנפתחה אתמול (שלישי) ועליה חתמו יותר ממאה חברי סגל נכתב כי "לדעתנו, לא היה שום צורך לפסול את הסמל הקודם", וכי "רוב המוסדות האקדמיים בעולם, כמו מוסדות וארגונים אחרים, דבקים בסמלם המקורי, לעתים במשך מאות שנים, ואילו הסמל החדש שאותו הגו פרסומאים החושבים במושגי 'מיתוג' הזרים למרחב האקדמי, מסורבל ובלתי-מובן, ומכוער בעיני רבים מאתנו".

הלוגו החדש, תחת הסלוגן "בעקבות הלא נודע", מורכב משלושה עיגולים ואמור לספר "סיפור בשלושה שלבים", המייצגים את שלבי המחקר. "הוא מתחיל כמו רעיון מופשט, מתפתח ונעשה ברור יותר, ומסתיים בעיגול מלא שבתוכו סמל האוניברסיטה הנוכחי, מתוך כבוד למורשת שהביאה אותה עד הלום". לטענת חברי הסגל, "את המסר שהוא אמור להעביר אפשר אולי להבין אם מביטים בו מימין לשמאל, אך משמעותו עשויה להתפרש באופן הפוך לאורחינו וידידינו בחו"ל הקוראים משמאל לימין. אנחנו מפקפקים מאוד בסיכוי של סמל חדש זה למשוך אל אוניברסיטת תל אביב תלמידים ותומכים חדשים".

לקריאה נוספת:
"ג'יהאד חובה": כך מתרשלת המדינה בפיקוח על ספרי החינוך במזרח ירושלים
עיריית תל אביב נגד משרד החינוך: תומכת במיונים בביה"ס לטבע
"הערך מוטל בספק": התיכון בירושלים שמתנגד למסעות לפולין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא היה צורך לפסול אותו". הלוגו הישן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוזמי העצומה, ובראשם פרופ' אמריטוס מירי אליאב-פלדון מהחוג להיסטוריה כללית, כתבו כי אפשר לשנות את רוע הגזרה, כפי שנעשה במקרים דומים בעולם. "אנחנו מודעים לכך שהאוניברסיטה השקיעה משאבים רבים ביצירת הסמל החדש, אך לעתים אין ברירה אלא להודות בטעות. תקדימים: אוניברסיטת קליפורניה חזרה בה מהחלפת הסמל בעקבות מחאה, בטכניון העלה הנשיא לפני כשנתיים הצעה להחלפת הסמל אך היא נדחתה על ידי הסנאט; ובאוניברסיטה העברית ובמוסד ון ליר נעשה רק ריענון קל של הסמל המסורתי ונדחו הצעות להחלפה בסמלים חדשים".

לטענתם, המהלך מהווה חלק מאיבוד הכוח הכללי של הסגל האקדמי על ניהול המוסד. "אנחנו מקווים כי לפחות בעניין סמלי (תרתי משמע) שכזה, יתחשבו בכל זאת בדעתם של אנשי סגל הרואים באוניברסיטת תל אביב את ביתם", סיכמו.

פרופסור מיכאל גלוזמן, ראש החוג לספרות באוניברסיטת תל אביב ומהחותמים על העצומה, הוסיף: "כתבתי בזמנו לאחראים על המיתוג מחדש שאני מוצא את הלוגו החדש מאוד סר טעם. לוגו אפשר לשנות ולחדש אבל צריך לעשות זאת מאוד בעדינות. הסמלים של סטנפורד או הרווארד קיימים מאות שנים. לא משנים לוגו, אפשר לעדן, אפשר להזיז. שלושת העיגולים - אף אחד לא מבין את משמעותם. יש תחושה כללית שזה פשוט לא יפה. לאוניברסיטה יש הרבה במה להתגאות, אבל לא יודע אם על שלושת העיגולים הללו תהיה תפארתנו".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

אוניברסיטת תל אביב: "ההחלטות התקבלו בהצבעה"

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: אוניברסיטת תל אביב החליטה, לאחר 60 שנות עשייה, לבצע מיתוג מחדש שיחדד את ה'סיפור' של האוניברסיטה ויעצב את האופן שבו היא מוצגת כלפי פנים וכלפי חוץ. המיתוג החדש בא לידי ביטוי בשני מוטיבים מרכזיים: הסיסמה 'בעקבות הלא נודע' ('Pursuing the Unknown'), ובעיצוב לוגו החדש, שבנוי משלושה חלקים.

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
"לעתים אין ברירה אלא להודות בטעות". סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

הליך המיתוג נמשך כשנה וחצי ובראשו עמדה ועדת המיתוג, בראשות נשיא האוניברסיטה, שבין חבריה נמנו ממלאי תפקידים מכל שדרות האוניברסיטה, ביניהם: סגני נשיא, סגנית רקטור האוניברסיטה, מנכ"ל האוניברסיטה, דקאני פקולטות, יו"ר אגודת הסטודנטים, מנהלת האגף לקשרי חוץ, דוברת האוניברסיטה, אנשי שיווק ומנכ"לית אגודת הידידים. בהליך המיתוג שותפו גם גורמים מקצועיים של אגודות הידידים של האוניברסיטה ברחבי העולם, ובמסגרתו רואיינו אנשי סגל אקדמי ומינהלי וכן סטודנטים רבים. כמו כן נערכו מחקרי עומק. על כל השלבים במיתוג - בחירת הקונספט, בחירת הנראטיב ובחירת הלוגו - התנהלו דיונים בוועדת המיתוג וההחלטות התקבלו בהצבעה.

(עדכון ראשון: 23:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully