וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה

אבי יששכרוף ואילן זלאיט

3.2.2016 / 7:45

שבוע לאחר ששבעה אנשי הזרוע הצבאית נהרגו בקריסת מנהרה בדרום הרצועה, תאונה נוספת אירעה אמש באזור נצרים שבמרכזה. הבוקר אישר הארגון כי מפקד שטח ולוחם נהרגו ולפחות שבעה נפצעו במהלך חפירות "כהכנה למערכה מול ישראל". מצרים חשפה מנהרה ממולכדת בצפון סיני

עריכה: ניר חן

הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הבוקר (רביעי) כי שניים מאנשיה נהרגו בקריסת המנהרה אמש באזור נצרים שבמרכז רצועה. ההרוגים הם פואד אבו עטווי, מפקד שטח, ואחמד א-זהאר, לוחם. לפחות שבעה פעילים נוספים נפצעו בתקרית, שאירעה לטענת הארגון במסגרת "הכנסת למערכה מול ישראל".

האירוע התרחש שבוע לאחר ששבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. לפני כשבוע וחצי דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

לקריאה נוספת:
אלמנת קצין שנהרג בחדירה ממנהרה: "דבר לא השתנה מאז 'צוק איתן'"
ראש מועצת אשכול: בצה"ל לא מצאו עד כה מנהרות מתחת ליישובים
נתניהו על איום המנהרות: "אם נותקף נפעל בעוצמה רבה מב'צוק איתן'"

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
20 הרוגים בשנה החולפת. לוחמי חמאס במנהרה/רויטרס

לפי גורמים ברצועת עזה, מלבד אירועי השבועיים האחרונים, בשנה החולפת נהרגו 12 פעילי חמאס במסגרת עבודות השיקום האינטנסיביות של מנהרות הארגון. הנתון מצביע על הנכונות להתחזק ולהתעצם אחרי המכה שקיבל הארגון במבצע "צוק איתן".

עוד באותו נושא

"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים

לכתבה המלאה
פעילי חמאס בעצרת זיכרון לאנשים שנהרגו במנהרה שקרסה, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
לוחמי חמאס בעצרת זיכרון להרוגים/רויטרס

בתוך כך, מצרים חשפה הבוקר מנהרה ממולכדת בצפון חצי האי סיני, שיועדה ככל הנראה לשמש לפעולה נגד הצבא המצרי. כך מסר גורם ביטחוני בכיר במדינה לאתר החדשות המצרי "אל-בואבה ניוז".

לפי הדיווח, במנהרה, שמולכדה בעזרת מטעני חבלה, נמצאו פעילי טרור, אמצעי לחימה וכן מדים הדומים לאלו של צבא מצרים. ככל הנראה מדובר במנהרה שמוליכה לרצועת עזה, שכן המצרים חושפים לעתים קרובות באזור זה מנהרות הברחה מהרצועה.

נתניהו: נשיב בעוצמה אם חמאס יתקוף ממנהרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום ראשון לאיום המנהרות, לאור הטענות של חמאס לחידוש המנהרות ההתקפיות נגד ישראל, כמו גם ההערכות כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה. "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה ואנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד החמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע 'צוק איתן'", אמר נתניהו במסגרת כנס שגרירי ישראל בעולם שהתקיים במשרד החוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם שגרירים וראשי נציגויות במשרד החוץ בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נפעל בעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע 'צוק איתן'". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"אני חושב שמבינים את זה באזור, מבינים את זה גם בעולם. אני מקווה שלא נידרש לזה, אבל היכולות שלנו הן ההגנתיות והן ההתקפיות מתפתחות במהירות ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן", הוסיף.

ביום ראשון פרסמו פלסטינים תמונות שחושפות, לכאורה, את פעילות כוחות צה"ל בגבול האזור כשהם מחפשים אחר פירי מנהרות באמצעות כלים הנדסיים גדולים. התמונות מתפרסמות ברקע דיווח וואלה! NEWS ביום שישי ולפיו ההערכות מצביעות כי יותר ממנהרת חמאס אחת חצתה את הגבול מרצועת עזה.

(עדכון ראשון: 21:33)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי העבודה שצולמו בגבול הרצועה ומיוחסים לכוחות צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully