וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על איום המנהרות: "אם נותקף נפעל בעוצמה רבה מב'צוק איתן'"

1.2.2016 / 0:32

ראש הממשלה התייחס להודעה של חמאס ולפיה הארגון חידש את חפירת המנהרות לישראל, כמו גם ההערכות כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול. "היכולות ההגנתיות וההתקפיות שלנו מתפתחות במהירות ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (ראשון) לאיום המנהרות, לאור הסרטון שפרסם ארגון חמאס שלשום ובו טען לחידוש המנהרות ההתקפיות נגד ישראל, כמו גם ההערכות כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה. "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה ואנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד החמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע 'צוק איתן'", אמר נתניהו במסגרת כנס שגרירי ישראל בעולם שהתקיים במשרד החוץ.

"אני חושב שמבינים את זה באזור, מבינים את זה גם בעולם. אני מקווה שלא נידרש לזה, אבל היכולות שלנו הן ההגנתיות והן ההתקפיות מתפתחות במהירות ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן", הוסיף.

עוד בנושא:
הרצוג על איום המנהרות: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים?"
מזכ"ל האו"ם על חפירת המנהרות בעזה: "צעד מסוכן וחמור"
הניה רומז: אנחנו ממשיכים לחפור מנהרות לשטח ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם שגרירים וראשי נציגויות במשרד החוץ בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס". נתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

חמאס התייחס אתמול אחר הצהריים לדבריו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון שטען כי המנהרות הן "צעד מסוכן וחמור". "המנהרות שלנו הגנתיות, ונועדו לשמירה על ביטחונה של הרצועה", נמסר. "הצהרות אלו של מזכ"ל האו"ם מוטות לטובת ישראל". כמו כן, מוקדם יותר אתמול פרסמו פלסטינים תמונות שצולמו ברצועה וחושפות לכאורה את פעילות כוחות צה"ל בגבול האזור כשהם מחפשים אחר פירי מנהרות באמצעות כלים הנדסיים גדולים.

לפי גורמים ברצועת עזה, בשנה החולפת נהרגו 12 פעילי חמאס במסגרת עבודות השיקום האינטנסיביות של מנהרות הארגון. הנתון מצביע על הנכונות להתחזק ולהתעצם אחרי המכה שקיבל הארגון במבצע "צוק איתן". נתון זה אינו כולל את שבעת ההרוגים בקריסת המנהרה בשבוע שעבר, שהובאו ביום שישי האחרון לקבורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העבודות לכאורה של כוחות צה"ל שצולמו מרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שפרסם הארגון מוצגת סקירה היסטורית של השימוש במנהרות נגד ישראל. בסרטון, שנפתח בצילומים של אנשי חמאס במנהרה ומתוארך ל-2004, הם נראים מכריזים: "זהו מסר (לכופרים) מכאן, מתחת למוצביהם המבוצרים".

הקריין בסרטון הוסיף כי "המנהרות שימשו נשק אסטרטגי במלחמה נגד האויב, והעניקו אספקה לעמנו במהלך המצור הנפשע". בין היתר, מתייחס הקריין לפיצוץ מוצב "טרמיט" ב-2001 באמצעות מנהרת תופת, לחטיפת גלעד שליט ב-2006 ולשימוש במהלך מבצע "צוק איתן". הוא מוסיף ומציין הרג חיילים באמצעות שימוש ב"מנהרות תקיפה" ומשבח גם את "מנהרות ההגנה" - מנהרות קטנות יותר אשר נועדו בין היתר למגן חלק ממתקני השיגור.

(עדכון ראשון: 21:18)

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילי חמאס במנהרה בזמן מבצע "צוק איתן"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully