וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם על חפירת המנהרות בעזה: "צעד מסוכן וחמור"

31.1.2016 / 0:24

ברקע העיסוק הגובר במנהרות ההתקפיות שחמאס חופר לישראל, פרסם באן קי מון הודעה שבה הביע דאגה מההתפתחויות באזור: "עלול להוביל לסבב לחימה נוסף". השגריר דנון: גינוי מתבקש

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז
"אחרי שלוש מלחמות הרסניות, לאנשים ברצועת עזה ובדרום ישראל מגיעה הזדמנות לשלום ולפיתוח"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון פרסם אתמול (שבת) הודעה שבה הביע דאגה מכך שחמאס מחדשת את חפירת המנהרות מרצועת עזה לעבר ישראל. בהודעתו, כתב באן כי מדובר בצעד מסוכן, שפוגע במאמצים לשיקום רצועת עזה. המזכ"ל הוסיף כי הוא מגנה כל סוג של טרור. זאת, לאחר שבתחילת השבוע, ספג ביקורת כאשר אמר כי "ההתקוממות הפלסטינית היא תגובה טבעית לכיבוש".

ההודעה של מזכ"ל האו"ם פורסמה לאחר שבשבוע האחרון דיברו כמה בכירים בחמאס על חידוש חפירת המנהרות ההתקפיות לעבר היישובים הסמוכים לגבול הישראלי. בתגובה, פנתה ישראל לקהילה הבינלאומית והזהירה כי מדובר בפרובוקציה חמורה של חמאס, שעלולה להוביל לסבב לחימה נוסף, כשנה וחצי בלבד לאחר "מבצע צוק איתן".

עוד בוואלה! NEWS:
באן קי מון: "עומד מאחורי דברי נגד הכיבוש הישראלי"
באן: הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש; נתניהו: נותן רוח גבית לטרור
הערכה: יותר ממנהרת חמאס אחת חצתה את הגבול לשטח ישראל

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון באחת ממנהרות הטרור היוצאות מרצועת עזה שנחשפו על ידי צה"ל, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מזכ"ל האו"ם בביקור במנהרה שנחשפה על ידי צה"ל, אוקטובר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בפתח ההודעה, התייחס באן להתבטאויות האחרונות של בכירי חמאס. "הצהרות ופעולות כאלה פוגעות ומסכנות את הפעילות לשיקום ולפיתוח (רצועת עזה - א"ת) בידי הרשויות הישראליות, הפלסטיניות והבינלאומיות", טען. "הן גם מהוות פגיעה באוכלוסייה של עזה, הסובלת זה זמן רב". כמו כן, כתב מזכ"ל האו"ם כי "אחרי שלוש מלחמות הרסניות, לאנשים ברצועת עזה ובדרום ישראל מגיעה הזדמנות לשלום ולפיתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לדבריו של באן, יש להשקיע מאמץ משמעותי בשיפור תנאי החיים ברצועת עזה. כשנה וחצי מאז סיומו של "צוק איתן", המצב ההומניטרי בעזה נותר קשה מאוד, ולאלפי משפחות אין קורת גג. ישראל מעבירה לעזה מדי יום מאות משאיות המכילות מלט וסחורות שונות, אולם מלבד פעילות זו, לא מתקיימת כמעט כל פעילות כלכלית מול רצועת עזה, שסגורה כמעט לחלוטין בפני העולם.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב להודעת המזכ"ל, ומסר: "חמאס הוא ארגון טרור רצחני וגינויו על ידי המזכ"ל הוא מהלך המתבקש במציאות". לדבריו, "על האו"ם להוות גורם משמעותי במאבק בטרור ועל המזכ"ל להוות קול חד, ברור ובלתי מתפשר לגבי טרור באשר הוא".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"פעילותו הצבאית של חמאס עשויה להוביל לפגיעה בתושבי רצועת עזה". מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בשבוע האחרון הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, כי פעילותו הצבאית של חמאס עשויה להוביל לפגיעה בתושבי רצועת עזה. מרדכי אמר כי פעילות כגון חפירת המנהרות, לצד ניסיונות של חמאס ליזום פעולות טרור בגדה המערבית תוך שימוש בתושבי עזה המקבלים אישורים לצאת מהרצועה, בעיקר לצורך טיפולים רפואיים, מעמידים בסכנה את ה"הקלות" שנתנו מצד ישראל לתושבי עזה, כמו גם את תרומתה של ישראל למאמצים לשיקום הרצועה.

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully