וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: האולטימטום שהציבה צרפת - סימן להידרדרות מעמדנו בעולם

30.1.2016 / 13:22

יו"ר יש עתיד הגיב לדברי שר החוץ הצרפתי לפיהם מדינתו תכיר במדינה פלסטינית אם לא יתחדש המו"מ והדגיש: "ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן". במקביל, תקפו ח"כ יחימוביץ' וח"כ עודה את יו"ר האופוזיציה הרצוג

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס הבוקר (שבת) לדברים שאמר אתמול שר החוץ של צרפת לורן פביוס, לפיהם מדינתו תכיר במדינה פלסטינית אם ישראל לא תחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת ועידת שלום שתכנס פריז. "הדבר הזה מצביע על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי", אמר לפיד במסגרת אירוע שבתרבות בנווה מונוסון. "זה לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד-צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן"

לפיד הטיל את האשמה על הצעד הצרפתי בעובדה "שבתקופה שבה מעמדה הבינלאומי של ישראל הוא הגרוע ביותר בכל הזמנים אין שר חוץ". "ההסברה הישראלית מפוצלת לחמישה משרדים שאף אחד מהם לא יודע מה השני עושה', הדגיש. "אומרים 'אנחנו לא נדבר עם כל מי שידבר נגדנו'. זה ממש התנהלות מופקרת בזירה הבינלאומית. אנחנו צריכים לנהל מדינות בינלאומית וזה משקף את עצמו בביטחון הלאומי".

עם זאת, הוא חיזק את עמדת הממשלה, שגורמים מטעמה דחו את ההצעה הצרפתית להקמת ועידת שלום, ואמר כי "מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן. לא יגררו אותנו באיומים לשולחן המשא ומתן".

עוד כתבות בנושא:
משבר ביחסים: ישראל דחתה את יוזמת השלום הצרפתית
צרפת מאיימת: ללא חידוש המו"מ - נכיר במדינה פלסטינית

ח"כ יאיר לפיד, ישיבת הכנסת בדיוני תקציב המדינה. נובמבר 2015. יואב דודקביץ'
"התנהלות מופקרת בזירה הבינלאומית". לפיד/יואב דודקביץ'

ח"כ ציפי לבני אמרה כי יש לפתוח במו"מ, אך ביוזמה ישראלית ולא חיצונית. "רק יוזמה מדינית ישראלית תשאיר בידי ישראל את השליטה על עתידה - ותוציא אותנו מהלחץ הבינלאומי המתהדק סביב צווארנו", אמרה. לדבריה, "כל עוד אין יוזמה מצידנו, הפלסטינים ימשיכו לרשום הישגים בעולם".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה הבוקר באירוע שבתרבות בבת ים, להחלטת ישראל לדחות את היוזמה הצרפתית. "ההחלטה של נתניהו לדחות את היוזמה הצרפתית מעידה שכל הדיבורים שלו על מחויבות לפתרון שתי המדינות הם לא יותר ממס שפתיים ושקרים", אמרה גלאון והוסיפה: "נתניהו אולי מצוין בזיהוי איומים, אבל גרוע מאד בזיהוי הזדמנויות ובמציאת פתרונות, ומתעלם מכך שהעולם נחוש להגיע לפתרון שתי מדינות תוך הידברות בוועידה בינלאומית. אם לא, זה יבוא עלינו בהכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית".

לדברי גלאון, "נתניהו אינו מגלה שום יוזמה ואומץ לשנות את המציאות המדינית. הכול בגלל שהוא שבוי בידי הימין הקיצוני-מתנחלי, הממשלה שלו ובגלל ההישרדות הפוליטית שלו. הוא ממשיך במדיניות 'ניהול הסיכסוך'. הוא מתעורר בכל בוקר למציאות של טרור-יחידים ומגלה שהסכסוך מנהל אותו. במקום להושיט יד ליוזמה הצרפתית הוא מפנה לה אצבע משולשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"נתניהו אינו מגלה שום יוזמה ואומץ". גלאון/ראובן קסטרו

במסגרת התכנון הצרפתי, אמר פביוס כי צרפת "תעסוק בשבועות הקרובים בכינוס בינלאומי שאליו יגיעו כלל הצדדים ושותפיהם - האמריקנים, האירופים והערבים, על מנת להביא למימוש פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף כי כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, לצרפת יש אחריות בנושא, ומחובתה לנסות לקדם את פתרון שתי המדינות.

גורם מדיני הבהיר אתמול כי ישראל דוחה את התכנית. "אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום", אמר. "כך לא ניתן לנהל משא ומתן ולא להשיג שלום". מנגד, בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת, בירך על הצהרתו של פביוס. "אנו שמחים על הקריאה של צרפת למעורבות מקיפה ורצינית של הקהילה הבינלאומית לסיום הכיבוש הישראלי שהחל בשנת 1967 ולהתגשמות של חופש, עצמאות וריבונות של מדינה פלסטינית בגבולות 1967", אמר.

יחימוביץ' נגד הרצוג: "האופוזיציה לא חזקה מספיק"

בתוך כך, במסגרת אירוע שבתרבות בכפר סבא לא התייחסה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) ליוזמה הצרפתית אך כן תקפה את יו"ר מפלגתה, יצחק הרצוג, על דבריו לפיהם פתרון שתי המדינות אינו ישים. "בתוך מפלגה דמוקרטית לא יכולנו להרשות לעצמנו שלא לומר מה אנחנו חושבים על הדברים של ח"כ הרצוג. לא צריך את מפלגת העבודה לדברים שהוא אמר, גם נתניהו לא היה מעז לומר דבר כל כך קיצוני שלא מתאים לתפיסת עולמנו. זה שגוי, אני לא מסכימה עם זה".

שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"האופוזיציה בראשות הרצוג לא מספיק חזקה ואגרסיבית". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

היא גם התייחסה למצב האופוזיציה שבראשותו. "האופוזיציה בראשות הרצוג לא מספיק חזקה ואגרסיבית. אם מחליטים שכולם מתקזזים עם כולם כשסילבן שלום לא התפטר או כשאורן חזן עושה מה שהוא רוצה, והולכים לשבע ברכות של אריה דרעי, זה דבר שאופוזיציה לא עושה". היא גם רמזה כי יש סיכוי טוב שתתמודד מולו בבחירות לראשות המפלגה. "אני משתפת פעולה איתו אבל יש לי חובה כאחת ממנהיגות מפלגת העבודה לומר את עמדתי כשאני מרגישה שקורים דברים שהם לא נכונים". לדבריה, "הקואליציה מאוד רופפת עכשיו ולכן יש לנו כאופוזיציה הזדמנות ולצערי אנחנו לא מנצלים את זה".

יחימוביץ' הוסיפה: "אם יש משהו שגל הטרור האחרון מראה לנו שכשהוא מתרחש בממשלת ימין שבכוח הצבא לא נצליח לשים קץ לטרור, חייבת להיות זרוע מדינית ואנחנו אלה שצריכים לדחוק בראש הממשלה למצוא פתרון מדיני דווקא בגלל שקשה. אני חושבת שזו הייתה שליפה מהמותן. לנסות למצוא חן בעיני ציבור המצביעים של נתניהו ובנט ולשם כך לשנות אידיאולוגיה בצורה כל כך קיצונית ופתאומית".

עודה קרא להרצוג להתפטר: "צל חיוור של נתניהו"

גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס לדברים של הרצוג. "אין יו"ר אופוזיציה בישראל", אמר עודה באירוע שבתרבות בחולון. "בוזי' הוא צל חיוור של נתניהו ואנשים יעדיפו תמיד את המקור ולא את הצל. הוא צריך לפרוש מיד מהעמדה החשובה הזו, כי אין פתרון אחר חוץ משתי מדינות". לדברי עודה, "הרצוג לא ראוי להיות יו"ר אופוזיציה, כי המהות של התפקיד הזה היא להציע אלטרנטיבה לשלטון. בוז'י הפך למי שבפועל הכי מחזק את שלטונו של נתניהו, הוא מחזק את הימין. אני קורא לו מכאן , הרצוג תתפטר".

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"הרצוג, תתפטר". עודה/נועם מושקוביץ

בתגובה לדברים נמסר מהמחנה הציוני: "איימן עודה מצטרף בדבריו לבנט ולנתניהו. הם נכנעו למשיחיים מהימין הקיצוני שממיטים עלינו בפועל אסון של מדינה אחת ערבית יהודית. ככה נשמעים דבריו של עודה כשהוא שולל את תכנית ההפרדה של הרצוג שבאה למנוע את הסכנה הגדולה הזו. תכנית הרצוג תאפשר הבטחת חזון שתי המדינות ותשמור על ישראל כמדינה יהודית. כנראה מתאים לעודה שביבי יישאר בשלטון כי זה מקדם את מטרותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully