וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחש ירוק עיניים": השיר של עורך הדין שהרס את חייו של רכז המודיעין

29.1.2016 / 1:30

אלון חמדני, רכז מודיעין במשטרה, העיד נגד עורך הדין ברק כהן, מוביל מחאת "באים לבנקאים", במשפט שבו מואשם האחרון בהעלבת עובד ציבור לאחר שהעלה לפייסבוק ויוטיוב סרטונים נגד השוטר. "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות, מכה ללא רחם בכל הילדים"

בבית משפט השלום בתל אביב התקיים אתמול (חמישי) דיון יוצא דופן: רכז המודיעין אלון חמדני הגיע לבית המשפט על מנת להעיד בתיק המתנהל נגד עורך הדין ברק כהן, מוביל מחאת "באים לבנקאים" שעומד לדין באשמת העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעקבות פרסומים בפייסבוק והעלאת סרטונים ליוטיוב בגנותו של חמדני, שוטר במשטרת מרחב מוריה. "עשו לי שיימינג", אמר. "דימו אותי לתולעת. אנחנו ביום השואה העולמי, להבדיל, את היהודים השוו לחולדות. אותי השוו לנחש ולתולעת".

על פי כתב האישום, ביוני 2013 כתב ברק כהן בפייסבוק, שאלון חמדני הוא אחד משלושה רכזי מודיעין "המנציחים את משטר הדיכוי ופועלים נגד האדם בישראל", כי "הוא לא מתקשר מכוח סמכות שיש לו", אלא מכוח "שיטת מצליח" וכי הוא "כמו חולדה המכרסמת בחול". באותו פוסט הוא גם כתב את מספר הטלפון של חמדני תוך שהוא כותב שלא לענות לטלפונים ממספר זה. בהמשך כתב כהן בפייסבוק, בין היתר: "אלון חמדני, הידוע בכינויו העממי, 'השוטר שעובד כמלשן'".

אבל השיא היה השיר שכתב והלחין כהן והועלה לפייסבוק וליוטיוב, בצירוף קליפ אנימציה תואם: "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות אוסף ומתנכל אוכל את הבריות. בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלוהים, מכה ללא רחם בכל הילדים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר. נחש ירוק עיניים הפך נחש נרדף כבר לא סוכן סמוי בכל העיר נשרף. חמדני רק שכח בקורס למלשינים הצדק לא יברח לא יסתיר פנים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר".

עוד בוואלה! NEWS:
צ'קים וכסף מזומן: כך סייע הרב פינטו לבנו של ראש להב 433
8,000 שיחות ביום הפיגוע: מוקד 100 שוב פספס את השיחה הקריטית
אחרי שלושה חודשים: נסגר תיק החקירה בפרשת "אלנבי 40"

ברק כהן, בית משפט השלום תל אביב. 28 בינואר 2016. ניב אהרונסון
"לא אפסיק לשיר". ברק כהן בבית המשפט/ניב אהרונסון

השבוע נעצר אדם נוסף שהקשיב לשיר בקולי קולות בביתו, בסמוך לביתו של השוטר חמדני. הביצוע גרף עשרות אלפי צפיות ביוטיוב, ואפילו רינגטון, כפי שצוין היום בבית המשפט, למי שמעוניין שהשיר רכז מידע יהיה צלצול הטלפון שלו. "מדובר בשיר עם מלים פוגעניות. הוא קרא לי נחש. מיוחסת לנחש ערמומיות. זו חיה שנועדה לחיי זחילה לנצח. הוא מכנה אותי מתעלל בילדים... הוא מדמה אותי לבעל חיים, איש אפל שרודף אחרי אנשים ברחובות ומתנכל להם. ברור שהמשפחה והילדים ראו את זה. זה פגע בהם. זה שיר שמנמיך אותי ומשפיל אותי. חברים באים ומטיחים בילדים את הדברים האלה. יש לי ילדה בת 14. עד היום באים אליה בהפסקות ושרים לה את זה בפנים באופן קנטרני".

חמדני בן 46, אב לארבעה, גר בירושלים ומשרת במשטרה משנת 1993. בזמן ההוא שירת כרכז סדר ציבורי במרחב מוריה. "מרבית האירועים בירושלים מרוכזים במרחב מוריה", הסביר היום, והוסיף כי זה כולל את אצטדיון טדי. "רכז סד"צ מתעסק בסדר. אנחנו אחראים לתת מענה להפרעות סדר, לאירועים אלימים, גם בספורט". הרקע לסכסוך עם כהן, לדבריו, היה רכישתה של בית"ר ירושלים שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה, מה שהוביל להתפרעויות והפרות סדר מארגון לה פמיליה ומיתר האוהדים.

"בכל אימון ובכל משחק היו קללות איומות, התפרעויות. באותה תקופה שני אוהדי בית"ר הציתו את המועדון בבית וגן כמחאה. המשטרה מאתרת ומסכלת אירועים כאלה. פתאום הנאשם צץ. הופיע עורך דין לא ירושלמי, מחובר לקהל. הוא היה מופיע איתם בהפגנות וגם למשחקי אימון או למשחקים עצמם. הוא ייצג חלק מהמעורבים שהתפרעו. היו כאלה שהורחקו באותה תקופה. משם ההיכרות עמו. חיפשנו 'גשר' ללב הקהל, שימתן את הלהט של האוהדים, שאפשר לדבר אתו ולרסן את האנטי נגד השחקנים המוסלמים. אני לא זוכר מי יצר את הקשר הראשוני – אם אני או הנאשם - אבל היינו מדברים לא מעט. היו כמה שיחות טלפון שהתפרסו על מספר ימים ושבועות, אינני זוכר. אז הקשר היה תקין".

אלון חמדני, רכז מודיעין בימ"ר ירושלים. בימ"ש השלום תל אביב. 28 בינואר 2016. ניב אהרונסון
"השוו אותי לנחש ולתולעת". חמדני בבית המשפט/ניב אהרונסון

מהר מאוד הדברים הידרדרו. "היה משחק כדורגל של בית"ר ירושלים מול קבוצה אחרת. בסיומה נזרקו אבנים לעבר האוטובוס של הקבוצה השנייה. רכז מודיעין אמור לדעת מי ביצע את העבירה, אם לא לפני, אז בדיעבד. פתאום ראיתי פוסט שהנאשם פרסם בפייסבוק שלו. אני מצטט. הוא כתב שאני ממציא דברים שלא היו ולא נבראו, ואדם מסוכן", אמר חמדני. "מה יש לך לומר על הטענות לגופן?", שאל נציג הפרקליטות. "מעולם לא המצאתי דבר שלא היה קיים, לא בדיתי ראיות ולא רשמתי משהו שלא קרה או לא נאמר לי. לגופו של עניין – אם התפקיד שלי זה לחשוף את מבצע העבירה, הפוסט של הנאשם שם לי 'מקלות בגלגלים' המקצועיים שלי. הוא טרפד לי קשרים שהיו לי עם אוהדים. כל תכתובת יצרה הד של תגובות של אזרחים ושוטרים, של אוהדי בית"ר ושל מפגינים. חלק התחילו לזלזל וללעוג. חלקם מסתכלים עליי כאילו אני עבריין ומסוכן. התרחקו ממני. יש לי אישה וילדים. יש לי אחיינים ואחייניות. זה השפיע גם עליהם – התכתובות והשיר המפורסם.

"אני רכז מודיעין וזה פגע בעבודתי. יש לי ארבעה ילדים בגיל ההתבגרות. כל כתבה כזאת עברה שיתופים. זה עידן הווטסאפ. בהמשך זה החריף והתגובה שלהם החריפה. זה שיתופים בהמון מקומות. לא תמיד אני יכול לראות את זה, אבל באו הילדים ושאלו מה כתבו עליי. זה שורט אותם. אוהדי בית"ר התחילו להתרחק ממני, לא לדבר איתי, הביטו בי בצורה עוינת ולהתלחש. התחלתי להיות מסווג כשוטר מאוים, לאחר שהנאשם פרסם את השיר. האוהדים היו שרים לי את השיר ומזמזמים את זה".

הקהל גיחך, המשטרה הוזמנה כי הקהל באולם צילם

הדיון עצמו הופסק לא פעם. נציג הפרקליטות טען כי הקהל באולם, אותו הזמין כהן להגיע לתמוך בו בעמוד הפייסבוק שלו, מגחך. "הדבר לא יכול להימשך", אמר. "אבקש שאם הגיחוכים יימשכו, שבית המשפט יפנה את האולם". מאוחר יותר הוזמנה משטרה לאחד מתומכיו של כהן שהגיע לאולם בטענה שצילם במהלך דיון, דבר האסור על פי החוק.

בשלב מסוים עבר חמדני לתפקיד אחר. "הוא פרסם את הפוסט בדף הפייסבוק שלו. אפשר להגיד – 'אז הוא כתב בפייסבוק שלו', אבל הרבה אנשים התקשרו אליי ואמרו לי מה הוא כתב. יש לו הרבה עוקבים. זאת רדיפה אובססיבית וכפייתית כלפיי, אכזרית. זה פגע לי בעבודה ובתפקיד. נאלצתי לעזוב תפקיד שאהבתי. המשפחה נפגעה ועדיין סובלת. זה עוד לא נפסק. יש לי שכנים עבריינים שנעצרו בעקבות פעילות לא שלי. הם שמים מוזיקה פול ווליום מול הבית שלי עם השיר. יש לי ילדה בת תשע. הילדים שלי רועדים מזה מפחד. הוא סיפק תחמושת לאויבים".

כהן התערב בדבריו בדיון וצעק כי לא יפסיק לשיר. החקירה הנגדית צפויה להימשך בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully