וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: "עומד מאחורי דברי נגד הכיבוש הישראלי"

בתגובה לביקורות החריפות מצד ההנהגה הישראלית, הבהיר מזכ"ל האו"ם כי אינו מתכוון לחזור בו מהדברים שאמר, לפיהם הפיגועים הם "תגובה טבעית לכיבוש". כמו כן, הוא דחה את הדברים של נתניהו, לפיהם הוא "מעניק רוח גבית לטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הבהיר הלילה (חמישי) כי לא יחזור בו מהעמדה שהביע לפיה גל הטרור הפוקד את ישראל בחודשים האחרונים הוא "תגובה טבעית לכיבוש". זאת, על אף הביקורת שהטיח בו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי הוא "מעודד טרור". בהודעה מטעם באן נמסר כי הוא "עומד מאחורי כל מילה" בנאום שנשא במועצת הביטחון של האו"ם.

דוברו של באן, סטפן דוג'אריק, אמר כי "ישנם אנשים שהאשימו את המזכ"ל בהצדקת הטרור, אך אין דבר הרחוק יותר מזה מהאמת. המזכ"ל אמר שוב ושוב כי שום דבר לא מצדיק טרור". לדברי דוג'אריק, "המזכ"ל דוחה את ההאשמות, שלפיהן הוא 'מעניק רוח גבית לטרור'. כל אדם חופשי להחליט במה הוא תומך ולמה הוא מתנגד בדברי המזכ"ל. ניתן להמשיך לסלף דברים, אך לא את המציאות".

דוג'אריק הדגיש כי הישראלים, הפלסטינים והקהילה הבינלאומית צריכים "לקרוא את הכתובת הנמצאת על הקיר. הסטטוס קוו בלתי נסבל. הוא מערער את ביטחון ישראל ואת עתיד הפלסטינים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: אנו מנסים לשפר את היחסים עם טורקיה, לא בטוח שנצליח
הניו יורק טיימס מגבה את השגריר שפירו: "אפילו אמת יכולה לעורר סערה"
הרצוג לנשיא צרפת: "חזון שתי המדינות לא יכול להתממש עכשיו"

מזכ"ל האו"ם: "הפיגועים - תגובה טבעית לטרור"; נתניהו: "נותן רוח גבית לטרור". רויטרס
"בני אדם מדוכאים מחו לאורך ההיסטוריה". באן קי מון בנאום שחולל סערה/רויטרס

בנאום שנשא שלשום במועצת הביטחון וחולל סערה בישראל, טען באן, בין השאר, כי "תסכולם של הפלסטינים הולך וגדל לנוכח חצי מאה של כיבוש ולנוכח הקיפאון בתהליך השלום". כמו כן, אמר באן כי "בני אדם מדוכאים מחו נגד מצבם לאורך ההיסטוריה, משום שטבע האדם הוא להתנגד לכיבוש, ולעתים הוא משמש חממה לשנאה ולקיצוניות".

אתמול שב ויצא באן נגד "הכיבוש הישראלי", ואמר כי הוא יכול להבין מדוע הפלסטינים מאבדים תקווה בעקבות "50 שנים של כיבוש". "צעירים רבים מאבדים תקווה" אמר בפתח ישיבה של ועידת האו"ם בנושא. "הם זועמים מהמדיניות החונקת של הכיבוש. הם מיואשים מהמגבלות המוטלות על חייהם היומיומיים. הם רואים כיצד ההתנחלויות בגדה המערבית הכבושה, כולל מזרח ירושלים, הולכות ומתרחבות. הם מאבדים אמון בהנהגתם ורואים בחלום הריבונות חומק מידיהם".

לדבריו, "אם אנו רוצים לראות את סופה של האלימות, לא מספיק לנקוט בצעדים ביטחוניים – עלינו לפנות לייאוש ולכשלון להשיג פתרון מדיני". הוא שב והדגיש כי הפתרון היחיד למצב הוא הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נתניהו על יישום הסכם הגרעין: "לאיראן יהיו מעתה יותר אמצעים להפנות לטרור". לשכת העיתונות הממשלתית
"הרוצחים הפלסטינים לא רוצחים למען זכויות אדם". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה נתניהו הצהיר בעקבות הדברים במועצת הביטחון כי "דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור. אין הצדקה לטרור". לדבריו, "הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי". עוד הוסיף נתניהו כי "הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם. האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ"ל לא משפרים את מצבו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מתח גם הוא ביקורת קשה נגד הדברים, ואמר: "בשביל מועצת הביטחון מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל. הנתונים לא משקרים, המועצה צבועה ביחסה לישראל. בארבעת החודשים האחרונים, מאז החל גל הטרור בישראל, קיבלה המועצה 12 החלטות נגד הטרור בעולם ואפס החלטות נגד הטרור הפלסטיני בישראל".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"בשביל מועצת הביטחון מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל". דנון/AP, אי-פי

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הצטרפה לגינויים ומסרה: "בין פריז לעתניאל הטרור הוא אותו טרור והוא לא מבחין בין דם לדם". היא הוסיפה כי "מזכ"ל האו"ם שמנסה לעשות לעשות הפרד ומשול בדבריו, פוגע במאבק העולמי בטרור שאותו ישראל מובילה, ונותן לגיטימציה למרצחים להמשיך לפגע".

מי שבירך על הדברים הוא השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, שמסר: "המדיניות של ממשלות ישראל מוכיחה כי הכיבוש פגם בשלום. כמו כן, ללא התערבות בינלאומית, המצב לא ישתנה". הוא הדגיש: "אנחנו אמנם מעריכים את העמדה התקיפה שהביעו כל המדינות החברות במועצת הביטחון ובקהילה הבינלאומית נגד מפעל ההתנחלויות הישראלי, אך עמדות אלה חייבות להיות מתורגמות לפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully