וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת הצנחנים חוגגת 60: "הצמיחה את המפקדים הטובים ביותר"

דב גיל-הר

28.1.2016 / 10:47

חטיבת הצנחנים לוחמת בשורות צה"ל כבר 60 שנים, ולציון המאורע התארחו מפקד גדוד 202 הראשון והסמג"ד המכהן באולפן וואלה! NEWS: "למרות ה'סמטוחה' שיש במדינה, הלוחמים הצעירים מוכנים להתמסר בגבורה למשימה. יש עדיין מתנדבים רבים המגיעים אליה"

עריכה: ניר חן

"למרות ה'סמטוחה' שיש במדינה, הלוחמים הצעירים מוכנים להתמסר בגבורה למשימה" - כך אמר אתמול (רביעי) מפקדו הראשון של גדוד 202 בחטיבת הצנחנים, תת-אלוף במיל' אפרים (פיחוטקה) חירם, בריאיון באולפן וואלה! NEWS לרגל ציון 60 שנים לחטיבה. חירם ציין כי הוא מתרגש מאוד לשבת לצדו של סגן מפקד גדוד 202 הנוכחי כשמאחוריו מתנוסס דגל החטיבה ו"להיווכח שיש עדיין מתנדבים רבים המגיעים אליה".

"חשוב לזכור שבתקופתי היה זה מובן מאליו, והיום זה כמעט עם אחר והמדינה השתנתה מאוד", אמר חירם בהתייחסו למוכנותם הגבוהה של הלוחמים בחטיבה לשרת את ארצם. "בימינו, המתנדבים לצנחנים חשובים אפילו יותר. ולדעתי, הם אפילו לוחמים טובים יותר ממה שאנחנו היינו", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
תאונת האימונים בצאלים: הודחו מג"ד, סגנו ועוד שני קצינים
ביום ראשון יאושר חוק שיורה לרשויות לשלם לספקים תוך 30 יום
"זינקנו על המחבל כמו אריות ונאבקנו בו עד שהגיעו הכוחות"

משה דיין ותא"ל אפרים חירם בסיור ברמת הגולן. באדיבות ארכיון צה"ל, משרד הביטחון
חירם בסיור עם משה דיין ברמת הגולן/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל

אחד המפקדים המייצגים את רוח הלחימה, שעליה דיבר חירם, הוא סגן מפקד הגדוד הנוכחי, רב-סרן אריאל ברבי, שזכה לצל"ש על תפקודו בשדה הקרב במלחמת לבנון השנייה. ברבי, שהיה סמל צעיר ב-2006, ניהל בעצמו את הלחימה בשדה הקרב בעת שמפקדו נורה ברגלו ולא יכול היה להמשיך לתפקד. באמצעות פיקוד שנעשה דרך מכשיר הקשר שלו, הוא הצליח למנוע אבדות קשות.

לטענת חירם, רוח לחימה זו ממשיכה לפעום בחטיבה הוותיקה. "גם בהיתקלות עם המחבל שניסה לפוצץ את באר המים בבית גוברין, באחד המארבים שבהם השתתפנו, הסמל הצעיר היה זה שהציל את המצב. המ"מ נהרג בהיתקלות, והסמל לקח בגבורה לידיו את הפיקוד. אלה ערכים שלא משתנים".

על אף שבין בוגריה המפורסמים של החטיבה ניתן למנות את אריאל שרון, רפאל איתן, משה יעלון, בני גנץ, אמנון ליפקין שחק, שאול מופז ודן שומרון, היא לא הצליחה להיצרב בקונצנזוס כמו סיירות אחרות, בהן סיירת מטכ"ל. "לכל יחידה יש את התרומה שלה. אני לא מקטין מחשיבותה של אף יחידה, אבל העובדות מוכיחות שהצנחנים הצמיחו את המפקדים הטובים ביותר ואת הכמות הגדולה ביותר של מפקדים בדרג הניהול של צה"ל", אמר חירם. "ראינו בחטיבה בכלל ובגדוד 202 בפרט הזדמנות ליצור משהו חדש שלא היה קודם. אני ודן שומרון, שהיה סגן שלי, הקפדנו שהצנחנים יקבלו את המפקדים הכי טובים שאפשר. עד היום שומרים על האיכות הגבוהה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אפרים חירם ודן שומרון. אפרים חירם, מערכת וואלה! NEWS
"הערכים של החטיבה לא משתנים"/מערכת וואלה! NEWS, אפרים חירם

בסיום חשפו חירם וברבו את ה"סוד" המלווה את החטיבה מראשית דרכה - קפיצה ממטוס מגובה רב. "הצניחה היא חלק חשוב ומחייב בהליך הכשרתו של כל לוחם בחטיבה", אמר ברבי, והוסיף: "היכולת להפתיע את האויב בנקודת זמן שאתה בוחר בה, להביא מסה של לוחמים נחושים וחזקים במרחק מאה קילומטרים מהיעד, חשובה וחייב לשמר אותה. הקפיצה לצניחה היא הדבר הכי קרוב לקפיצה לשדה הקרב. היא מחשלת אותך".

חירם העיד שבתקופתו, צנחו אפילו בלי מצנח רזרבי: "לפני העלייה למטוס, פתאום הגיעה אליי קצינה שתקעה לי רגל בגב. לא הכרתי את העניין, היא תפסה את שתי הרצועות ומיד נזרקתי החוצה. אף פעם לא הרגשתי כך קודם. הרגשתי טוב. זה היה מרגש מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully