וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מסעדות בירושלים נגד ברקת: "סגירת עסקים בשבת - בכייה לדורות"

27.1.2016 / 10:01

איגוד בעלי המסעדות בבירה יצא נגד ראש העירייה בעקבות הוראתו לסגור מרכולים הפתוחים בשבת במרכז העיר. לדבריהם, ההחלטה מהווה "פגיעה בחברה האזרחית" ועלולה להזיק לתדמיתה ולכלכלתה של העיר

צלם: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(עשרות הפגינו נגד ההחלטה לסגור מרכולים בשבת)

איגוד בעלי המסעדות בירושלים, המייצג מאות מסעדות, בתי קפה וברים ברחבי העיר, יצא בימים האחרונים נגד ראש העירייה ניר ברקת בעקבות החלטתו להורות על סגירת המרכולים במרכז הבירה בשבת. באחרונה התקבלו באיגוד פניות רבות נגד ברקת, שנחשב לידיד האיגוד, הקובלות על הוראתו של ראש העיר בטענה כי היא תפגע בצביון העיר, בחלקים גדולים מאוכלוסייתה ובענף התיירות.

בפנייה שהוגשה אתמול (שלישי) מטעם האיגוד לברקת נכתב כי "אנו רואים בהחלטה לסגור את המרכולים הפועלים במרכז העיר בשבת, פגיעה בכלל תושבי העיר, לרבות הדתיים, פגיעה בצביונה של העיר, בדו-קיום ובמרקם האוכלוסייה העדין בה". עוד נכתב בפנייה כי סגירת המרכולים תיפגע "במיתוג החיובי של ירושלים, שעליו אתה ואנחנו עמלים כבר שנים רבות". בעלי המסעדות הוסיפו כי גם עסקיהם ייפגעו בעקבות השלכות הוראתו של ברקת. "לפיכך אנו מפצירים בך, חזור בך מההחלטה הזו שתהווה בכייה לדורות. אל תפגע בצביון העיר ובמרקם שלה ואל תשנה את מצבנו לרעה", נכתב.

לקריאה נוספת:
"מכת מוות": עיריית ירושלים הודיעה לבעלי מרכולים שתאכוף סגירתם בשבת
"ברקת בגד": בעלי מרכולים בירושלים יעתרו נגד סגירתם בשבת
צפו: בעלי מרכולים התפרצו לעבר ברקת והוצאו מישיבת המועצה

ראש העיר ירושלים ניר ברקת במכללת הדסה. נועם מושקוביץ
"לא הגיוני שדווקא הוא יפגע בסטטוס קוו". ברקת/נועם מושקוביץ

"הרבה מאוד מהחברים ביקשו מאיתנו לפנות לראש העיר, דקה לפני שהוא לוקח החלטה שמשנה את הצביון של ירושלים", סיפר לוואלה! NEWS חבר ועד האיגוד, נועם ריזי. הוא הוסיף כי "לעיר יש סטטוס קוו מהימים של טדי קולק, זה עבר את הימים של לופוליאנסקי החרדי ולא הגיוני שברקת יפגע בו. בתי הקפה והמסעדות הם מה שמחבר בין האזרחים, התיירים והעובדים ויוצר חברה אזרחית, וברקת פוגע בחברה האזרחית. למה?".

ריזי, בעליהם של המסעדות "אדום", "לבן" ו"קולוני" בעיר, סיפר כי בעלי העסקים חוששים מהחמרה במצבם הכלכלי הקשה, שנפגע גם כך בעקבות גל הטרור הנוכחי, הנמשך כבר חודשים. "ירושלים נמצאת עכשיו במצב הכי רע כלכלית ותדמיתית ב-20 שנה האחרונות. כתבנו מכתב לראש העיר ואנחנו מקווים שהוא יהיה קשוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי הפגיעה בעקבות גל הטרור, בעלי העסקים וחוששים מהרעה במצבם. מסעדת "אדום" בבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן ראש העירייה עופר ברקוביץ', המתנגד למהלך של ברקת, הביע תמיכה בפנייה לראש העיר. "אני שמח על הצטרפות המסעדנים בירושלים למאבק על ירושלים של כולם. החלטת סגירת המרכולים ושינוי ההסכמות פוגעת בתושבים, בבעלי העסקים, בתיירים ובדימוי של העיר. יש גורמים עסקיים וחברתיים רבים המתנגדים להחלטה. נמשיך לפעול כדי לשנות אותה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully