וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בעיצומה: תינוקת בת שבוע מאריאל במצב קשה מהיפותרמיה

כתבי וואלה! NEWS

25.1.2016 / 21:35

התינוקת הובאה למתקן רפואי באריאל ומשם הובהלה לבית החולים שניידר שבפתח תקווה. בשעה 18:45 נשבר שיא צריכת החשמל כשעמד על 12,200 מגה וואט. חברת החשמל הכריזה מצב חירום וכביש 443 נסגר לזמן קצר לשני הכיוונים בין מודיעין לירושלים

צילום:רוני כנפו, שלומי גבאי עריכה:ניר חן

עם התעצמות הסערה ותנאי מזג האוויר הקשים ברחבי הארץ, תינוקת בת שבוע בלבד מאריאל פונתה הערב (שני) במצב קשה כשהיא בהיפותרמיה לבית החולים שניידר שבפתח תקווה. התינוקת הובאה למרכז רפואי בעיר, ומשם הובהלה בידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים. בבית החולים מצבה התייצב והיא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ להמשך טיפול ומעקב.

כמו כן, בעקבות מזג האוויר נסגר כביש 443 לשני הכיוונים בין מודיעין לירושלים לזמן קצר. במשטרה נערכים גם לסגירת כביש 1 בהמשך, בהתאם למזג האוויר ותנאי הנסיעה. כמו כן, קו 160 מירושלים לקריית ארבע של אגד הפסיק את פעילותו בשני הכיוונים. המשטרה ממליצה לנהגים להקדים את יציאתם מהבירה או את כניסתם אליה וכי מי שלא חייב לנסוע בצירים שהנסיעה בהם מסכנת חיים שיימנע מכך. עוד נמסר מהמשטרה כי נהג או הולך רגל אשר נקלע למצוקה וזקוק לעזרה, מתבקש להתקשר למוקד 100.

עוד בוואלה! NEWS
הבלשים התחזו למלצרים במלון – וסיכלו הברחת קוקאין בשווי 10 מיליון שקל
אחרי שלא נמצאה תשתית ראייתית: תיק החקירה נגד ינון מגל ייסגר
יו"ר ועדת זכויות הילד: להדיח את מנהל התיכון שבו פועלת "המשחטה"

שלג בהר ברכה. מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שלג בהר ברכה/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית שומרון

הערב נשבר שיא הביקוש לחשמל לחורף של כל הזמנים. בשעה 18:45 עמד הביקוש על 12,200 מגה וואט, והוא עדיין במגמת עלייה. מחברת החשמל נמסר כי מדובר על גידול של כ-2.3% ביחס לשיא החורפי הקודם. שיא הצריכה של כל הזמנים נרשם בקיץ 2015, ועמד על 12905 מגה וואט. שיא החורף הקודם נרשם בינואר לפני שנה, ועמד על 11,934 מגה וואט.

אחר הצהריים הוכרז מצב חירום בחברת החשמל. נפתח חדר מצב בירושלים ותוגברו צוותי השטח ומוקד הלקוחות 103. כמו כן, חוברה תחנת משנה ניידת לעטרות לצורך חיזוק אספקת החשמל לירושלים, והועברו גנרטורים ליישובים מבודדים אשר דרכי הגישה אליהם קשות במזג אוויר חורפי.

הבוקר החל לרדת שלג בכמה אזורים ברחבי הארץ. פתיתים לבנים ירדו בירושלים ושלג משמעותי יותר נערם בגוש עציון, במבשרת ציון, בהרי המרכז ובאתר החרמון, שייפתח מחר למבקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלג בהר ברכה. מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שלג בהר ברכה/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית שומרון
פתיתי שלג בהר הצופים, ירושלים. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
שלג בירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להיערכות של המשטרה בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום. "קיבלתי עדכון מהשר לביטחון הפנים, ממפכ"ל המשטרה ומיו"ר חברת החשמל. כולם ערוכים, כולם עובדים", אמר. "עברנו סופות קשות יותר ואני מקווה שנעבור גם את זאת ללא מפגעים. מהציבור נדרש לשמור על ההנחיות. אפשר לנסוע פחות ולהישאר בבית יותר".

מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מהרגיל בשל מגבלות מזג האוויר. קצין הכנסת יוסי גריף כתב במכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי הוא "ממליץ לסיים את דיוני המליאה בהקדם האפשרי על מנת לאפשר לחברי הכנסת, העוזרים ועובדי הכנסת לנסוע בצורה הבטוחה ביותר למחוז חפצם". לפיכך, נדחתה ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק העמותות.

מזג אוויר סוער בירושלים. ינואר 2016. יואב דודקביץ'
גשם בירושלים, הבוקר/יואב דודקביץ'

כביש החוף לכיוון דרום, ממחלף אולגה ועד למחלף ינאי, נסגר מוקדם יותר זמנית לסירוגין לצורך ניקוי חול שהצטבר על הכביש כדי לאפשר נסיעה בטוחה. כוחות משטרה כיוונו את הנהגים.

אליאור גיל, חזאי חדשות 10, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הגשם מתמקד כעת באזור צפון הנגב ובהרי המרכז". לדבריו, "הלילה המערכת תגיע לשיא. הגשמים יתחזקו, תחול ירידה בטמפרטורות וירד שלג בהרי המרכז, כולל בירושלים. הערכה שהשלג ייערם לשכבה של כמה סנטימרים. באזור נחלי ים המלח צפויים שיטפונות, בצפון ימשך מיעוט המשקעים. מחר אחר הצהריים המערכת כולה תיחלש במהירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום ימשיך להיות קר מהרגיל ויש חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. גשם לפרקים יוסיף לרדת בעיקר במרכז הארץ ובצפון הנגב. ביישובים רבים באזור ירושלים, גוש עציון והר חברון הודיעו כבר על חזרה מוקדמת של תלמידים לבתיהם. מחר ירד גשם לפרקים בעיקר במרכז הארץ ובדרומה והוא ילווה בסופות רעמים. שלג ימשיך לרדת בהרי המרכז, גם בירושלים, וייתכן שלג קל בהרי הצפון ובהר הנגב. בדרום הארץ עדיין ינשבו רוחות ערות וקיים חשש משיטפונות והצפות.

בהמשך השבוע תיחלש הסערה. ביום רביעי ירדו גשמים מקומיים ממרכז הארץ ועד הנגב וייתכנו סופות רעמים בודדות. כמו כן, ייתכן שלג קל בהרי המרכז, בירושלים ובהר הנגב כמו גם שיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. יהיה קר במיוחד ובלילה תיתכן קרה. ביום חמישי מזג האוויר כבר יהיה נאה עד מעונן חלקית, עם עליה קלה בטמפרטורות. עדיין יהיה קר מאוד ובלילה תיתכן קרה.

שלג באתר החרמון. ינואר 2016. עמרי זוארץ, מערכת וואלה! NEWS
האתר ייפתח מחר למבקרים. שלג בחרמון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, עמרי זוארץ

בתום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר הוחלט כי הלימודים יתקיימו כסדרם בירושלים, בצפת וברמת הגולן. במועצות האזוריות מטה יהודה, גוש עציון וקריית ארבע יתקיימו לימודים במתכונת יום שישי ויסתיימו בשעה 13:00. בישיבה התיכונית ובאולפנה לבנות שבקריית ארבע לא יתקיימו לימודים כלל. בחינת הבגרות למגזר הערבי תתקיים כסדרה.

עיריית ירושלים העמידה כמאה מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. אם תהיה החרפה בתחזית, נערכת העירייה לגיוס עוד עשרות מפלסות וטרקטורים וכלים הנדסיים לסיוע, חילוץ ופינוי הצירים. העירייה גם תפעיל עשרה רכבי 4X4 שעליהם יותקנו כפות לפילוס צירי. אלה יעבדו על פסי הרכבת הקלה כדי לאפשר את תנועתה הרציפה. העירייה רכשה גם 400 טונות מלח לפיזור על הכבישים.

שלג במג'דל שמס. ינואר 2016. איברהים אלמזה, מערכת וואלה! NEWS
מג'דל שמס נצבעה לבן/מערכת וואלה! NEWS, איברהים אלמזה

תלמידי החינוך המיוחד מביתר עילית שלומדים בירושלים ובגוש עציון יחזרו לבתיהם החל מהשעה 12:00 בצהריים. בשלב זה הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו כרגיל. במקרה של החמרה קיצונית במזג האוויר תתקיים ישיבת הערכת מצב נוספת בנושא קיום לימודים בעיר. בעיריית ביתר עילית מסרו כי ניתן להתעדכן בכל העת לגבי קיום וביטול לימודים במוקד החירום העירוני בטלפון 02-5888106.

הלימודים בגנים בכל הר חברון יתקיימו כסדרם. אולם הלימודים ביישובים קריית ארבע, סוסיא, עתניאל והחינוך המיוחד בגוש עציון יסתיימו בשעה 13:00. תושבי המועצה הלומדים במיתר, בעומר ובקריית ילמדו כרגיל. מעונות במועצה יפעלו עד השעה 14:00, מלבד סנסנה, אשכולות, שמעה, לבנה, עומרים, חירן ועשאל, שם יסיימו כרגיל.

בהכנת הכתבה השתתפו דנה ירקצי, משה שטיינמץ, יוסי אלי, שבתי בנדט, אבי אשכנזי ועמרי נחמיאס

(עדכון ראשון: 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully