וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים הוכחות": ניצול שואה בן 112 יזכה בתואר האדם המבוגר בעולם?

דב גיל-הר

21.1.2016 / 18:28

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפרה בתו של ישראל קרישטל מחיפה כי בבית ציפו לטלפון מנציגי ספר השיאים של גינס. "הבנו שהוא הבא בתור לקבל את התואר", אמרה. "הוא שמח לשמוע על האירוע"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

ישראל קרישטל, ניצול שואה בן 112 מחיפה, יוכרז כאדם המבוגר ביותר בעולם, זאת לאחר שביפן הלך לעולמו השבוע מי שהחזיק בתואר עד כה, בגיל זהה. בתו, שולמית קופרשטוך, אמרה היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בבית ציפו לטלפון מנציגי ספר השיאים של גינס.

"לאחר שמענו שהיפני שהיה הזקן ביותר מת הבנו שישראל הבא בתור לקבל את התואר", אמרה. "התקשרו אליי ושאלו מתי הוא נולד, מי הוא ופרטים עליו, ושאלו אם יש לי הוכחות".

עוד בוואלה! NEWS:
מסוכן לנשים הרות: מקרה ראשון של נגיף ה"זיקה" בארץ
שעתיים לפני בחינת הבגרות: הודלף שאלון בספרות למגזר הערבי
אביו של גל בק על ההחלטה לסגור את התיק: "ההיגיון שלי לא מבין זאת"

ישראל קרישטל. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
"הוא לא יצא מגדרו". ישראל קרישטל/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

לדבריה, "הוא שמח הבוקר לשמוע על האירוע. באתי אליו עם עיתון, הוא עיין בו וחייך. הוא לא יצא מגדרו. הוא לא היה אומר מה שהיפני אמר כי אבא שלי עבד קשה כל חייו. עבודה הייתה צורך בשבילו, הוא אהב את זה, הוא היה אופטימי. העריך את מה שיש לו, הוא חייך ולא כעס. הוא אוכל במידה, ישן במידה, הוא לא מגזים. הוא לא קיצוני בתגובות שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יאסוטרו קוידה. רויטרס
יאסוטרו קוידה היפני שהלך לעולמו השבוע/רויטרס

קופרשטוך סיפרה כי אביה היה יצרן ממתקים וזה מה שהציל אותו בזמן השואה. "הוא היה בגטו לודז' עם אישה וילדים. הגרמנים גילו אותו והם אוהבים לחגוג ומסיבות, הוא סיפק להם דברים טובים, סוכריות ושוקולד וכל מיני משקאות מתוקים והם טיפחו אותו כי הם היו זקוקים לו. הוא נתן להם את כל מה שהם ביקשו וזה מה שגרם לו להישאר בגטו עד סגירתו, אין ספק שזה הציל את חייו. באוגוסט 1944 הוא נשלח לאשוויץ עם רעייתו לאחר שבניו מתו ממחלות ושם נרצחה אשתו.

"אחרי השואה הוא שקל 33 קילוגרמים, היה תשוש ועייף וחולה. הוא חזר ללודז' והקים עסק לייצור ממתקים, לא נח לרגע, עמד עם הקביים וייצר ממתקים", הוסיפה הבת. "הוא מאחל לעצמו כל יום שיהיה יום טוב. הוא אוסף את הימים כל יום חדש מודה על ימים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully