וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבג"ץ דחה את העתירות: מנדלבליט ימונה ליועץ המשפטי לממשלה

18.1.2016 / 17:27

חמישה שופטים דחו פה אחד את העתירות שהוגשו נגד מזכיר הממשלה, בין היתר בשל מעורבותו בפרשת הרפז והיעדר תקופת צינון. החלטתם ניתנה במהירות ללא נימוקים. מנדלבליט ייכנס לתפקידו ב-1 בפברואר

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

:

בג"ץ דחה היום (שני) פה אחד את העתירות שהוגשו נגד מינויו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. החלטת חמשת השופטים ניתנה ללא נימוקים בשל אילוצי לוח זמנים, שכן מנדלבליט צפוי להתחיל בתפקיד כבד ב-1 בפברואר והיה צורך בהחלטה מהירה. נימוקיה יינתנו במועד אחר. משמעות ההחלטה היא שאין מניעה מהיועץ המשפטי המכהן יהודה וינשטיין לעזוב את תפקידו וממזכיר הממשלה הנוכחי למלא את מקומו בשנים הקרובות.

שתי העתירות נגד המינוי הוגשו לפני שבועיים על ידי אומ"ץ והתנועה למען איכות השלטון, לאחר שהמינוי אושר פה אחד בממשלה. בשבוע שעבר ביקשה המדינה לדחות את העתירות, אולם בג"ץ לא נעתר לבקשה. שני הארגונים טענו כי מנדלבליט אינו יכול לשמש היועץ המשפטי לממשלה בשל העובדה כי נחקר ארבע פעמים על רקע מעורבותו בפרשת מסמך הרפז, בחשד לשיבוש מהלכי חקירה.

לקריאה נוספת:
שופטי בג"ץ: "חקירת מנדלבליט בפרשת הרפז אינה בגדר עבר פלילי"
המדינה לבג"ץ: דחו את העתירות נגד מינוי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
ייכנס לתפקידו בעוד שבועיים. מנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

עוד נטען נגד מנדלבליט כי חלה חובה שיעבור תקופת צינון בין תפקידו הנוכחי כמזכיר הממשלה לתחילת כהונתו כיועץ המשפטי, תפקיד הכולל גם סמכות של התובע הכללי. העותרים הלינו גם על תפקודה של ועדת האיתור שהציעה את מנדלבליט כמועמד יחיד לתפקיד. בדיון אתמול הם טענו כי מדובר ב"הנדסת אצבעות שהוציאה את שיקול הדעת מהממשלה".

מנדלבליט, בן 52, הוא תושב פתח תקווה וד"ר למשפטים שגדל בתל אביב. אביו היה פעיל מוכר בתנועת חירות אולם מנדלבליט עצמו לא מזוהה פוליטית. הוא התגייס לפרקליטות הצבאית וצמח ביחידותיה השונות. בין היתר כיהן כשופט צבאי, סנגור צבאי ראשי ובהמשך מונה לפרקליט הצבאי הראשי. לאחר שחרורו מצה"ל בדרגת אלוף שימש חוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי והשלים את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת בר אילן.

לאחר מכן הוא מונה לתפקיד מזכיר הממשלה, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וסומן כמי שיחליף את היועץ וינשטיין. בין מנדלבליט לווינשטיין שוררים יחסים מתוחים על רקע חקירת הפרקליט הצבאי לשעבר במשטרה. עם זאת, בימים אלה הם כבר החלו בחפיפה לקראת חילופי התפקידים ביניהם.

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
יחסים מתוחים עם מנדלבליט. וינשטיין/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully