וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בני נוער הפגינו בבירה נגד השר כץ: "עוצרים את ביזיון הטסטים"

14.1.2016 / 20:16

במסגרת מחאת בני הנוער על זמני המתנה ארוכים לטסטים ומחסור בבוחנים הוגשה עתירה לעליון נגד שר התחבורה ישראל כץ. יו"ר מועצת התלמידים לאולפן וואלה! NEWS: זמני ההמתנה הזויים ועולים הרבה כסף לתלמידים

מערכת וואלה!

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, הגיש היום (חמישי) לבית המשפט העליון עתירה נגד שר התחבורה, ישראל כץ, ומשרדו, בגין אי הוספת תקנים לבוחני הנהיגה. זאת במסגרת מחאת בני נוער ברחבי הארץ, המלינים זה יותר משנה על זמני המתנה ארוכים לטסטים.

מבית המשפט יצא בטיטו עם כמאה בני נוער נוספים לגן הוורדים הסמוך להפגין נגד כץ. הנערים הניפו שלטים שבהם נכתב: "עוצרים את ביזיון הטסטים", "לישראל לא אכפת מהנוער" ו"שם עלינו פס".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מפקד כלא איילון בגין אונס עובדת שב"ס
אוניברסיטת ת"א אישרה כנס של שוברים שתיקה - אך אסרה כנס ימין במקביל
נשיאת העליון: "לא ייתכן שיסיתו נגד שופט בגלל עונש שגזר"

מחאת הטסטים של בני הנוער, מחוץ לבג"ץ. ינואר 2016. אליאב בטיטו, מערכת וואלה! NEWS
"לישראל לא אכפת מהנוער". בני נוער מפגינים בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, אליאב בטיטו

"לפני חצי שנה התחלנו לקבל פניות מעשרות בני נוער שמחכים תקופה ארוכה לטסט. עשינו מיפוי מהצפון לדרום וראינו שזמן ההמתנה לטסט נע בין שלושה חודשים לחצי שנה, וזאת בעקבות מצוקה של בוחני נהיגה", סיפר בטיטו. "זהו זמן המתנה הזוי, נער עובר בטסט רביעי בממוצע, בין טסט לטסט צריך לקחת המון שיעורים כדי לשמר את רמת הנהיגה וזה עולה הרבה כסף, לא לכל התלמידים יש את הכסף הזה".

בטיטו הוסיף כי המצוקה גדלה בשנים האחרונות. "יש אלף נגררות לבעיה אחת גדולה, והיא נובעת בעיקר ממחסור חריף של בוחני נהיגה. ב-2004 היו 60 אלף תלמידי נהיגה ו-149 בוחנים, מאז כמות התלמידים עלתה ל-110 אלף תלמידים וכמות הבוחנים לא רק שלא גדלה אלא קטנה. בשנה האחרונה היו 124 בוחנים, לאחר התערבות ולחצים שלנו מספר הבוחנים עלה ל-133, שזה לא מספיק בכלל".

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"לא יעזרו הלחצים והאיומים". כץ/ראובן קסטרו

לטענת בטיטו, שר התחבורה מתעקש לא להעלות את כמות בוחני הנהיגה בשל ההפרטה שהוא מתכנן בתחום, מה שיגרור את המשך המצוקה לעוד שנה. "אנחנו לא מתערבים במדיניות, אבל לא יכול להיות שבמשך שנה שלמה בני נוער ימשיכו לחכות לטסט כל כך הרבה זמן. תפתור את המצוקה למשך שנה ותוסיף 30-20 תקנים. בהתחלה תירצו לנו את זה בתקציבים ממשרד האוצר, אנחנו השגנו את התקציבים, שיפתור את הבעיה ואם אחרי שנה הוא רוצה להפריט שיהיה לו בהצלחה".

כץ התייחס למחאת בני הנוער ואמר כי בעלי אינטרסים מפעילים לחצים כדי לקיים את ההפגנה נגדו. "לא יעזרו הלחצים והאיומים של האינטרסנטים ובעלי העניין. אני נחוש לבצע את הרפורמה ולהפריט את מבחני הנהיגה. כל תלמיד יוכל להיבחן בתוך שלושה ימים ופעם נוספת בתוך 14 יום - במקום לחכות שלושה או ארבעה חודשים כמו היום. כך עשיתי בתחומים אחרים וכך יהיה גם כאן".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה כי "יש חשיבות רבה בעיניי במתן הזדמנות לצעירים לסיים את רישיון הנהיגה ולהוציא טסט ללא סחבת מיותרת, המתנה מורטת עצבים והוצאה כלכלית כבדה להורים. לפני כשבועיים פנה אליי בנושא אליאב בטיטו, ומאז אני פועלת מול משרד התחבורה בניסיון למצוא פתרון לסוגיה ומקווה כי שר התחבורה יירתם לעניין ויביאו לכדי סיום".

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
"מקווה כי שר התחבורה יירתם לעניין ויביאו לכדי סיום". שאשא ביטון/יותם רונן

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הביע תמיכה במחאה ואף יזם דיון בנושא בוועדת הפנים. "אני רואה חשיבות רבה לטפל בנושא. מדובר בבני נוער שלמעשה זהו המפגש הראשון שלהם עם הממסד וחבל שהביורוקרטיה המיותרת פוגעת בהם. בנוסף, ישנה פגיעה הן כלכלית והן ברמת הפרקטיקה בצעירים ובמשפחותיהם. אין סיבה להמתנה כל כך ארוכה בין מבחן מעשי לאחר".

גם ח"כ אורן חזן הביע תמיכה במאבקם של בני הנוער ויצא נגד חברו למפלגה השר כץ. בתגובה תקף שר התחבורה את חזן ואמר: "איזה ציניות, לקחת צעירים שמחכים לטסטים ולנסות לתפוס עליהם טרמפ פוליטי?".

(עדכון ראשון: 17:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully