וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין

13.1.2016 / 8:30

לוואלה! NEWS נודע כי היוזמה של ארגון "עד כאן", שבמסגרתה מוחדרים פעילי ימין לארגוני זכויות אדם ומתעדים מבפנים את פעילותם כדי להביכם, מקבלת כסף מהוועד – שממומן גם מכספי משלם המסים. הוועד: "כזבים והזיות". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

פרויקט "השתולים" של ארגון הימין "עד כאן", שעורך תחקירים הנוגעים לארגוני זכויות האדם תוך הסתננות לשורותיהם, ממומן לפחות באופן חלקי על ידי ועד מתיישבי השומרון - כך נודע לוואלה! NEWS. בשנת 2014 העביר ועד המתיישבים עשרות אלפי שקלים לפרויקט. בשנה שעברה הועבר ככל הנראה סכום דומה.

במסגרת הפרויקט, הפועל כשלוש שנים, נבדקה בין היתר פעילות "שוברים שתיקה", "תעאיוש" ו"רבנים למען זכויות אדם". על פי "עד כאן", הוא חוקר ומתעד פעולות הפוגעות "בחוסנה ובתדמיתה של מדינת ישראל". כמה תחקירים הוצאו לכלי התקשורת, ובהם זה שפורסם בתכנית "עובדה", ובו נחשף כיצד פעיל השמאל עזרא נאווי פועל לכאורה כדי להסגיר לידי הרשות סוחרי קרקעות פלסטינים במטרה למנוע מכירת קרקעות למתנחלים.

לקריאה נוספת:
ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו
ח"כ שפיר נגד ועדי המתיישבים: "מעבירים כספים למימון 'תג מחיר'"
"הוא אמר לילד שנכסח אותו": האזינו לעדות הפעיל שהסתנן ל"שוברים שתיקה"
ההקלטה חושפת: בניגוד להכחשה – מועצת שומרון ידעה על סרטון הר שטירמר

סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי. יוטיוב, צילום מסך
קמפיין של ועד מתיישבי השומרון המתאר את פעילי השמאל כבוגדים רודפי בצע/צילום מסך, יוטיוב
אך מכחיש כי הפרויקט מומן על ידי ועד מתיישבי השומרון. לטענתו המימון הגיע ממנו ומחברים נוספים בארגונו

"עד כאן" הוקם באופן רשמי רק לפני כמה חודשים. הכספים הגיעו לשתי עמותות אחרות שהקים גלעד אך, מראשי הארגון, שאחת מהן ערכה בין היתר תחקירים על ארגוני שמאל. ב-2011 הקים אך את עמותת "הפורום לישראל ירוקה", שמטרתה לחשוף מפגעים באיכות הסביבה. לאחר מכן הקים את "מגן לישראל יהודית ודמוקרטית", ארגון העוסק במחקרים שונים - בין היתר על ארגוני השמאל.

הארגון הוקם במטרה שישמש פנים לפרויקט "השתולים", כך שלא ייחשפו עובדי "מגן לישראל יהודית ודמוקרטית" שעורכים בפועל את המחקר. אך מכחיש כי הפרויקט מומן על ידי ועד מתיישבי השומרון. לטענתו, המימון הגיע ממנו ומחברים נוספים בארגונו.

עם זאת, הוא מודה כי בעבר היו שיתופי פעולה בין הוועד להפורום לישראל ירוקה, במסגרתם העביר הוועד את הכספים. לדבריו, מדובר אך ורק בפרויקטים הקשורים לאיכות הסביבה, אך מבדיקה קצרה עולה כי הוועד לא עסק בפרויקטים של איכות הסביבה מעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילה בארגון הימין שהשתתפה בשני תחקירים שפורסמו בתקשורת/מערכת וואלה!, צילום מסך
לדברי אך, הארגון עסק רק בפרויקטים הקשורים לאיכות הסביבה. בפועל, הוועד מעולם לא עסק בכך

ועד המתיישבים ממומן באופן חלקי על ידי המועצה האזורית שומרון. ראש המועצה הנוכחי, יוסי דגן, שהקים את הוועד, מודע בצורה כזו או אחרת לפרויקטים שהוועד מקדם.

זו לא הפעם הראשונה שוועד המתיישבים ואך משלבים ידיים, וככל הידוע לפחות בשני פרויקטים אחרים התקיימו שיתופי פעולה כאלו. ועד המתיישבים עמד בראש המאבק להפרדה באוטובוסים בשומרון בין יהודים לפלסטינים, וארגונו של אך נטל בו חלק. צעירה מהארגון הייתה "שתולה" בתעאיוש והשתתפה בכתבה ששודרה בערוץ 2, שבמהלכה תועד פלסטיני מתבטא בצורה גסה כלפיה בעת שישבה לפניו באוטובוס.

בנוסף לכך, במערכת הבחירות האחרונה הפעיל ועד המתיישבים מערך משקיפים מטעמו בקלפיות ברשויות הערביות. אך סיפק לאותם משקיפים את מערך האבטחה, שאמור היה להגן עליהם אם יותקפו.

הפורום לישראל ירוקה: "גאים בפעילותנו"

מהפורום לישראל ירוקה, שבראשה עומד אך, נמסר כי הוא פועל בשקיפות. "בשנת 2014 ביצע הפורום לישראל ירוקה פרויקט איכות סביבה בנושא מחצבות, פסולת בניין ותחנות דלק פיראטיות ביהודה ושומרון בסיוע כמה גופים, ביניהם ועד מתיישבי שומרון. הפעילות הזו הובאה בשקיפות מלאה בתכנית עובדה האחרונה. אנו גאים בפעילותנו, ונמשיך לפעול בשקיפות מלאה למען מדינת ישראל".

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"עד כאן" עוקבת אחרי פעילות של ארגונים "הפוגעים בחוסנה של ישראל". תומכי "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

מהמועצה האזורית שומרון נמסר בתגובה כי "למועצה אין קשר עם עמותת 'עד כאן' והיא מעולם לא מימנה את פרויקט 'השתולים' בשום צורה ודרך. כל ניסיון לקשור בין פרויקט השתולים לבין המועצה האזורית שומרון הוא שקר גס. יודגש כי רוב הפעילות של ועד מתיישבי השומרון כלל אינו מתמיכת המועצה".

שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, הכחיש את ממצאי הכתבה. "אנו מציעים לשותפים של עזרא נאווי לעשות חשבון נפש נוקב על פעילות השמאל הקיצוני, במקום לעסוק בכזבים והזיות שלא יביאו מזור לארגונים מסוג תעאיוש, בצלם ושוברים שתיקה. בשנת 2014 תמך הוועד בחלק מהמימון של הפורום לישראל ירוקה, עבור פרויקט של תשתיות וסביבה שחשף בין היתר תחנות דלק פיראטיות וכריית מחצבות לא חוקיות באזור יו"ש.

"בשנת 2015 בתרומה ייעודית שהתקבלה לנושא החליט הוועד להעסיק את עמותת מגן לישראל יהודית ודמוקרטית בביצוע פרויקט ייחודי לאבטחת קלפיות ומניעת זיופים במגזר הערבי. כאמור, מימון הפרוייקט הגיע אך ורק מתרומות ולא מכספי המועצה. נדגיש כי בשנים המדוברות רוב מימון עבודת הוועד כלל לא הגיע מהמועצה האזורית שומרון".

סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי. יוטיוב, צילום מסך
"מציעים לשותפים של נאווי לערוך חשבון נפש". סרטון של ועד מתיישבי השומרון/צילום מסך, יוטיוב

מארגון שוברים שתיקה נמסר כי "לא מפתיע אותנו ללמוד שאחד המממנים של ארגון השטאזי ששותל מתחזים בארגוני זכויות אדם, הוא ועד מתיישבי שומרון - ארגון שמוכר מקמפיינים גזעניים ואנטישמיים ועל פי פרסומים בתקשורת אף מעורב בעידוד לביצוע פעולות תג מחיר.

"זאת לא תהיה הפעם הראשונה שמתגלה שקבוצות מתנחלים פועלות במודע לפגוע בחיילי צה"ל. אבל הדבר החמור - ועם זה כל אזרחי מדינת ישראל צריכים להתמודד - הוא שכספי המסים של כולנו ממנים את הטירוף הזה. המדינה עצמה מממנת רדיפה של חיילים שמתנגדים לכיבוש, באמצעים סמי-חוקיים שכוללים שיטות ריגול של משטרים אפלים. נמשיך לשבור שתיקה עד לסיום הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully