וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוללת ה-6 של צה"ל תיקרא אח"י דקר: "מצמרר, נותן כבוד ללוחמים"

דב גיל-הר

12.1.2016 / 0:24

אלוף משנה במילואים אור בן-זאב אברהם, שהיה בין שלושת אנשי הצוות שהורדו מהצוללת המקורית בטרם טבעה ב-1968, סיפר כי כלי השיט המתקדם מהווה סגירת מעגל עבור חיל הים. "המשך דרכם של לוחמי דקר הראשונה תהיה כשהשנייה תיכנס למים", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

אלוף משנה (במיל') אור בן-זאב אברהם, שהיה בין שלושת אנשי הצוות שירדו מהצוללת אח"י דקר שטבעה ב-1968 ועליה 69 אנשי צוות ולשעבר מפקד הצוללת אח"י לויתן, התרגש אתמול (שלישי) בטקס קבלת הצוללת החמישית של ישראל – אח"י רהב. "עברה בי צמרמורת. מאוד התרגשתי, מאוד שמחתי. זה נותן כבוד ללוחמים שהיו על הדקר הראשונה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בהתייחסו לעובדה כי הצוללת השישית של חיל הים תיקרא על שמה של אח"י דקר.

לדבריו, זו סגירת מעגל. "יש כאן נושא של מסורת, שקיימת בציים רבים בעולם, כולל בצי הישראלי. ראה מקרה אח"י אילת שהוטבעה. המשך דרכם של לוחמי דקר הראשונה תהיה כשדקר השנייה תיכנס למים".

אברהם סיפר על ההחלטה שהצילה את חייו. "שירתי על הדקר שנה, וכשגמרנו את כל האימונים והבדיקות לאנגליה, קרא לי מפקד הצוללת ואמר שהמדינה קנתה עוד צוללת ונשלח צוות להביא את הדולפין לארץ, והעבירו אותנו מהדקר לדולפין. יכולתי לטבוע שם איתם", אמר.

לקריאה נוספת:
צפו: הצוללת החמישית של צה"ל יצאה מגרמניה בדרכה לישראל
חיל הים משנה את פניו: יכפיל את אמצעי הלחימה ויקים חמ"ל מבצעי
ריבלין ללוחמי חיל הים בגרמניה: "השפעתכם מורגשת גם ממרחק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
טקס קבלת הצוללת החמישית של ישראל, אח"י רהב. נתניהו/רויטרס

אח"י רהב היא הצוללת החמישית המיוצרת בגרמניה עבור ישראל והיא מהמתקדמות בעולם בתחומי ההתקפה, הגילוי, ההתגוננות וטווח הפעולה. במהלך הטקס הרשמי על קבלתה, שנערך אתמול בבסיס חיל הים בחיפה, הוצגו ארבע צוללות, ספינות טילים וכלים של הקומנדו הימי.

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל הים אלוף רם רוטברג.

(עדכון ראשון: 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully