וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בכסף השחור: הקואליציה תקפה בנק מזומנים של דאעש בעיראק

בכיר במשרד ההגנה האמריקני מעריך כי בבנק שבמוסול אוחסנו מזומנים בשווי מיליוני דולרים מהפעולות הלא-חוקיות של הארגון הרצחני. בארצות הברית סבורים כי בין חמישה לשבעה אזרחים נהרגו בתקיפה שבוצעה באמצעות הטלת פצצות במשקל של 900 ק"ג

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ראש ממשלת עיראק: נביא לסיום דאעש במדינה השנה)

כוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית השמידו אתמול (שני) בתקיפה אווירית בנק מזומנים ששימש את לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר מוסול שבעיראק. כך מסר אתמול בכיר במשרד ההגנה האמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית וכן לרשת האמריקנית CNN.

לפי הבכיר, הפצצות במשקל 900 קילוגרמים שפגעו במבנה, הרסו ככל הנראה מזומנים בשווי מיליוני דולרים. "אנחנו מעריכים כי מיליוני דולרים מכל פעולותיהם הלא חוקיות – נפט, ביזה וסחיטה – אוחסנו בבנק".

הבכיר במשרד ההגנה ציין כי הקואליציה תקפה בעבר בנקים, כמו זה שהופצץ אתמול, פעם או פעמיים בשנה האחרונה. אולם התקיפה אתמול הייתה כנראה הגדולה ביותר שנרשמה עד כה. עדיין לא ברור אם שטרות הכסף בבנק שהופצץ היו דולרים אמריקניים או דינרים מקומיים.

לקריאה נוספת:
חודשיים לאחר המתקפה בפריז: תיעוד ראשון של המחבל הנמלט
"הבאתם חלב לתינוק?": עדויות ראשונות מהעיירה הנצורה בסוריה

עימותים בין כוחות הביטחון וארגון המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה במוסול, עיראק. רויטרס
הפצצה במוסול/רויטרס

לפי CNN, הצבא האמריקני סבור כי בין חמישה לשבעה אזרחים נהרגו בתקיפה. לאחרונה תקיפות הקואליציה נגד דאעש מתמקדות במקורות המימון של הארגון הרצחני. בשבועות האחרונים הופצצו משאיות שהובילו נפט לא חוקי ברחבי סוריה.

כמו כן, בעקבות ביקורת ציבורית על הימשכות המבצע נגד דאעש ללא תוצאות משמעותיות, הודיעה ארצות הברית כי תבצע הערכה לכל יעד ויעד ברשימת המטרות שלה, ותהיה מוכנה יותר לספוג פגיעה באזרחים אם מדובר ביעד משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully