וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים גינו דברי המרצים נגד שקד: "שיסוי שחצה קו אדום"

11.1.2016 / 16:31

ועדת החינוך דנה בהתבטאויות מרצים בגנות שרת המשפטים, בעקבות פעילותה לקידום חוק העמותות. נציגי הימין השמיעו קריאות להדיח את המרצה שכינה אותה "ניאו-נאצית". יו"ר הוועדה ח"כ מרגי: "על אנשי האקדמיה לגלות איפוק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(בנט והרצוג גינו את המרצה שכינה את השרה שקד "ניאו נאצית", דצמבר 2015)

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (שני) בהתבטאויות של מרצים נגד שרת המשפטים, איילת שקד, שהושמעו בעקבות פעילותה לקידומו של חוק העמותות. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), אמר: "חכמים היזהרו בדבריכם. על אנשי האקדמיה והרוח לגלות איפוק בכל נושא השיח הפוליטי". הוא הוסיף כי "אנחנו באמת רוצים לכבד אנשי רוח ופרופסורים, אך אי אפשר לטאטא את הנושא בטיעון של חופש ביטוי וחופש אקדמי".

ח"כ מוטי יוגב, שהיה מיוזמי הדיון, קרא לפטר את ד"ר עופר כסיף שכינה את שקד "חלאה ניאו-נאצית" אם לא יתנצל. "ביטוי שכזה חצה קו אדום והוא בתחום השיסוי", אמר יוגב. "אני מצפה מראשי האוניברסיטה שיקראו לד"ר כסיף להתנצל על התבטאותו. במידה שלא יתנצל, המועצה להשכלה גבוהה וראשי האוניברסיטה העברית, שבה מרצה כסיף, צריכים לדעתי להפסיק את העסקתו לאלתר. אני גם מצפה ממשטרת ישראל שתמצה חקירתה על השיסוי בדבריו של ד"ר כסיף".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מרצה באוניברסיטה העברית נגד השרה שקד: "חלאה ניאו-נאצית"
כך הפכו מרצים באוניברסיטה העברית למובילי מחאת השמאל באקדמיה
שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי

ועדת החינוך של הכנסת על התבטאויות המרצים כלפי השרה שקד. דוברות ח"כ יעקב מרגי,
הדיון בוועדת החינוך על התבטאויות המרצים נגד שקד, היום/דוברות ח"כ יעקב מרגי

פרופ' מנחם הופנוג, ראש המחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית, אמר כי "ד"ר כסיף מלמד אצלי במחלקה. ביקשתי ממנו להימנע בעתיד מגידופים וממילים בוטות. בגלל עיקרון חופש הביטוי, זה כל מה שאנחנו יכולים לעשות היות שהדברים נאמרו מחוץ לאוניברסיטה. אם מישהו חושב שיש פה עבירה על חוקי המדינה - שילך למשטרה".

בתוך כך, פרופ' אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית כתב היום בעמוד פייסבוק שלו: "אני מציע לכנסת לעסוק בענייניה היא, ולא בדברים שאינם מעניינה כמו הדעות הפוליטיות של כסיף. יש עדיין בעיות נוספות בישראל".

בדיון השתתפו גם נציגים של תנועת הימין "אם תרצו". אלון שוורצר, ראש אגף המדיניות בתנועה, טען כי "יש לי פה עדויות על עשרות מקרים מאוניברסיטאות וממכללות בכל הארץ, של סטודנטים שחוו את הפוליטיזציה האקדמית על בשרם. חלקם יושבים כאן איתנו, אבל רובם פוחדים לפתוח את הפה מחשש לרדיפה אישית. הסטודנטים מפחדים".

לראשונה מאז הבחירות: התכנסה הוועדה לבחירת שופטים. עומר מירון
יודחו מרצים שהסיתו נגדה? השרה שקד/עומר מירון

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אמר כי "לא ההתבטאויות קשות, המצב קשה", וטען כי "חלק מהמרצים נמנעו מלהגיע לדיון משום שהאווירה בכנסת מתלהמת. יש כאן ח"כים שבקושי סיימו בית ספר ומדברים לפרופסורים כמו אל ילדים". ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) גינתה את חברי הכנסת מהימין ועוררה מהומה בדיון. "אתם פשיסטים. האווירה פה היא אווירה של הפחדה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully