וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב

10.1.2016 / 17:32

במסגרת ניסוי של משרד התחבורה ושל עיריית תל אביב, שנועד להפחית מעומסי התנועה שיצרה בנייה הרכבת הקלה, כלי רכב דו-גלגליים יוכלו לנסוע לראשונה בנתיבי תחבורה ציבורית בשש דרכים ובארבעה צמתים בעיר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(קנסות יוטלו על רכבים פרטיים שייסעו בנתיבי תחבורה ציבורית באיילון, אוגוסט 2015)

מתחילת חודש פברואר אופנועים וקטנועים יוכלו לנסוע לראשונה בנתיבים מרכזיים לתחבורה ציבורית בתל אביב, כדי להפחית מעומסי התנועה שיצרה בנייה הרכבת הקלה. זאת במסגרת ניסוי מקדים שיזם שר התחבורה ישראל כץ, ואושר על ידי עיריית תל אביב. השר ציין כי במסגרת הניסוי שיימשך כחצי שנה, יותר בתחילה לכלי רכב דו-גלגליים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית בשש דרכים מרכזיות ובארבעה צמתים.

לדבריו, כעת בוחן משרד התחבורה את הרחבת הניסוי לדרכים נוספות בתל אביב ולערים אחרות בארץ. כץ טען כי ההחלטה היא "נכונה, בטיחותית ותחבורתית". הוא הוסיף כי "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה שגם מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ארדן מעכב את העברת גופת המחבל: "לא לאפשר הסתה בהלוויה"
מפלס הכנרת זינק: "בתוך ארבע שנים יגיע לקו האדום העליון ונפתח שמפניה"
"פני התינוק שלי כוסו בדם": חולדה נשכה בן 5 חודשים בראשון לציון

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
מפברואר לחלקם זה יותר: רכבים פרטיים ואופנועים בנתיב לתחבורה ציבורית בתל אביב/ראובן קסטרו

דרכי התחבורה הציבורית שבהן יותר לאופנועים ולקטנועים לנסוע הן: רחוב אבן גבירול בין רחוב יהודה המכבי לרחוב נורדאו לכיוון דרום, באותו רחוב בין ז'בוטינסקי לפנקס לכיוון צפון ובין רחוב מלכי ישראל לשאול המלך לכיוון דרום. ברחוב המסגר תותר נסיעתם בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב לכיוון דרום.

בנוסף לכך, בדרך נמיר לכיוון צפון יוכלו לנסוע בין תחנת דלק רמת אביב לרחוב איינשטיין, ולכיוון דרום יוכלו לנסוע בין רחוב רוקח ליהודה המכבי ובין יהודה המכבי להלכה. במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף.

כמו כן תותר נסיעה של רכבים דו-גלגליים בצמתים הבאים: הצומת בין רחוב אבן גבירול לכיכר רבין לכיוון דרום, הצומת בין רחוב אבן גבירול לרחוב ז'בוטינסקי לכיוון דרום, הצומת בין דרך נמיר לרחובות ש"י עגנון וחיים לבנון לכיוון צפון והצומת בין רחוב אבן גבירול ליהודה המכבי לכיוון צפון.

מצלמות האכיפה בנתיבי איילון, אוגוסט 2015. אבי כהן
מצלמת אכיפה בנתיבי איילון, אוגוסט 2015/אבי כהן

הניסוי ילווה בתצפיות ובמעקב אחרי התנהגות נהגי האופנועים והקטנועים, ויימדדו עומסי התנועה ומהירויות הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית סמוכים שלא כלולים בו. הוא יערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר.

עיקר התצפיות והמדידות יערכו באמצעות מצלמות קבועות, ובצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב. משרד התחבורה יבחן כיצד ההסדר החדש יתקבל בקרב הנהגים והולכי הרגל. בתקופת הניסוי יינקטו אכיפה ממוקדת בנתיבים שבהם הוא נערך, וקמפיין הסברה שיידע את הציבור הרחב על השינוי.

ניסוי ראשוני?

על אף שהניסוי תואר במשרד התחבורה כראשוני, כבר בחודש אוגוסט הוחלט באגף התנועה של המשטרה שלא לבצע אכיפה של איסור נסיעת כלי רכב דו-גלגליים בנתיבי התחבורה הציבורית. המהלך ננקט גם אז מאותה סיבה - להקל על התנועה בגוש דן, העמוס במיוחד עקב העבודות להקמת תשתית הרכבת הקלה.

סיבה נוספת הייתה ניסיון לשפר את הבטיחות של רוכבי האופנועים והקטנועים, ולהוריד את מספר התאונות בהן הם מעורבים. כמו כן, במשטרה הגיעו למסקנה כי מתן עדיפות לרכבים דו-גלגליים עשויה לגרום לחלק מהנהגים להשתמש באופנוע במקום במכונית ולהקל על התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully