וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקורים בדירת המסתור והסריקות הסמויות: כך תכננה המשטרה את החיסול

9.1.2016 / 18:40

הסיורים של השוטרים הסמויים, הפינוי השקט של תושבי השכונה בערערה והנדידה שלו בין מקומות מסתור בוואדי ערה - מידע חדש נחשף על המצוד אחר המחבל מדיזנגוף. "ידיעת הזהב" דווקא לא הגיעה מהשב"כ - אלא מהמשטרה

שלצילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הדירה שבה הסתתר המחבל נשאת מלחם כשאותר וחוסל אתמול היא בבעלות בני משפחתו, וכוחות המשטרה ביקרו בה כבר כמה פעמים במהלך השבוע במסגרת המצוד אחריו – כך עולה ממידע חדש על אודות המרדף שניהלו כוחות משטרה ושב"כ אחרי המחבל, שרצח שלושה בני אדם במהלך פיגוע שהחל ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כשבוע. עוד עולה כי המידע על מקום המסתור שלו הגיע בעקבות תשאול של כמה אזרחים על ידי שוטרי תחנת עירון ומיקוד הפעילות לכמה מבנים בשכונה שבה הסתתר - ולא על ידי השב"כ.

לאחר שהגיעה "ידיעת הזהב" אתמול בשעה 08:30 בבוקר, הגיע למקום תת-ניצב ג'מאל חכרוש, ממלא מקום מפקד מחוז חוף. בפיקודו של חכרוש, שתחת ידו נתפס גם האנס בני סלע לאחר שברח לפני כעשר שנים מבית הכלא, השוטרים פינו בשקט את כלל תושבי השכונה בערערה, כמה עשרות משפחות. רק לאחר מכן, התמקמו לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית של השב"כ בשטח וניתן האות להתחיל בסריקות. לא מדובר בפעם הראשונה שהכוחות נמצאים במקום: במהלך השבוע פעלו בלשים סמויים של המשטרה במקום, ואנשי מודיעין של השב"כ והמשטרה ופיקחו על הנעשה בשכונה.

לקריאה נוספת:
בדלי סיגריות ושאריות אוכל: תיעוד ממקום מסתור של המחבל
משפחת המחבל: "נקבור אותו לצד בן הדוד שנהרג מירי שוטר"
מהגעתו לוואדי ערה לפני שבוע עד ל"ידיעת הזהב": כך חוסל המחבל

בית מכותר על ידי כוחות הביטחון בשכונת דאהרת בערערה, המצוד אחר המחבל מתל אביב, ינואר 2016. שלומי גבאי
לאחר פינוי התושבים, התמקמו הכוחות/שלומי גבאי

במהלך השבוע, כך על פי גורם במשטרה, נדד מלחם בין כמה מקומות מסתור בוואדי ערה. לפי שעה מוחזקים שלושה חשודים בסיוע לו בידי המשטרה, וכך גם אביו ואחיו. לדברי הגורם, בני המשפחה "ידעו לאחר מעשה, על פי החשד, שהוא מסתתר בוואדי ערה, אבל לא עדכנו אותנו. אחרים סייעו לו בבריחה". הוא הוסיף כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

מלחם בן ה-29 חוסל בשכונת דהאראת, שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. נורו לעברו ארבעה כדורים - אחד מהם פגע בראשו והביא לחיסולו. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "צריך להעביר מסרק על ערערה, לאתר כלי נשק ולטפל בגורמים קיצוניים. נשאת מלחם לא פעל בחלל ריק".

בשלושת הימים שקדמו לחיסולו התנהל מרדף באזור ואדי ערה, לאחר שהתגלה מידע לגבי מקום מסתורו של מלחם. בנוסף לכך, נמצא דבר מה שניתן היה להוציא ממנו דגימת DNA שלו. משלשום רוכזו מאמצי החיפוש בערערה ובבאקה אל-גרבייה, ואתמול בבוקר הגיע מידע שהצביע על כך שהמחבל נמצא באזור ביתה הישן של משפחתו בערערה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות משטרה גדולים מחפשים אחר המחבל מתל אביב באזור ואדי ערה. שלומי גבאי
הכוחות פושטים על השכונה שבה הסתתר, אתמול/שלומי גבאי
תיעוד מדירה שבה התחבא המחבל  נשאת מלחם במהלך המצוד אחריו. שלומי גבאי
החדר שבו שהה מלחם/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully