וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר-חדר, בנשקים שלופים: כך נראה המצוד אחר המחבל בבאקה אל-גרביה

כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאזור ואדי ערה והוקפצו לשכונה המזרחית בעיר, לסריקות אינטנסיביות בין מבנים. כתב וואלה! NEWS יצא עם הצוותים לשטח ותיעד את המרדף, שנכנס כעת ליום השביעי. מעצר אביו של המחבל הוארך בשלושה ימים

עריכה: מתן חדד

כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (חמישי) לבאקה אל-גרביה, בפתחו של היום השביעי למצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב ביום שישי האחרון. השוטרים כיתרו מבנים במהלך הסריקות האינטנסיביות וסגרו כמה מצירי היציאה מן היישוב על מנת למנוע בריחה של המחבל, אם הוא אכן נמצא במקום. לפי תיאור שנמסר לשוטרים, שהוקפצו בהליך מהיר לשכונה המזרחית בעיר, הוא לובש כעת מכנסיים שחורים ומעיל שחור.

בין הסריקות המהירות ממבנה למבנה, ובעיקר במבנים שטרם סיימו להיבנות, מצליחים השוטרים לעדכן את המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך בהתקדמות המצוד אחר נשאת מלחם בן ה-26. אלשיך עלה גם הוא צפונה ושוהה בחברת שוטרי מחוז חוף שמרכזים את הפעילות המבצעים, ובהם ממלא מקום מפקד המחוז, תת-ניצב ג'מאל חכרוש, ובכירים נוספים.

עוד בנושא:
המשטרה: המחבל מהפיגוע בתל אביב רצח את נהג המונית במנוסתו
אחיו של המחבל שוחרר למעצר בית ובכה: "תתחשב בנו ותסגיר את עצמך"
יום שישי למצוד אחר המחבל: "האדמה לא בלעה אותו, מדובר באדם מורכב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצים ממבנה למבנה. הסריקות בבאקה אל-גרביה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיפושים באזור ואדי ערה החלו כבר לפני יומיים, עם גילוי פרטים חדשים בחקירתם של בני משפחתו של מלחם. גורם במשטרה העריך כי סביר שהמחבל יסתתר דווקא באזור המוכר לו, וכי לא מן הנמנע שקיבל הכוונה מראש על מנת להסתתר ביעילות. "ראינו כבר בעבר שאנשים יורדים מתחת לפני השטח דווקא באזור שהם מכירים", הסביר הגורם. בעוד המשטרה מרכזת את כוחותיה בימים האחרונים בוואדי ערה, שב"כ מרכז מאמצים בשטחי הרשות הפלסטינית הצמודים ליישובי האזור, מתוך הנחה שהמחבל חצה בשלב מסוים לשטחי הרשות.

אתמול הותר לפרסום כי מלחם רצח את נהג המונית אמין שעבאן במהלך מנוסתו מזירת הפיגוע ביום שישי בתל אביב - עובדה ששופכת מעט אור על נתיב הבריחה שלו. על פי ההערכה, מיד לאחר הפיגוע עצר המחבל את המונית והסתיר את כלי הנשק מתחת למעיל. לאחר שעלה עליה, נתקלו השניים במחסום משטרתי והמחבל ביקש מהנהג לסטות מהדרך. כששעבאן זיהה אותו בתור המחבל, הוא שלף את הרובה וירה בו למוות. אחר כך השליך את גופתו של הנהג ברחוב יוניצמן, המשיך בדרכו ונטש את המונית לאחר שהבין שכתמי הדם שבה עלולים להסגיר אותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיפושים אחרי המחבל נשאת מלחם בצפון תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
כלבנים דולקים אחר המחבל בצפון תל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

בתוך כך, בית משפט השלום בחיפה הורה היום להאריך בשלושה ימים את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם. האב נעצר ביום שלישי על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי-חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. החלטת בית המשפט מקלה בהשוואה לבקשת שב"כ, שדרש להאריך את מעצרו בעשרה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצרם של מכר המשפחה איימן שרקייה ובן משפחה נוסף. דודו של המחבל, בדר מלחם, שוחרר היום לביתו.

עורך הדין נחמי פיינבלט, סניגורם של האב, מכר המשפחה איימן שרקייה ובן משפחה נוסף, אמר: "היה דיון טעון. בסופו של דבר, לאחר התלבטות, בית המשפט אפשר לחקור אותם עד יום ראשון. רוצים לחקור דברים מסוימים. יש חשדות כלליים, אבל אין ממש בחשדות אלה". הוא הוסיף כי הוא צפוי לערער על הארכת המעצר.

אביו של נשאת מלחם  המחבל הפיגוע בדיזינגוף מוחמד מלחם. ערן גילווארג
"יש חשדות, אין בהם ממש". מוחמד מלחם/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצוד של שבעה ימים. נשאת מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל, שוחרר אתמול לביתו והכחיש כל מעורבות בפיגוע. "אין לי קשר למה שקרה בתל אביב. גם לכל אלו שעצורים אין שום קשר למקרה. אף אחד מאצלנו לא ידע איפה נשאת". בפתח ביתו, סיפר כי עבר שעות רבות של חקירה קשה תוך שהוא ממרר בבכי. הוא קרא לאחיו להתחשב במצב המשפחה, בהורים ובאחים - ולהסגיר את עצמו. "מספיק, די מספיק עם כל הבלגנים האלה. צריך לחיות בטוב ובשקט", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully