וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד: נעצר בהרצליה הפלסטיני שהודיע שבכוונתו לבצע פיגוע

לאחר כמה שעות של חיפושים, שבמהלכן אף הוזנק מסוק לאוויר, נעצר אחמד חטיב, בן 20 מעיסאוויה בעל עבר פלילי, שעזב את ביתו לאחר שרב עם אביו ואמר שיבצע פיגוע. אזרח שזיהה את תמונתו דיווח למשטרה על מקום הימצאו ברחוב סוקולוב. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בתום מצוד של כמה שעות עצרה הבוקר (שלישי) המשטרה ברחוב סוקולוב בהרצליה את אחמד חטיב, פלסטיני בן 20 תושב עיסאוויה, שהודיע לאביו כי בכוונתו לבצע פיגוע. הוא לא היה חמוש ולא התנגד למעצר. חטיב נעצר הודות לבעל משרד תיווך, שדיווח למשטרה על מקום הימצאו לאחר שראה את תמונתו בכלי התקשורת וזיהה אותו ברחוב. הוא הועבר לחקירה במרחב גלילות.

בחיפושים השתתפו כוחות גדולים של מאות שוטרים ואנשי שב"כ ומסוק אף הוזנק לאוויר. במהלך מנוסתו השליך הפלסטיני את הטלפון הנייד שלו באחד החצרות במרכז העיר, וכלי רכבו אף אותר בסביבה.

במסגרת המצוד הוקם חפ"ק בתחנה המרכזית. ראש העיר משה פדלון סיפר כי העירייה נכנסה למצב כוננות. עשרות מאבטחים ושוטרים נקראו לשמור על הגנים ובתי הספר בעיר.

לקריאה נוספת:
היום החמישי למצוד: כוחות הביטחון ממשיכים לגשש באפלה
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
בצל המצוד אחר המחבל: כחלון אישר לתקצב אבטחת מוסדות חינוך עד 16:00

חפ"ק המשטרה ברחבת התחנה המרכזית בהרצליה, 5 בינואר 2016. מגד גוזני
החפ"ק בהרצליה, הבוקר/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסמה המשטרה בשעות הבוקר נטען כי חטיב ברח מהבית לאחר שרב עם אביו והודיע לו שבכוונתו לבצע פיגוע. לטענת המשטרה, הוא צורך סמים וסובל מבעיות נפשיות. לחטיב עבר פלילי של עבירות מין ורכוש.

ההורים קיבלו התרעה: "לא מוכנים לקבל סיכונים בתקופת כזו"

יו"ר ועד הגנים בעיר, שרון כ"ץ, אמרה הבוקר כי נאמר לה על המצב הביטחוני הרגיש. "עודכנתי הבוקר שיש התרעה של המשטרה על מחבל בהרצליה (לא אותו מחבל מהפיגוע בתל אביב). יש זיהוי של המחבל וכרגע מתנהלים חיפושים אחריו ויש ניידות משטרה רבות שפרושות ברחבי העיר", כתבה בפייסבוק בשעה 07:30.

לדבריה, הגורמים העירוניים נוקטים צעדי זהירות מתבקשים. "העירייה מתכננת להיערך לשמירה בגנים ויוצב שומר (עובד עירייה) בכניסה לכל גן ילדים. תוגברו סיורים של השיטור העירוני וכל יחידות הפיקוח העירוני בכל רחבי העיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב החשוד שאותר בהרצליה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הילה, תושבת העיר ואם לשניים, סיפרה כי "קראנו את ההתרעה בשמונה בבוקר. בהתחלה נבהלנו, הדבר הראשון שאת אומרת 'אוי ואבוי', אני שלחתי את הילדים כרגיל לגן - אני סומכת עליהם ויש להם שער חשמלי. לא היינו מוכנים לזה".

אביבית פאשה, תושבת הרצליה ואימא לארבעה ילדים, סיפרה על רגעי החרדה. "אימא שלי ביקשה שאשאיר את הילדים אצלה, היא לא מוכנה לקחת סיכונים ביום כזה ובתקופה כזו. זה תפס אותנו בהפתעה. עדיין לא ברור אם יש באמת חשש אמיתי למחבל, אולי אלה סתם שמועות", אמרה דקות לאחר קבלת ההתרעה.

(עדכון ראשון: 07:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות שוטרים, אנשי שב"כ ומסוק. החפ"ק שהוקם במרכז הרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חפ"ק המשטרה ברחבת התחנה המרכזית בהרצליה, 5 בינואר 2016. מגד גוזני
חפ"ק המשטרה ברחבת התחנה המרכזית בהרצליה, 5 בינואר 2016/מגד גוזני
חפ"ק המשטרה ברחבת התחנה המרכזית בהרצליה, 5 בינואר 2016. מגד גוזני
חפ"ק המשטרה ברחבת התחנה המרכזית בהרצליה, 5 בינואר 2016/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully