וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ראש המודיעין הצבאי מת בפתאומיות בגיל 58

קולונל גנרל איגור סרגון שימש בתפקיד מאז 2011. בשנה שעברה הטילו עליו האיחוד האירופי וארצות הברית סנקציות בשל מעורבותו בסכסוך במזרח אוקראינה. "קצין צבא ומפקד מנוסה, אדם בעל אומץ רב ופטריוט אמתי", ספד לו פוטין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקדיש את חייו למדינה" איגור סרגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש אגף המודיעין בצבא רוסיה איגור סרגון מת בגיל 58 במפתיע – כך נמסר היום (שני) בהודעה קצרה שפרסם אתר הקרמלין שלא פירטה מה סיבת המוות. קולונל גנרל סרגון עמד בראש גר"ו, שירות המודיעין הראשי של צבא הפדרציה הרוסית, מאז 2011.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי סרגון מת בפתאומיות ביום ראשון, אך לא מסר פרטים נוספים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיבח את ראש המודיעין הצבאי על שהקדיש את חייו למדינה במסר ששלח לחבריו ולקרוביו. המסר הועבר על ידי דוברות הקרמלין לסוכנויות הרוסיות. "הקולגות שלו והפקודים שלו הכירו אותו כקצין צבא ומפקד מנוסה, אדם בעל אומץ רב וכן פטריוט אמתי", אמר פוטין. "הם כיבדו אותו על מקצועיותו, חוזק אישיותו, כנותו והגינותו".

לקריאה נוספת:
סעודיה תאסור על טיסות לאיראן; מדינות ערביות נוספות ניתקו יחסים
משבר הפליטים: שבדיה ודנמרק הטילו הגבלות על מעברי הגבול

פוטין: ”לא רואה סיכוי לשיפור היחסים עם ההנהגה הנוכחית בטורקיה”. רויטרס
"הקולגות והפקודים שלו כיבדו אותו על מקצועיותו, חוזק אישיותו, כנותו והגינותו". פוטין/רויטרס

ראש המודיעין הצבאי הצטרף לצבא הסובייטי ב-1973 והפך למנהל שירות הגר"ו החשאי וסגן רמטכ"ל רוסיה ב-2011, לפי הביוגרפיה הרשמית שלו שמפורסמת באתר ההגנה הרוסי. הוא שירת במודיעין הצבאי מאז 1984.

בשנה שעברה, ארצות הברית והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על סרגון אחרי שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים ותמכה בהתקוממות המורדים במזרח אוקראינה. גורמים מערביים ואוקראיניים האשימו את גר"ו – אחת הישויות החשובות של המודיעין הרוסי – במילוי תפקיד חשוב בסכסוך באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully